Logo

Panasonic PX70 - Hjelp!

Skriv et svar
10.07.2007 15.54.20 #1 av 8
Postet av: JarleW
Hei!!
Nok et innlegg angående denne tv`en. Håper noen kan hjelpe.

Sett på Panasonic TH-42PX70 og TH-37PX70. Ikke helt sikker på hva som passer best i stua. Nå etter jeg har lest litt, har jeg et spørsmål vedrørende det digitale bakkenettet.

Har nylig fått digitale signaler fra GET med dertil hørende dekoder.

Forstår at denne PX modellen har digital tuner, men ikke tuner for Norge(MPEG4) Er dette riktig? Betyr det så at det nyanskaffede digital tv ikke fungerer på dette tv`et?? Noe man kan gjøre for ta dette skal fungere?
Så hvis jeg nå kjøper dette tv`et og bruger GET boksen, er signalene/bildene ikke digitale?

Håper noen kan hjelpe!
På forhånd takk!!

Mvh. Jarle
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2007 16.06.27 #2 av 8
Postet av: monitor
Norge har valgt MPEG4 mens Europa har MPEG2 i bakkenett. Det betyr at den digitale tuneren i PX70 ikke direkte kan ta imot det digitale signalet UTEN ekstern boks.

Når du abbonerer på GET, så mottar du en tuner, og du får et digitalt signal gjennom den inn i din tv.

Det har med andre ord ikke noe å si hva slags tv du kjøper: "Alle" klarer å ta imot et digitalt signal fra GET.

PS: Det digitale signalet har en oppløsning som er 2,2 x bedre enn det du fikk inn analogt. Du vil oppleve en dramatisk forbedring i bildekvalitet.

Dette må dog ikke forveksles med HD kvalitet, som har en langt høyre oppløsning. Om jeg husker riktig så kan GET tilby pakker med HD kvalitet på visse kanaler.
:P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.07.2007 13.23.42 #3 av 8
Postet av: JarleW
Takk for hurtig svar!!
Bare en ting til. Kan jeg da også kjøpe PV70, selv om denne kun har analog tuner, når jeg får de digitale signalene gjennom Get-boksen. Signalene blir vel fortsatt digitale..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2007 17.40.22 #4 av 8
Postet av: monitor
"JarleW" skrev:Takk for hurtig svar!!
Bare en ting til. Kan jeg da også kjøpe PV70, selv om denne kun har analog tuner, når jeg får de digitale signalene gjennom Get-boksen. Signalene blir vel fortsatt digitale..


Jada :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2007 20.21.11 #5 av 8
Postet av: August
Hei,

Vurdrer å kjøpe Panasonic TH-42PX70 før helgen.
Er det noen problemer med innbrenning på denne modellen? Tenkte jeg vil sjekke dette før jeg endelig går hen og kjøper.

mvh
August :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2007 18.59.49 #6 av 8
Postet av: pujari
"August" skrev:Hei,

Vurdrer å kjøpe Panasonic TH-42PX70 før helgen.
Er det noen problemer med innbrenning på denne modellen? Tenkte jeg vil sjekke dette før jeg endelig går hen og kjøper.

mvh
August :)




jeg har ikke sett noe av innbrenningsproblemer enda! dog tveen er i innkjøringsfasen.....tveen står på fra morgen til laaaaaangt på natt med både data, spill, film og vanlig tv tiiting! stoooorfornøyd!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2007 21.18.51 #7 av 8
Postet av: August
Fint å høre at dette med innbrenning tydeligvis ikke er noe stort problem lenger. Ser imidlertid ut fra vedlagt test at Panasonicèn sliter med såkalte "doble bilder"?? Merkes dette tydelig når en ser bildet fra siden? Prøvde å se etter dette hos Elkjøp men kunne ikke se noe "doble bilder". Er dette i det hele tatt noe stort problem?

http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 811123.ece



mvh
August :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2007 12.58.18 #8 av 8
Postet av: pujari
"August" skrev:Fint å høre at dette med innbrenning tydeligvis ikke er noe stort problem lenger. Ser imidlertid ut fra vedlagt test at Panasonicèn sliter med såkalte "doble bilder"?? Merkes dette tydelig når en ser bildet fra siden? Prøvde å se etter dette hos Elkjøp men kunne ikke se noe "doble bilder". Er dette i det hele tatt noe stort problem?

http://forbruker.no/digital/tester/tv/a ... 811123.ece



mvh
August :)



visste jo om dette jeg og da jeg kjøpte tveen og jeg var innom flere forhandlere å kikket for å se om dette virkelig var noe problem, kan ikke si jeg såg det store problemet i dette da jeg måtte så å si helt ut på siden av skjermen for å se det betydelig. jeg sitter hvertfall i alle slags vinkler i forrhold til tveen og har ikke merka noe da og det er jo det viktigste! problemet er jo også begrenset til lys i mørke partier(som f.eks tekst o.l)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar