Mads
Aktiv
E-post
En selger på Lefdag i Bergen som informerte meg om dette idag.
Kjøpte selv samme tv i 42" til 9.995 på Lefdal nett for litt under 3 uker siden. 37" til 9 lapper er uansett et veldig godt tilbud spør du meg.
Helle
Aktiv
E-post
Ja, nå kom endelig tilbudet, og jeg stod klar på Lefdal for å kjøpe (vil bare se skjermbildet med egne øyne først), første jeg ser når jeg kommer inn i butikken er denne TVen...og reagerer på ekstremt dårlig bilde.
Jeg er klar over at disse blir plassert i nærheten av hverandre kanskje for å manipulere oss til å gå for en dyrere TV, men i dette tilfellet synes jeg var veldig rart at det var så stor forksjell. Jeg har sett bra anbefalinger på denne TVen tidligere og var derfor sikker på at den skulle ha et rimelig godt bilde...men fotballkampen som stod på viste uskarpe spillere på banen, dårlige farger (de kan jo selvfølgelig justeres litt), og ble i det hele tatt litt vel skuffet her. Og gikk ut av butikken uten TVen.
TVen stod rett foran en Toshiba 37c3000p (LCD) til tusenlappen dyrere og denne så utrolig mye bedre ut.. (vanligvis finner jeg så mange feil ved LCD men denne gangen falt jeg veldig for Toshibaen istedenfor... ) Hjelp jeg tror jeg er manipulert! (Tok en prat med selger i butikk og fikk heller ikke da noe mer lyst til å kjøpe Panasonicen) Dette overrasker meg, ettersom den har fått så gode tilbakemeldinger på tester osv (selvom disse nok er tatt i bedre/mindre lys enn hva jeg har i min stue)
Noen som kan komentere dette... ? Synes dette er utrolig vanskelig.
(Noen som f.eks kjenner til denne Toshibaen )
Dr.Oetker
Aktiv
E-post
Dette høres ut som et klassisk eksempel der butikken skrur opp alle instillinger på maks. Lysforholdene i butikken er vel heller ikke de beste. Det høres meget underlig ut at fotball skal se bedre ut på en LCD enn på en plasma. All erfaring tilsier det motsatte.
Helle
Aktiv
E-post
Akkurat det vet jeg ingenting om (fotball - plasma/LCD), men jeg vet at TVen stod ytterst i butikken, altså fikk all lys fra vinduene inn (og de er jo takhøye), og at TVen bak ble skjermet for noe av dette.. Og plasma kan vel gi noe mer gjenskinn enn LCD i en slik situasjon. Dette kan ha spilt mye inn på bildet på denne plasmaskjermen, og et slikt lys har jeg aldri inn i stuen min...
Tidligere har jeg aldri vurdert plasma selvom jeg aldri har lite å klage på når jeg ser bildet i butikken kontra flere LCD-tver, derfor bestemte jeg meg for denne nå som den også har fått gode kritikker.
Selger påstod at de alltid hang TVene opp med fabrikkinstillinger.
Spørsmålet er da om dette virkelig er sant, eller om du kan justere en del som vil klarne bildet på plasmaen. Han mente plasmaen var testet i helt mørkt rom, og dette vil se annerledes ut i en stue.
Dog, fikk følelsen av selger ikke var særlig tilhenger av plasma selvom jeg sjelden har møtt mennesker som klart kan si hvilken som er best (de har jo begge sine fordeler og ulemper).
Ble totalt sett meget skeptisk til plasma der jeg stod, men det er dette som er vanskelig når man ikke er spesialist på ting, man må stole på andre...
Zleepyme
Kunnskapsrik
E-post
Anbefaler deg å prøve tven hjemme i din egen stue. de fleste butikker har en bytterett, slik at du kan bytte den hvis den ikke svarer til dine forventninger. Det kan være litt arbeid med å frakte tv fram og tilbake, men hvis man er veldig usikker, er det den eneste måten å få det bildet man ønsker hjemme. En annen ting er jo hvilke tv signaler som ble sendt da du så på tvene i butikken. Analog kabeltv eller antennesignaler har en god del mer støy, og dette vil synes veldig godt på en skjerm som er 37-50" En annen ting er sitteavstanden. Har selv testet 50PX70 på alt fra analog kabel, til HD film og konstatert at det er en god tv, men blir slått av dyrere modeller fra Pioneer og Samsung. Men prisen har seff litt å si. Syntes selv at den Toshibamodellen haddedårligere tvbilde en Panasonicen. Men smak og behag kanskje?
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0