Hei dere på forumet,
Jeg skal på vegne av meg og foreldrene mine kjøpe bursdagsgave til broren min. Han ønsker seg flatskjerm, men har ikke sagt hvilken. Han skal bruke den til TV-titting (for tiden vanlig kabel-TV signal - kanskje digital-TV i fremtiden), XBOX360-spilling (i HD), DVD via XBOX'en samt en del serier/filmer i .avi-format.
Budsjettet er opptil 10.000. Det bør være en Full HD 42-tommers skjerm, i alle fall ikke mindre.
Jeg har sett på noen få apparater, særlig to Philips-apparater (pfl7403 og 8404, ca. pris hhv. 7000 og 10.000). 8404-modellen ser veldig bra ut, på grunn av særlig disse funksjonene:
* Ambilight ser veldig stilig ut, selv om jeg aldri har sett det selv (er det verdt pengene?)
*Nett-TV funksjon høres bra ut (fungerer det bra?)
*USB-tilkobling som støtter .avi, .mpg, .jpg, .mp3 osv (fungerer dette som det skal?)
*100 Hz
*Tror den også er Riks-TV godkjent (spiller vel egentlig ingen rolle så lenge TV-signalet foreløpig er vanlig kabel-TV?)
*Det ser ut til at det er bra med tilkoblingsmuligheter
I tillegg til disse funksjonene - som virker svært interessante - er det selvsagt viktig med de vanlige tingene: bra og skarpt bilde, kontrast, ikke mye lagging osv osv. Det hadde også vært fint om det gikk an å streame video/bilder/musikk fra en datamaskin (en mac).
Her står det en del om apparatet:
http://www.consumer.philips.com/consume ... O_CONSUMERSpørsmålet er om noen har gode eller dårlige erfaringer med dette apparatet (eller med 7403-modellen)? Er det et godt kjøp? Finnes det andre apparater fra andre produsenter, med tilsvarende spesifikasjoner og pris?
På forhånd tusen takk!
Mvh
Kine, 23