Logo

PC Spilltråden

Skriv et svar
29.12.2007 22.34.27 #1 av 10
Her kan dere legge ut Nicks i diverse spill som dere spiller, slik at dere kan utfordre andre forumsmedlemmer hvis dere vil :twisted:

På denne tråden kan dere også dele deres erfaringer av diverse spill og diskutere kommende spill.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2007 02.02.23 #2 av 10
Mitt nick i Call of Duty 2:
=91Biw=Actionchicken
Og noen ganger Actionchicken(Norway

Har kjøpt Call of Duty 4 og det virker lovende, kommer med tilbakemelding når jeg er ferdig med det.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2007 16.06.22 #3 av 10
Har nå blitt ferdig med enspillerdelen, skulle prøve meg på Onlinedelen, men blir hele tiden kicket av punkbuster grunnet "PB INIT FAILURE" jeg får spilt i under ett minutt før dette dukker opp. Noen som vet løsningen?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2008 18.33.42 #4 av 10
Som de tidligere Call of Duty spillene begynner spillet med en liten opplæring hvor man "lærer" å skyte og annet som blir nødvendig senere i spillet for å fullføre oppdragene. Handlingen foregår i midtøsten hvor en ekstremnist med navnet Zakhaev savner styresettet som var under sovjetunionen og vil ha dette styresettet tilbake. Med seg har han andre allierte som Al-Asad som gjør grufulle handlinger mot befolkningen, din oppgave er selvsagt å stoppe dette.

Oppdragene du utfører gjør du enten som britisk S.A.S soldat eller som US marines. Helt fra begynnelsen er det ganske mye action og første bane som er en båt, ligner veldig på øvningsbanen som var på starten. Det er mange forskjellige typer, dette gjør at spillet appelerer til mange brukere, noen baner skal du skyte deg igjennom med tungt bevæpnet utsyr, mens andre er snikebrett hvor du skal gjøre alt mest mulig stille og unngå unødvendig oppmerksomhet. Spillet er ikke hva man kan kalle "åpent", det er mulighet til å gå litt rundt og mange baner virker store, men det er alltid en rute du må gjennom. Hvis du dør så slipper du å bry deg om å måtte ta hele brettet på nytt, det er rikelig med checkpoints slik at du ikke må gjøre alt på nytt. Noe som gjorde at jeg prøvde litt forskjellig for å se om det påvirket noe, hvis jeg begynte å skyte vilt i ett såkalt "snike oppdrag" ødelegget man det meste av overaskningsmomentet og det kom flere vakter.

Bortsett fra at det er ett helt nytt spill i Call of Duty serien er det en del nye ting som at du kan skyte gjennom materiale og at biler sprenger hvis det blir skutt på, noe jeg merket fort :P Call of Duty 4 er en filmatisert historie hvor du er med, noe som gjør at man blir litt mer engasjert enn andre spill.

Grafikken er meget god, nå har ikke jeg den kraftigste hardwaren, men likevel så ser det meget god ut og med en skikkelig gamer PC hvil nok dette se riktig bra ut. Menneskene ser bra ut, våpnene nokså ekte og omgivelsene ser til tider meget realistiske ut. Lyden er også bra med god futt i, musikken og effektene har jeg ingenting å klage på.

Online delen er vel det beste i dette spillet, jeg opplever lite eller ingen lagging og man får fort oppkoblet seg til en server. Det som mange er opptatt av i onlinedelen er at man kan stige i gradene, man kan få en bedre rang ettersom hvor mange man dreper og andre ting du bidrar med. Jeg opplevde det overhodet ikke vanskelig å spille mot folk i høyere grader, de har riktignok noen flere goder men man er nokså godt utsyrt fra starten av. Akkurat nå etter noen få timer med spilling (rundt 3 timer) er jeg blitt "staff sergant 2" hvis det sier dere noe. Så, Onlinedelen er meget gode med mange morsomme map som man ikke går lei av med det første da de er ganske store og man har massevis av muligheter som å gå inn i diverse byggninger å tilkalle helikopter etc.

Oppsumering:
Faktorer som trekker opp:
Meget fin grafikk
God onlinedel med masse muligheter
God variasjon i spillet
Egansjerende

Faktorer som trekker ned:
Litt kort enspillerdel
Man kan skyte gjennom litt for mye materiale

Lock and load marines!

Anbefales!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 12.57.56 #5 av 10
Ny utsettelse for spillet Age of Conan, skal ifølge dem være kun finpuss som gjenstår, men så får vi se hvor lang tid denne "finpussingen" tar. Les mer om saken her:
http://www.gamer.no/artikler/ny_utsette ... onan/47557
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 13.22.44 #6 av 10
Postet av: teebee
hadde ikke denne tråden gjort seg bedre under spillemaskiner? tenker ikke pc spilling når jeg hører htpc iallerfall :D og en pc kan jo være en spillemaskin. kommer bare ann på hva man prioritere når man kjøper/bygger.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 13.44.04 #7 av 10
Du er inne på noe der, men syntes det virker logisk å holde alt innen PC under denne tråden. Spill regnes da som software.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 13.55.59 #8 av 10
Postet av: teebee
men under spillemaskiner har du en tråd som heter nye spill eller noe. om jeg hadde vært fersk(ere) her på forumet trur jeg at jeg ikke ville sett i htpc tråden for å finne pc spill.
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.01.2008 14.02.50 #9 av 10
Du refererer da til "Spilltråden", den er da dedikert til alt som omhandler spill til dagens generasjons spillkonsoller. Jeg lagde da ett nytt emne om dette bare for PC, da utvalg av spill etc er forskjellig og for at det skulle passe i riktig kategori.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2008 11.55.40 #10 av 10
Noen av dere som har prøvd det nye spillet til Funcom; Age of Conan ennå?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar