Logo

Opptaksmuligheter på pioneer DVR-550H

Skriv et svar
02.10.2007 20.12.09 #1 av 2
Postet av: Esset
Er det noen som vet om jeg kan ta opp fra en kanal mens jeg ser på en annen kanal med denne pioneer'en?
Skal bruke denne som tuner mot en monitor, kjedelig hvis jeg må se på det jeg tar opp hvis det er noe annet jeg vil se på.
Har kabel TV.

Noen som har testet dette?

Ace
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2007 22.58.47 #2 av 2
Postet av: Torja
Hvis du har kabel tv og bruker det analoge nettet så fungerer det slik. En antenne kabel fra vegg uttak og inn i dvdOpptaker og ny antenne kabel fra dvdOpptaker og til tv. I tillegg kobler du scart, komponent, HDMI(alt etter hva du kan bruke) mellom dvdOpptaker og tv. Det er en tv tuner i dvdOpptakeren og en i tv. Når du tar opp fra en kanal på opptakeren kan du skifte mellom kanalene på selv tv'en. Går ikke ann å forandre på kanalvalget på selve dvdOpptakeren under opptak, det er kun en tv tuner i den. Da måtte den i så fall hatt to. Men du kan endre på kanalvalget i selve tv'en, da den har sin egen tv tuner.

Så kommer det som er litt verre. Hvis du har en digital boks mellom vegg uttak og dvdOpptaker/tv, så har den sin egen kanalvelger og digital tv tuner. Den er det også kun en av, slik at skal du ta opp fra digital tv, må det nødvendigvis også bli den som du ser på i det digitale domenet.

Edit: Obs så nå at du skal bruke en monitor. Da har denne ikke tv tuner, antakelig. Da blir det kun opptak av det samme som du ser på uansett. Denne opptakeren har kun en tv tuner.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar