Logo

Panasonic DMR EH 50

Skriv et svar
23.08.2005 18.50.03 #1 av 7
Postet av: Trondgr
Hjelp.
Har nettopp koblet min siste investering, og den ser ut til å virke :-)

Men, jeg har store problemer med å overføre signaler fra VHS til HDD (harddisk). Displayet tilsier at opptak utføres. Ved avspilling viser det seg at kun lyden fra VHS'en er lagret på Panasonic's harddisk.
Jeg får iallefall ikke sett film fra harddisken.

Noen tips ??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2005 19.00.28 #2 av 7
Postet av: Rune
Hvordan har du koblet dette?

Jeg antar du bruker en scart fra scart 1 på video til scart 2 på DVD opptaker.

DVD opptakeren kan ta imot flere typer signal på denne scartkontakten. Dette velges i oppsettet. Hvis den er satt på RGB signak(noe som VHS ikke har) så vil du opplevde det som du har. Sjekk at den står på video.

Se side 57 her:
http://www.brugermanualer.dk/panasonic/ ... h60_eh.pdf
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2005 19.22.52 #3 av 7
Postet av: Trondgr
Takk for kjapt svar.

Nå har jeg koblet scart 1 VHS mot scart 2 DVD.

Har også endret innstilling for connection for AV2 til video.

Samme resultat. Harddisken lagrer lyden, men ikke bildet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2005 19.39.35 #4 av 7
Postet av: Rune
Når du setter TV på scartinngangen som DVD opptakeren er koblet til, opptakeren på scartinngang 2 (L2, AV2 eller hva de kaller det)
Og hvis du da trykker play på video så skal du se bilde fra videospilleren på TV. Gjør du det?

Hvis du ikke gjør det. Koble videospilleren dvd opptaker løs fra TV og prøv å koble VHS inn med scartkabelen som du nå bruker mellom opptaker og VHS direkte til tv og VHS (for å sjekke kabelen)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2005 19.54.55 #5 av 7
Postet av: Trondgr
Hei hei.

Joda, det fungerer utmerket å se VHS-film via DVD-spilleren.

I den svenske manualen på side 30 (uppspelning av innspelad program....) står det å lese at jeg skal trykke på den "røde knappen" for å velge "video". Jeg antar her at de mener en rød knapp på fjernkontrollen som heter "display".

Jeg når ikke den røde knappen på tv-skjermen, det er umulig å manøvrere seg frem til den v.h.a fjernkontrollen.


mvh
Trond
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2005 20.11.57 #6 av 7
Postet av: Trondgr
Hei Rune.

Nå skal jeg ikke "plage" deg mer.
Det fungerer.

Jeg leste i manualen til øyet ble vått, har holdt på i flere timer i ettermiddag, og anser meg selv for å være rimelig stødig når det gjelder Hi-Fi.

Feil.
Jeg misforstod nok noe i manualen, og koblet "lyd/video kabel" (rød, hvit og gul) mellom DVD og video i tillegg til scart.

Etter dine "tidlige instruksjoner" fortsatte jeg å ta opp via "lekeledningene" uten resultat.
I ren desperasjon prøvde jeg (siste forsøk) å ta opp via scart inn/utgangen, resultatet ble bra.

Dette hadde jeg nok ikke funnet ut (iallefall ikke i kveld) uten din bistand.

Takker og bukker.

mvh
Trond Grønvold
mo i rana
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2005 22.42.23 #7 av 7
Postet av: Rune
Hyggelig å kunne hjelp og du er alltid velkommen tilbake med eventuelle nye problemer ved en senere annledning.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar