Logo

PC på TV, jeg trenger vist mere hjelp.

Skriv et svar
11.12.2008 18.14.47 #1 av 5
Postet av: ReidarR
Da har jeg kjøpt meg TV, og den fungerer på alle måter bra. Men når det kommer til å få PC på TV, er PC, TV og meg selv langtifra venner. Jeg trodde dette skulle være enkelt. Kjøpte da Sony 40V4000 og har dette skjemkortet http://www.nvidia.com/object/product_ge ... x2_us.html. Da jeg har HDMI utgang på PC kjøpte HDMI til HDMI kabel og HDMI til DVI. Jeg trodde førs at DVI'en skulle i TV, men den passer ikke der bare på skjermkortet, men fikk ikke noe bilde. Så prøvde jeg HDMI til HDMI på PC og TV og fikk heller ikke noen signaler. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan man setter opp dette. Egentlig kjøpte jeg ny TV for å få PC på TV, og jeg trodde dette var plug and play som mye annet :? men tror jeg tok feil der.

Med Hilsen

Reidar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2008 18.23.31 #2 av 5
Postet av: LeGranDuc
Jeg ville brukt HDMI - HDMI kabelen.
Du må og inn i innstillingene til skjermkortet og definere hvordan du ønsker at TV'en skal vise PC bildet.
Du kan feks ha likt bilde på begge skjermene. (Clone)
Eller feks vanlig på PC, men kun video i fullskjerm på TV.
Nå har ikke jeg erfaring med Nvidia skjermkort, men det burde ikke være noe stort problem og finne utav hvilke innstillinger du må endre på.
Skru på TV'en, og PC'en etter du har koblet til HDMI kabelen, sett TV'en til riktig inngang, gjør deretter som nevnt over.
Har du TV'en av når du gjør endringer så er det ikke alltid PC'en registrerer at du har TV tilkoblet.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2008 19.38.20 #3 av 5
Postet av: ReidarR
Nå har jeg ivertfall bilde på skjermen. Takk for hjelpen så langt. Men jeg får bare deler av PC skjermen på TV skjermen. Noen tips ?? :wink: Men får ikke bilder på begge skjermene, enten eller. :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2008 19.44.57 #4 av 5
Postet av: ReidarR
Nå har jeg fått en laaaaaang skjerm. når jeg drar musepeker utover PC skjermens rekkevidde, går den over på TV skjermen. Jeg skulle liksom hatt clona dette så det samme jeg ser på PC skulle også vært på TV. Eller fungerer det ikke sånn ??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2008 21.51.08 #5 av 5
Postet av: LeGranDuc
Kloning kan være litt vrient da du mest sannsynlig har forskjellig oppløsning på displayene dine.
På min kjører jeg extended desktop, hvor jeg og kan dra musa over til plasmaen.
Kjører 1024*768 på plasma og 1280*1024 på PC'en. På noen filmer som spilles av med VLC så kommer bildet bare halvveis på plasma'en. Da må jeg dra VLC playeren over til plasma'en. Da blir bildet i fullskjerm slik jeg vil ha det.
Vil tro at problemet ditt er feil innstillt oppløsning på TV tilkoblingen på skjermkortet.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar