Logo

På tv jakt!

Skriv et svar
25.07.2006 22.27.01 #1 av 8
Postet av: joneh
Er på jakt etter en ny tv for å pynte opp i stua, på tide å kvitte seg med den gode gamle philipsen. Da jeg endelig hadde klart å bestemt meg for å kjøpe pdp436xd, viser det seg selfølgelig at den er gått ut av produksjon og er umulig å oppdrive i trondheim. Noen som vet noe om den nye pioneer moddelen som kommer i august? Det er ganske mange forrandringer på gang, så jeg er vel litt skeptisk :P

Stakk innom elkjøp for å se etter andre tv'er, da så jeg til min store overraskelse at de har fått inn loewe tv'er. Da var det 2 stk som fattet min ineteresse xelos 42" plasma og indivudal 40" lcd (denne har jeg kun sett 32" av da den ikke er leveringsklar fra loewe før om en måned) Er det noen som har erfaring med fra disse modellene og vet hvordan de evt står seg mot pioneeren? Evt andre modeller i samme klasse som burde vært med i betraktningen?

På forhånd takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2006 09.24.53 #2 av 8
Postet av: Amadesus
Pioneer 436 XDE kan skaffes i Trondheim, de får inn en ny leveranse av denne tv'n hos Elkjøp på Tiller om ikke lenge sa en selger til meg på mandag, ville vist bli priset til ca. 29995,- sa han. I tillegg har jeg sett denne Pioneer modellen hos Siba i Trondheim denne uken til 30995,-. Har ikke hørt når de nye Pioneer modellene kommer enda. Har selv lenge vurdert disse modellene fra Pioneer, men heller stadig mer mot Panasonic sin PV600 mye pga. pris, men også pga. at jeg har hørt at Panasonic har bedre billedprosessering som gir bedre bilder fra analog kilde og at Panasonic har et bedre sortnivå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2006 10.03.07 #3 av 8
Postet av: joneh
ja de fkk inn 3 stk i går og i dag er alle solgt når jeg var der oppe.. kjipe greier, får se litt mer på den pv600 tv'n da.. synes ikke den er like fin som pv500.. og siba har jeg hatt mine tvister med tidligere så vi er ikke på talefot :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2006 11.51.17 #4 av 8
Postet av: orso
Loewe har sluttet med plasma for en god stund siden fordi de ikke fikk det bra til. Selger butikken en Loewe plasma er det bare å styre unna, det må være en gammel modell. Loewe sine LCDer er derimot gode, men de koster flesk.
Tror ikke de nye fra Pioneer kommer før senhøsten. Kan bekrefte at PV600 er veldig god på analoge signaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2006 13.32.37 #5 av 8
Postet av: joneh
i katalogen til loewe på http://loewetv.no så har de 2 plasma modeller og xelos 42" ble testet bra i fjor og har kommet med nytt design i år.. synes også at lcd tveene er gode men 29.995,- for 32" og 35.995 for 40" er ganske stivt :) plasma tvene er også omtalt på tv oversikten her på hjemmekino.no.. men det virker som en ganske standard beskrivelse.. er også vanskelig å finne noen norske/engelske tester på loewe.. tysken er vel ikke helt på topp her i gården, fikk aldri taket på det språket :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2006 13.52.37 #6 av 8
Postet av: orso
Linken din virket ikke. Har lest at Loewe har sluttet å produsere plasma, så jeg er rimelig sikker på at det er en eldre modell. Har sett en test av Loewe plasma, og den fikk dårlig karakter.
http://www.loewetv.no/
Pioneer og Panasonic plasmaer er de beste TVene på markedet etter min mening. Pioneer har slitt en del med redention (midlertidig innbrenning).
Sony sine nye topp LCDer er også veldig bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2006 15.04.39 #7 av 8
Postet av: Amadesus
Nå er jeg i virkelig tvil, enten kjøper jeg PV600 til 22995,- eller Pioneer PDP436 FDE til ca 25000,- så vidt jeg skjønner så er forskjellen fra FDE til XDE utgaven at XDE utgaven har flere innganger og 2 hdmi utganger på den eksterne tuneren, men bildet skal være like bra på begge. Det jeg lurer på er om svartnivået på Pioneer modellen er like bra som på PV600 og hvordan den takler analoge signaler. Jeg har forresten kabel tv fra Canal Digital med abbonement på Canal + og dermed digital dekoder. Synes designet på Pioneer tv'n er mye penere og de har jo alltid scoret bra i tester. Trenger hjelp, hva bør jeg velge..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2006 18.42.33 #8 av 8
Postet av: joneh
For meg personlig virker det ikke som om det er flere forskjell i bevegelsesteknologien på fde og xde. Det var det vel også forskjellen for noen generasjoer siden. Virker rart om det kun er 2 hdmi og 1 vga som drar prisen 5k, men kan ikke dukumentere dette. Når det gjelder pv600 tror jeg at jeg må ta meg en titt til. Var på elkjøp tiller i går og fikk ikke noe kjempe inntrykk første gangen jeg så den, mulig den ikke er bra stilt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar