Logo

Pedah's

Skriv et svar
09.10.2005 16.10.54 #1 av 14
Postet av: pederb
Hei. Jeg er en gutt på 16år som nettopp har fått satt opp det nye hjemmekinoannlegget jeg kjøpte på Hifiklubben i Tr.heim. Er så langt meget fornøyd. Disse cerwin-vega høytalerne er det synnsykt mye trykk i, kanskje litt for mye med tanke på det lille rommet de befinner seg i.

Endelig fått montert opp sikkerhetsutstyr fra Hafslund. Tidligere hadde vi sikkerhetsutstyret kunn inne i huset, men nå har jeg også fått det ute i den lille bua (hvor hjemmekinon min står).

Har dårlig erfaringer med lyd og bilde, men fant ut at når jeg først skulle kjøpe hjemmekinoanlegg, så ville jeg ha mest mulig for pengene. Og da ente jeg opp med dette:

HØYTALERE:

Front : CERWIN-VEGA CLSC-12
Senter : CERWIN-VEGA CLSC-6
Bak : CERWIN-VEGA CLSC-6C

ELEKTRONIKK:

PHILIPS 36" Widescreen TV (36PW8719)
NAD T514 DVD-spiller
NAD T743v2 Hjemmekinoreceiver
NAD C272 Effektforsterker
Xbox 360 m. 4 spaker og 2 spill.
Modchippet xbox m. 45 spill (RGB scart-cabel)

KABLER:

Tara LABS Omni
Profigold DIGITAL
Tara labs DIGITAL

SIKKERHETS UTSTYR:

Tyvalarm (Bevegelses- og varmesensor)
Brannalarm
Sirene
Modem

Levert av Hafslund (Alarm: Tilknyttet FG-godkjent vaktsentral)


Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Pedah/
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 16.18.24 #2 av 14
Postet av: Knut
Kult! Kan tenke meg at det trøkker ganske bra i dette oppsettet. NAD C272en gir nok ekstra liv til frontene dine (det er vell der du bruker den?)

Ser at centeren din peker ganske mye oppover, ville det ikke vært lurt å vinkle den mot lytteposisjon? Bruker selv denne for å holde min center på plass og i riktig vinkel (kjøpte den på Hi-Fi Klubben)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 17.21.50 #3 av 14
Postet av: pederb
Ja, frontene er koblet til 272'n. Centern peker jo nesten rett opp i himmæln=s du skjønner, jeg liker å spille for fulene;) takk for tipset btw. Skal til tr.heim i morgen, blir vell en tur innom hifiklubben da.
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 20.45.11 #4 av 14
Postet av: Bombadil
Dette så veldig bra ut. Bra råd om den centeren, blir nok forbedring i lyden da.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 20.53.28 #5 av 14
Postet av: Berit
Hei :D

Da er din presentasjon lagt ut på: http://min.hjemmekino.no/Pedah/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 21.29.03 #6 av 14
Postet av: Knut
"pederb" skrev:Centern peker jo nesten rett opp i himmæln=s du skjønner, jeg liker å spille for fulene;) takk for tipset btw. Skal til tr.heim i morgen, blir vell en tur innom hifiklubben da.


Du er veldig snill som tenker på dyrene rundt deg, men med det CV-oppsettet tror jeg heller du vil bli anmeldt for dyreplageri :lol: :lol: :wink:
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2005 22.27.39 #7 av 14
Postet av: kid
Flott hjemmekino du har ordnet deg der!
Litt av et trøkk du får med regn cerwin vega, ekte gromle-fomle lyd. Her kan det virkelig spilles høyt under filmer ja! Ville som overnevnt fikset litt på centeren, har mye å si. NAD gjorde jo også susen i oppsettet ditt, fornuftig bruk av pengene, du burde være kjempe stolt av en fin løsning. 8) 8)
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 15.53.30 #8 av 14
Postet av: pederb
TakkTakk for all tips og skryt :wink:
Må si at jeg er rimelig fornøyd selv. Tror ikke det er mange 16åringer som har et slikt hjemmekino anlegg stående hjemme...

Men er meget skuffet over Tv'en. Kjøpte den til 10 000kr på elkjøp for litt over ett halvtår siden! En ting er sikkert; Jeg skal aldri handle så mye som en plastikpose der igjen. Eneste som er bra er at det er flatskjerm og 36". Bildet er rett og slett helt forkastelig :(

Så planene nå framover er å kjøpe en subwoofer og evt en ny TV/videokanon.
Det er først når d er på plass at jeg kan si meg ferdig (men det dukker da alltid opp noe;))

Kunne tenkt meg Cerwin-Vega Classic 15" subwoofer. Den gir det lille ekstra (evt. det Sore ekstra) hehe
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 16.34.02 #9 av 14
Postet av: kid
Sikkert ikke dumme valg dette, en projector og et nokså stort lerret er jo artig med kraftig lyd da. Så du kan nok bygge ut mye moro med dette anlegget.. Snart jul og?
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 17.30.31 #10 av 14
Postet av: pederb
herregud! spillte musikk i stereo idag. plutselig sluttet basselementet på fronthøytaleren å spille. ble blekk stille:S mellomtonene spiller. men basselementet er helt dødt!! skjønner ingenting nå :shock: spillte jo ikke spessielt høyt heller...

dette må vell gå på garantien!
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 22.53.20 #11 av 14
Postet av: kid
"cerwin vega er kjent for sine krafitge basshøytalere".

Sjekk at du ikke har fått tuklet til noe innstillinger, kabler, etc. Dersom dette er høytaler feil får du det garantert igjen på garantien, var vel nokså nyinnkjøpt dette. HiFi klubben pleier å være seriøse & greie å snakke med, ordner opp i det meste! Kjedelig uansett, å måtte styre med sånt.

Fortell oss hva det var da, når du finner ut av det =D
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 04.53.04 #12 av 14
Postet av: Knut
"pederb" skrev:herregud! spillte musikk i stereo idag. plutselig sluttet basselementet på fronthøytaleren å spille. ble blekk stille:S mellomtonene spiller. men basselementet er helt dødt!! skjønner ingenting nå :shock: spillte jo ikke spessielt høyt heller...

dette må vell gå på garantien!


Mener å huske at CV-høyttalerene har sikringer ett eller annet sted. Hvor gamle er høyttalerene? Dette er sikkert en garantisak, og hvis du har handlet på Hi Fi Klubben er de nok behjelpelige.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 21.31.26 #13 av 14
Postet av: pederb
Sikkringen gikk ikke i stykker... var en 4mper (orginal størrelsen til høytaleren) Rart at ikke den sikkringen røk før evt det store 12" basselementet=/ har snakket med en bekjent fra hifiklubben.. han mente at høytaleren kunne være sprengt, el at noen koblinger inne i høytaleren har gått i stykker el lig. uansett så må jeg få sendt høytaleren til hifiklubben så fort som mulig.. han sa også at jeg ikke fikk det på garantien hvis elementet/elementene var sprengt=/

Håper det årner seg utn at det blir allt for kostbart:)
Bygger kino =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2005 13.05.10 #14 av 14
Postet av: oandre
fint oppsett du har, gankse bra til å bare være 16 år.
du trenger vell ikke sub til de frontene? :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar