Logo

P4/AMD ??

Skriv et svar
16.11.2005 04.33.22 #1 av 5
Postet av: Trubadur
Haloen

Er det slik at man bør bruke en Pentium4 prosessor på 3.0Ghz eller over for å bruke ffdshow og TheaterTek uten problemer, eller kan man også bruke en AMD 64 3200+ uten noen problemer ?

På forhånd takk :-)
Trubaduren
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2005 23.25.16 #2 av 5
Postet av: kid
AMD uten problemer i det hele tatt. Selv har jeg AMD64 3800 til min htpc nå, aldri sett lignende ytelse. Jeg har tidligere vært en hardt-spillende fps kar, så prosessorer har vært viktig for meg. Startet med Pentium tilbake i mhz årene, men etter at valget falt på AMD første gang har jeg aldri kjøpt annet. Har bestandig hatt Pentium/Intel på jobb, ikke vært i nærheten av like fornøyd som med mine AMD maskiner.

Lykke til med htpc :wink:
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 10.52.33 #3 av 5
Postet av: larax
ffdshow gjør seg kun nytte av prosessor frekvens og AMD går jo på en mye lavere frekvens enn pentium, Skal du utnytte mulighetene ffdshow gir, så er det ingen vei utenom en pentium. Gjorde selv feilen med å kjøpe AMD 64 riktignok bare en 3200 og har angret siden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 11.28.10 #4 av 5
Postet av: Trubadur
Tusen takk
Trubaduren
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2005 15.49.57 #5 av 5
Postet av: kid
Notes about FFDShow MPEG-4 Video Decoder 20041012 :

- This build should fix Windows XP explorer crashes.
- Three editions are available: special for SSE and SSE2* capable CPUs and Generic for all others.
SSE a SSE2 build were compiled using Intel C++ Compiler 8.1, generic build was compiled with Microsoft VC6.
Known bug:
- in SSE and SSE2 builds Avisynth image processing filter in ffdshow isn't working.
- Subtitles correction may not work correctly in all cases (but should not crash).
These feature was ported from SubRip and if SubRip will give different resulf for a given subtitles, please send them to me.
* Only for CPUs with support for SSE2 (Streaming SIMD Extensions 2) instructions. Check if your CPU has support for SSE2 instructions using Cpu-Z, a small tool which shows infos about CPU.

First of all, the FFDSHOW consumes way less CPU power than original DivX codecs, even with maximum post-processing. At the same time the post-processing seems to give excellent quality results and allows more configuring than the original DivX 5 codec. It can even automaticly reduce post-processing if your CPU is getting overloaded. The noise filter adds a kind of a rasterising effect to the picture - might be useful in some cases. The alpha version also includes experimental playback for MPEG-1 and MPEG-2 files (such as VCD and SVCD movies), which works pretty damn well. Only problem is that MPEG-2 playback can't play the SVCD clips directly from the CD, but requires the video to be extracted to the HDD by using VCDGear first.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar