Logo

Philips PFL 8404 beste kjøp?

Skriv et svar
17.07.2009 16.58.09 #1 av 4
Postet av: kamferdrops
Hei dere på forumet,

Jeg skal på vegne av meg og foreldrene mine kjøpe bursdagsgave til broren min. Han ønsker seg flatskjerm, men har ikke sagt hvilken. Han skal bruke den til TV-titting (for tiden vanlig kabel-TV signal - kanskje digital-TV i fremtiden), XBOX360-spilling (i HD), DVD via XBOX'en samt en del serier/filmer i .avi-format.

Budsjettet er opptil 10.000. Det bør være en Full HD 42-tommers skjerm, i alle fall ikke mindre.

Jeg har sett på noen få apparater, særlig to Philips-apparater (pfl7403 og 8404, ca. pris hhv. 7000 og 10.000). 8404-modellen ser veldig bra ut, på grunn av særlig disse funksjonene:
* Ambilight ser veldig stilig ut, selv om jeg aldri har sett det selv (er det verdt pengene?)
*Nett-TV funksjon høres bra ut (fungerer det bra?)
*USB-tilkobling som støtter .avi, .mpg, .jpg, .mp3 osv (fungerer dette som det skal?)
*100 Hz
*Tror den også er Riks-TV godkjent (spiller vel egentlig ingen rolle så lenge TV-signalet foreløpig er vanlig kabel-TV?)
*Det ser ut til at det er bra med tilkoblingsmuligheter

I tillegg til disse funksjonene - som virker svært interessante - er det selvsagt viktig med de vanlige tingene: bra og skarpt bilde, kontrast, ikke mye lagging osv osv. Det hadde også vært fint om det gikk an å streame video/bilder/musikk fra en datamaskin (en mac).

Her står det en del om apparatet: http://www.consumer.philips.com/consume ... O_CONSUMER

Spørsmålet er om noen har gode eller dårlige erfaringer med dette apparatet (eller med 7403-modellen)? Er det et godt kjøp? Finnes det andre apparater fra andre produsenter, med tilsvarende spesifikasjoner og pris?

På forhånd tusen takk!

Mvh
Kine, 23
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2009 06.25.00 #2 av 4
Postet av: teebee
heisann.

ambilight er helt nydelig. både min far og jeg har en hver og i tillegg kjøpte han en 8404 til hytta. jeg har ikke testet nett tv (viste ikke den hadde det engang) eller usb tilkoblingen.

om ambilight er verdt det kommer egentlig helt ann på romme den skal stå i. jeg kan ikke se for meg at det er noen vits om den står forran vindu eller en vegg med farger. men på en helt hvit vegg så gir det et mye behagligere bildet. etter en stund med ambilight på og i et helt mørtk rom så prøvde jeg å slå det av. jeg syntes bildet ble ubehagelig skarpt.

hvilken kabeltv leverandør har han og har han hddekoder med pvr?

når det gjelder streaming av bildet så skal den ha en dnla tilkobling som går via nettverkskabel. denne har jeg testet på min 9703 og synes den hadde for dårlig codec støtte. dette vil sikkert også gjelde for usb tilkoblingen. men om den skal kjøres via en mac med en skjermkabel vil den fungere kjempe bra. (anbefaler her å kjøre xbmc for mac, http://www.xbmc.org)

så til kanskje det viktigste spørsmålet, bildetkvalitet. jeg er ikke så hardcore når det gjelder dette og har ikke testet masse tver for å finne den ultimate. jeg synes bildet ser bra ut uten å ha kjørt noe kalibrering på den. i tillegg er vel philips ett av de få merkene som har bra lyd fra tv, men de fleste kjører vel lyd via anlegg uansett. philips er et bra merke som scorer høyt i tester. det fins sikkert andre modeller som er bedre og billigere, men jeg synes ambilight er sykt bra og derfor ville valgt en 8404 i den prisklassen. om du synes den blir for dyr og heller vil gå for 7403 ville jeg heller valgt årets modell 7404.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2009 08.25.08 #3 av 4
Postet av: kamferdrops
Takk for svar!

Han har Get kabel-TV tror jeg, uten dekoder (altså "vanlig" kabel-TV).

Kunne du ha testet Net-TV og gitt en liten rapport? (Gjerne vanlige nettsider). Og hva med f. eks. .avi-filmer som spilles av via USB-pinne, funker det? Kan du utdype hva som ikke fungerte helt med streaming? Brukte du selv en mac da du prøvde?

Takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2009 12.40.46 #4 av 4
Postet av: teebee
blir ikke lett å teste tv. er langt til hytta og det er ikke nett der :D

om han har canal digital kabeltv kunne han brukt cam modulen istedet for en dårlig dekoder.

streaminen jeg testet var at man styrte alt fra tv istedet for å gjøre det via pc\mac. dette fungerte veldig dårlig. om man burker pc\mac og bare sender bildet til tv fungerer alt utmerket. tror det gjelder usbporten også. om avi filmer fungerer kommer ann på hvilke filtre som tv støtter og hva som brukes når man dekoder filmen. jeg vet ikke hvilke philips støtter, men få jeg fikk til å spille av når jeg testet min tv (9703). bilder fungerer sikkert greit.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar