Logo

Philips 52PFL7762

Skriv et svar
22.01.2008 16.37.56 #1 av 12
Postet av: olliver
heisann!

jeg går vel snart til innkjøp av ny tv,å da skulle det bli 46/47".men så kom jeg over 52" Philips PFL7762D som er på ca. samme pris som sony 46 w3000..jeg sitter ca.5 meter fra skjermen,så en 52" hadde vært ypperlig!

er det noen som har noe erfaring med denne skjermen? har lett etter test men finner ikke,så om du vet om noen hadde det vært fint :wink:

det står mellom Sony KDL-46W3000,Philips 47pfl9632 og denne Philips 52PFL7762 som også virker meget innteresang..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 09.37.05 #2 av 12
Postet av: Egga
Med tanke på responstid så er 9632 raskest (3ms), mens 7762 (6ms) kommer rett etter, og Sony'en sist (8ms).

Forskjell mellom de to Philipsene er at 9632 har Ambilight, Perfect Pixel (et hakk opp fra Pixel Plus 2 HD), 100Hz Clear LCD, HD Natural Motion (et hakk opp fra DNM), og det er vel ikke USB inngang på 7762, noe som gjør at man kan oppgradere software og firmware'et i tven.

Er mye bildebehandlingsting her som er "nyere", men om man legger merke til forskjellen eller om det bare er nye "gimmick" navn er jeg litt usikker på da jeg ikke har funnet noen tester hvor de rent tester dette.

Vet ikke om dette var det du var jo på jakt med tanke på info, men jeg holder på å undersøke Philips tver selv akkuart nå, så hadde all info foran meg. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.01.2008 22.03.52 #3 av 12
Postet av: olliver
ja var klar over dette fra før,men det gjør ikke no :D i ett annet forum er det en som eier denne,jeg spurte han om oppgradering av software,hær er hva han svarte:

Laste ned ny programvare
I Oppsett-menyen trykker du Æ-tasten
for å gå inn i valgmodus
Trykk på Î eller ï-tasten for å velge
Ja eller Nei. Hvis du velger Ja, velger
du å godta programvareoppdateringer
automatisk via nedlasting.
I automatisk modus oppdager fjernsynet
om en oppdatering er tilgjengelig når
fjernsynet er avslått (standby). Neste gang fjernsynet slås på, vises
en melding om at ny programvare
er tilgjengelig.
Merk: Du kan også
hente ny programvare og
oppgraderingsanvisninger på nettstedet: Contact & Support
Trykk på u-tasten for å aktivere den
nye programvarenedlastingen.
1.
2.

kan man laste ned uten USB inngang også tro?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 08.04.42 #4 av 12
Postet av: Egga
Men hvordan kommer oppdateringene inn på TV ?

Hørte snakk om at med Samsung skjermene så gjøres dette via TV signalet (eller noe sånt), men er dette via den innebygde tv tuneren (som ikke funker i Norge) ?

Synes dette høres litt rart ut, men håper på logisk forklaring :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 14.10.58 #5 av 12
Postet av: olliver
høres litt rart ut ja..nå har jeg spurt denne personen om det samme,så vi får se hva han svarer..kanskje noen hær inne også som vet? kjekt å vite om sånt :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 15.02.05 #6 av 12
Postet av: texasroy
pfl9632 fra manualen
http://www.p4c.philips.com/files/4/47pfl9632d_10/47pfl9632d_10_dfu_nor.pdf
5.12 Oppdatering av
programvare
Philips prøver hele tiden å forbedre sine produkter
og ønsker å la deg få nytte av det også etter at du
har kjøpt produktet. Når du skal oppdatere TVens
programvare, trenger du en USB-minnebrikke
(følger ikke med).
rMerk
USB-enheten må ha minst 48 Mb ledig plass.
Kontroller at skrivebeskyttelsen er slått av.
Noen USB-enheter virker ikke med denne TVen.
Kontakt forhandleren.
5.12.1 Oppdateringsassistent
Oppdateringsassistenten hjelper deg med å
oppdatere TVens programvare.
TV-identifisering
TVen identifiserer seg for USB-minnebrikken.
‡ Trykk på Menu.
® Trykk på ?.
ÒTrykk på o eller oe for å velge Oppdatering av
programvare.
† Trykk på ?.
º Trykk på o eller oe for å velge
Oppdateringsassistent.
?Trykk på ?.
‹Trykk på OK for å aktivere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2008 15.18.57 #7 av 12
Postet av: Egga
Jo, 9632 er ikke noe problem siden den har usb inngang. men vi lurer på hvordan 52PFL7762 får sine oppdateringer :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.01.2008 17.02.37 #8 av 12
Postet av: olliver
jeg fikk som svar at han mener man bruker kortleser'n bak på tv'n,å at man kontakter PHILIPS for å få sendt oppgraderings-kortet..han var litt usikker selv,så han skulle sjekke dette med PHILIPS..

er det noen hær inne som vet mer om dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 09.35.56 #9 av 12
Postet av: olliver
Har noen hær på forum fått sett på denne tv'n?isåfall hva synes dere om bildet på den? nå er den til 19990,- :shock: så det begynner å friste fælt..jeg bor langt nord i finnmark,hvordan er det med retur om man ikke sku være fornøyd,det kan vel bli problem/dyrt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2008 02.06.20 #10 av 12
Postet av: olliver
da var ENDELIG ny tv bestillt,og valget falt på en tv jeg ikke har tengt no over tidligere,kanskje på grunn av prisen :shock: det ble til slutt SONY KDL-46X3000..denne er til 23790,- på netonnet og har da falt endel i pris..X-serien har en FANTASTISK utseende jeg virkelig liker og billedkvalitet på høyde med plasma,uten om vanlig (sd)tv dær den får litt trekk for dette..sitter nå med en 20" video seven lcd med ELENDIG sort så dette blir stoor oppgradering :o har også bestillt Playstation 3 inkl. Ratchet & Clank og Drake's fortune på Siba til 3990,- noe som må sies å være billig da bare spillene til sammen koster over 1000 lappen,så jeg mildt sagt gleder meg nå til å få dette i hus..må vel begynne å kjøpe inn noen BLU-RAY filmer også nå 8)

I'm going HI-DEF babyy :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2008 04.52.19 #11 av 12
Postet av: Torja
Gratulere med stor ny tv og hidef innkjøpet, du vil ikke angre på oppgraderingen.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2008 08.49.31 #12 av 12
Postet av: olliver
takk :) blir nok fornøyd med dette ja :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar