Logo

Philips 32PW9509 eller Sony KV32FQ86 ?

Skriv et svar
07.03.2005 08.11.39 #1 av 5
Postet av: Harald Åge
Må kjøpe meg ny TV. Min gamle Philips sovna stille inn før helga.

Etter å ha lest gjennom hele dette (meget gode !) diskusjonsforumet, har jeg konkludert med at plasma og lcd får vente, jeg kjøper en ny CRT 16:9 til rundt 10-12000. Jeg skal bruke TV'en tilkobla kabel-Tv, ungene spiller Playstation på den, har ambisjoner om å kjøpe meg et hjemmekinoanlegg til ca 5000 kr på sikt, og er ellers opptatt av generelt godt bilde og god lyd. Jeg vil f.eks se HELE bildet INKL. TEKST, slik det fungerte på min gamle 4:3, men som jeg har sett ikke er en selvfølge på alle 16:9-tv'er.

Jeg har landa på følgende aktuelle kandidater:
* Philips 32PW9509, som selges for kr 11995 på Obs Elektro for tiden
* Sony KV32FQ86, ordinær pris kr 9995,-, men er på tilbud hos Elkjøp i dag til kr 7995,- !

Kan noen gi meg en kort og lettfatta beskrivelse av forskjellene på disse to tv'ene ? Hvilken bør jeg kjøpe ?

Mvh
Harald
7092 Tiller
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2005 08.23.43 #2 av 5
Postet av: Rune
Velkommen til forumet.

Har selv KV-32FQ86. Fordelene med denne er at det er en pen TV og relativt bra bilde på DVD. Den er utstyrt med picture power som er en funksjon som øker skarphet og lager jevnere bevegelser. Problemet med dette er at skarphetsfunksjonen ikke kan slås av uten at man må også slå av bevegelses greiene. Skarphetsfunksjonen gjør nemlig at film virker unaturlig på denne. Merket det seineste i går kveld når noen venner kommentere hvor merkelig filming det var på en film når de så film hos meg.

32PW9509 er nok kanskje det beste TV apparatet på markedet. Det er ustyrt med Philips sin siste versjon av Pixel Pluss 2. Denne fungerer en god del bedre enn Sony sitt system i tillegg syns jeg den er en god del bedre på bevegelser. Sony har en tendens til å bli noe sløret i bilde ved raske bevegelser og spesielt ved vanlig TV titting.

Har du råd satser du på 32PW9509, hvis ikke er KV32FQ86 en helt grei TV til 7.995,-
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
07.03.2005 09.44.45 #3 av 5
Postet av: Harald Åge
Takk for kjapt svar !
Er "mangelen" ved Sonyen vesentlig, eller må man være spesielt skarpsynt for å se problemet ? Det at FQ86 har "vertikal stabilisering" av bildet, er det en vesentlig fordel i fht PW9509, eller bare for spesielt interesserte ?
Er det andre merker i samme prisklasse som er bedre konkurrenter til PW 9509 enn FQ86 ? Panasonic ?
07.03.2005 10.00.37 #4 av 5
Postet av: Rune
Litt avhengig av hvem man spør. HAr en par kjenninger som er skikkelig TV freaker og de skjønner ikke at jeg gidder å kjøpe Sony'en, mens andre normalt interesserte syns TV'n er bra. Har en kompis som har kjøpt maken etter han var på besøk hos meg.

Når det gjelder vertikal bildestabilisering så har ikke 9509 noe merkbar forvrengning på kantene ved ujevnt lysstyrke, så der er nok strømforsyningen av god kvalitet. Det som skjer på enkelte apparater er at ved sterk belastning (mye hvitt i bildet) så trekkes bildet sammen. Med FQ86 er bildet jevnt på kantene (ved 4:3 visning) uansett.
Panasonic sin TX32PD50 er nok den eneste TV'n som kanskje er bedre enn 9509.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
08.03.2005 12.07.27 #5 av 5
Postet av: Jacob
Ville også satset på Philips 32PW9509. Lurer på om de har samme pris på OBS her i byen. For prisen på Elkjøp sin nettside er jo langt høyere.
Mvh Jacobhh
Skriv et svar