Logo

Panasonic plasma PV vs. PX

Skriv et svar
10.07.2007 20.38.03 #1 av 5
Postet av: Stone-
Skal kjøpe meg ny tv og har nesten helt bestemt meg for at det blir en Panasonic PV/PX70.
Har lest litt på hjemmesiden til Panasonic, men finner liksom ikke helt ut hva som er forskjellen på PV og PX serien... Noen som kan forklare meg?

Signalkilder som skal brukes:
TV signaler: Canal Digital kabeltv med digital dekoder (kun scart)
DVD: Teac DVD spiller av eldre type (kun scart)

DVD blir nok byttet ut med tiden med en nyere som støtter HDMI.

Hvilken av modellene passer best for meg? Eventuelt noen andre merker/modeller som burde vurderes?? Eventuelle ankepunkter som burde få meg til å ombestemme meg?
| Pioneer VSX-1016 | Yamaha NS-777, NS-444 og NS-333 | Teac DV-3000 | Sony CDP-CX335 |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.07.2007 21.03.05 #2 av 5
Postet av: Rune
Du er ikke første som spør om forskjellene. Hvis du leser produktinfoen her på hjemmekino.no vil du se at PX har digital tuner mens PV ikke har det. Tuneren støtter ikke det norske digitale bakkenettet så det eneste som bør telle for deg er pris. (siden de da praktisk er identisk)

Her er teknisk sammenligning:

http://www.hjemmekino.no/database/compa ... DS=423,425
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2007 19.40.04 #3 av 5
Postet av: perage
Ser ikke ut som PV70 har Digial Optimizer.. Dette er jo et minus!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.10.2007 07.52.57 #4 av 5
Postet av: oveovo
EDIT: Så i en annen tråd at Digital Optimizer var noe i sammenheng med den innebygde digitale tuneren i PX70, med andre ord har du ikke bruk for den her i Norge... :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.10.2007 21.55.22 #5 av 5
Postet av: bjornrud
Den eneste forskjellen på disse apparatene er altså denne digital tuner-greia, som allikevel ikke kan brukes i Norge? Hvorfor selger denne PX-modellen så bra i Norge da? Fordi vi TV-kjøpere er lette å lure, kanskje ? :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar