Logo

panasonic th 42px70 eller pv70?

Skriv et svar
07.03.2008 12.51.15 #1 av 12
Postet av: Jonhoi
Hvilken av tvene Panasonic th 42px70 og Panasonic th 42pv70 burde jeg kjøpe?
Ettersom det jeg har lest så ser disse tvene ut til å være nærmest identiske og til samme pris.

Er det noen her som har erfaring fra disse to tvene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2008 13.24.50 #2 av 12
Postet av: orso
Svaret hadde du funnet i den ofisielle tråden for disse skjermene....
Men du bør ikke kjøpe noen av de, men heller den nye Panasonic 42PX80 som nettopp er kommet.
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=591
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2008 14.12.54 #3 av 12
Postet av: Jonhoi
"bomholt" skrev:Svaret hadde du funnet i den ofisielle tråden for disse skjermene....
Men du bør ikke kjøpe noen av de, men heller den nye Panasonic 42PX80 som nettopp er kommet.
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=591

Så Panasonic th-42px70 er et dårlig kjøp? Den har fått toppkarakterer fra mange hold men.
Så fort som teknologien utvikler seg nå til dags så er det umulig å holde med i svingene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.03.2008 14.17.51 #4 av 12
Postet av: orso
PX70 er ikke et dårlig kjøp, men PX80 har erstattet den og er en ny modell. Den har bedre panel, bedre bildebehandling og støtter 24p. Ingen grunn til å kjøpe PX70 som er fjorårets modell når en ny og bedre skjerm er kommet. Hvis du følger linken min i forrige inlegg, så ser du at du kan få PX80 til under 10000 kr. Løp og kjøp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2008 03.13.11 #5 av 12
Postet av: Jonhoi
"bomholt" skrev:PX70 er ikke et dårlig kjøp, men PX80 har erstattet den og er en ny modell. Den har bedre panel, bedre bildebehandling og støtter 24p. Ingen grunn til å kjøpe PX70 som er fjorårets modell når en ny og bedre skjerm er kommet. Hvis du følger linken min i forrige inlegg, så ser du at du kan få PX80 til under 10000 kr. Løp og kjøp!

Og det er ingen som har noen motsigelser til dette? Hvis ikke tror jeg at jeg kjøper denne tven på mandag.
Men det blir litt dumt om jeg kjøper feil tv basert på dette. Så er det enstemming om at PX80 er en bedre tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2008 08.06.12 #6 av 12
Postet av: orso
Tror ikke du får svar på det her da ingen har sett PX80 enda. Jeg har lest litt på forum i USA og der bekreftes det jeg sier fra folk som har sammnelingnet de. Du kan eventuelt bla igjennom de siste 20-30 sidene i denne linken:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=970761

Panasonic kommer også med dyrere modeller i tiden fremover (dato usikkert). Du kan også vurdere en dyrere modell. Sjekk denne tråden:
viewtopic.php?f=8&t=10584
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2008 08.14.35 #7 av 12
Postet av: orso
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2008 11.19.24 #8 av 12
"Jonhoi" skrev:
"bomholt" skrev:PX70 er ikke et dårlig kjøp, men PX80 har erstattet den og er en ny modell. Den har bedre panel, bedre bildebehandling og støtter 24p. Ingen grunn til å kjøpe PX70 som er fjorårets modell når en ny og bedre skjerm er kommet. Hvis du følger linken min i forrige inlegg, så ser du at du kan få PX80 til under 10000 kr. Løp og kjøp!



Og det er ingen som har noen motsigelser til dette? Hvis ikke tror jeg at jeg kjøper denne tven på mandag.
Men det blir litt dumt om jeg kjøper feil tv basert på dette. Så er det enstemming om at PX80 er en bedre tv?


Det eneste som skiller PX og PV er at førstnevnte har en innebygd digitaltuner, denne får du ikke brukt da det er MPEG2 og Norge bruker MPEG4. Enig i hva bomholt sier der, Panasonic PX(V)70 er en meget god TV, men ville heller ventet litt på PX80 som er en nyere og (mest sannsynlig :wink: ) bedre modell.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2008 22.15.57 #9 av 12
Postet av: Shapeshifter
"bomholt" skrev:PX70 er ikke et dårlig kjøp, men PX80 har erstattet den og er en ny modell. Den har bedre panel, bedre bildebehandling og støtter 24p. Ingen grunn til å kjøpe PX70 som er fjorårets modell når en ny og bedre skjerm er kommet. Hvis du følger linken min i forrige inlegg, så ser du at du kan få PX80 til under 10000 kr. Løp og kjøp!


Blir kunstig stor forskjell på netbutikker og vanlige, når man aldri skal ta med fraktkostnadene...
og mange nettbutikker er ikke like flink å vise hva frakten blir...

Jeg vurderer å kjøpe Panasonic TH-42PX80E men blir fort oppgitt når frakten ikke står... :(
Denon AVR-2807
Denon DVD-1920
JBL Northridge E80 (Front-BiAmp'd)
Celestion 1 (Bak)
XTZ 99 W10.16 (Sub)
Panasonic TH42PX80E
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2008 22.18.46 #10 av 12
Det spørs litt hvor man bor, vekt og hvor den sendes fra. Når jeg bestilte TV betalte jeg ca 500kr i frakt og fikk den levert på døren.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.03.2008 21.35.59 #11 av 12
Postet av: Jonhoi
"Shapeshifter" skrev:
"bomholt" skrev:PX70 er ikke et dårlig kjøp, men PX80 har erstattet den og er en ny modell. Den har bedre panel, bedre bildebehandling og støtter 24p. Ingen grunn til å kjøpe PX70 som er fjorårets modell når en ny og bedre skjerm er kommet. Hvis du følger linken min i forrige inlegg, så ser du at du kan få PX80 til under 10000 kr. Løp og kjøp!


Blir kunstig stor forskjell på netbutikker og vanlige, når man aldri skal ta med fraktkostnadene...
og mange nettbutikker er ikke like flink å vise hva frakten blir...

Jeg vurderer å kjøpe Panasonic TH-42PX80E men blir fort oppgitt når frakten ikke står... :(

Sånn, da var Panasonic TH-42PX80E bestilt. Prisen kom på 10 384 kr med frakt (frakt på nesten 900kr, til Stavanger). Kunne sikkert fått det litt billigere dersom jeg hadde bestilt det over Netshop som la ut kampanje på TVen bare 2 timer etter jeg bestilte min fra AVshop :P Men noen hundrelapper til eller fra betyr ikke så mye. Nå gleder jeg meg bare til TVen er på plass :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.03.2008 22.09.16 #12 av 12
Høres bra ut! Kan vi håpe på en liten omtale/tilbakemelding om hva du syntes om produktet :wink: ?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar