Logo

Pioneer DV-575A surround på vanlige tv kanaler

Skriv et svar
04.10.2004 19.20.09 #1 av 5
Postet av: McManuel
Hei

Eg har nettopp kjøpt meg ny dvd spiller - Pioneer DV-575A surround -
Men har et problem som eg håper noen her kan hjelpe meg med.

Eg har et surround system, og den fungerer perfekt når eg spiller av dvd på den dvd spilleren.
MEN når eg ska se TV så kan eg ikke ha surround lyd :(

Det må da være mulig å ha surround lyd på vanlige tv kanaler eller?

Koblinger:
Scart fra TV til DVD spiller
Optisk kabel fra DVD spiller til forsterker.

Dette er de ekstakt samme innstillinger eg hadde på den forrige DVD spilleren eg hadde(panasonic DMR-50 dvd opptaker) Men da hadde eg også kabel tv antenne i dvd spilleren. Antenne går nå direkte i TVen. Men dette kan da ikke være grunnen til at eg ikke får surround på TVen vel?

Håper noen forsto det eg skrev og at noen svarer meg snart:)

-Thomas
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2004 19.27.46 #2 av 5
Postet av: Rune
Heisann.

Dette løser du ved å trekke en lydkabel fra lydutgangen på TV apparatet (rød og hvit phono kontakt) til inngangen på surroundanlegget ditt (aux, Tv eller lignende phono inngang))

Har du ikke en slik utgang på TV'n kan du bruke en scart overgang.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2004 20.31.32 #3 av 5
Postet av: McManuel
aha! :wink: tusen takk for svaret. Har dessverre litt for lite peiling her på dette området:)

Men kan du svare på hvorfor eg hadde surround på tTV med den forrige dvd spilleren... Var det kanskje fordi kabletv kabelen gikk først inn i DVD spilleren så gikk det en ny antenne kabel fra dvd spiller til TV?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2004 20.39.05 #4 av 5
Postet av: Rune
GRunnen til det er at DVD opptakeren har innebygd tuner som også kan ta imot TV sendinger. Og hvis du har DVD opptakeren stilt inn på samme kanal som TV apparatet så vil du få rett TV lyd.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.10.2004 20.44.42 #5 av 5
Postet av: McManuel
tusen takk for forståelig svar igjen:)

Kan du hjelpe meg her også?

hvilket utstyr kan eg kjøpe meg for å koble både tv lyd, playstation på surround.
Eg har sett litt på clas olshon, de har vel noe lettvint der eg kan kjøpe meg ikke sant?
Itillegg så har eg en gamecube som eg må kunne koble til lettvint også.
Spill konsoller er en del av jobben min så å koble å koble dem til er litt viktig. Men som sagt hadde vært gøy å kunne få gjort dette på den mest lettvinte måte og itillegg få brukke surround systemet mitt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar