Logo

Oppgradering av Harddisk på LG RH7500

Skriv et svar
08.08.2005 13.52.07 #1 av 4
Postet av: Rune
Ser ut som om å oppgradere harddisken på LG sine DVD opptakere er enkelt:
http://www.addison-net.co.uk/dvd/
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.08.2005 08.57.29 #2 av 4
Postet av: Starsky
Ser veldig bra ut. Har nettopp gått til anskaffelse av denne selv. Veldig fornøyd med spilleren, bortsett fra at den har litt lite med lagring.

Er det noen som har prøvd å bytte harddisk? Hva med å benytte et annet merke enn Maxtor? Blir det mer varmeutvikling med en 7200 RPM enn en 5400?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2005 20.22.10 #3 av 4
Postet av: FreddyB
Testing

Having played with the unit and recorded a fair few hours, I've noticed no issues with using the 250GB drive and I'm reasonably sure that other brand hard drives will also work just as well however I have not tested this yet. I plan to source a 500GB Hitachi or Seagate hard drive not only to test this but to seriously boost the capacity of this unit as soon as possible and will provide updates when this happens. All software indicators, such as time remaining, time used etc all seem to report correctly without issue,


Ser ikkje ut til at 7200 RPM lagar problem, gitt. Og det burde jo vere knekkande likegyldig om det er Maxtor eller Seagate eller Hitachi.. Ulempa er vel at enkelte billige HD'ar har dårligare kvalitet enn andre. Western Digital har eg dårlig erfaring med, f.eks. (I data, vel og merke..)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2005 21.03.11 #4 av 4
Postet av: Starsky
Blir litt feil å basere noen konklusjon på en enslig test eller hur? Personlig tror jeg ikke det skal bli noen problem med 7200 rpm, men det avhenger også av hvilken disk du benytter. Personlig har jeg dårlig erfaringer med WD selv (spesielt støy).

Skal prøve meg med en Samsung spinpoint 300 GB neste uke, da min erfaring med denne er svært positiv.

Venter fortsatt på å høre om det er noen andre som har testet HDD skifte og eventuelle erfaringer.

Endring: Fant forresten denne i kveld: http://www.videohelp.com/forum/archive/t275512.html

LG bruker visstnok ikke bare Maxtor HDD, så da tror jeg at spørsmålene mine er besvart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar