Logo

Onkyo TX-SR607 + datamaskin + ulyd

Skriv et svar
13.12.2009 12.03.24 #1 av 3
Postet av: -[Tom]-
Er strålende fornøyd med forsterkeren min, men i det siste har den begynnt å oppføre seg litt merkelig.
Har koblet opp dataen min med Hdmi og overfører bilder helt kurrant til både tv og Pj. På lydsiden har jeg koblet opp lydkortet ( Creative SB1090 X-Fi Surround 5.1 EGS) med Optisk kabel.

Hvis jeg vil ha opp pc skjermen, og jeg velger dens inngang på forsterkeren, vil pc skjermen blinke 3-4 ganger. Noen ganger må jeg inn på Nvidia oppsett for å velge dual screen igjen, da jeg har mistet muligheten for dual screen. Samt at oppløsningen blir forandret. Dette er midlertidig ikke største problemet!

Når jeg velger å spille musikk via pc, velger jeg "port 1" på forsterkeren, da jeg har koblet optisk inn der. Da vil også pc skermen blinke et par 4-5 ganger, samt en irriterende "Connecting lyd" Samme lyden du får på dataen, når du har koblet en usb til. Denne kan ofte gjennta seg, si 8 - 9- 10 ganger.
For å få vekk denne lyden har jeg bare byttet inngang, da gir lyden seg etter en stund. Men er merkelig irriterende, å høre detter hver gang.

Alle andre innganger/ utganger fungerer bra, og jeg får ikke disse lydene.

(dataen er 2 år gammel og skal være up til date.)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2009 18.57.12 #2 av 3
Postet av: teebee
har du prøvd å slått av de utrolig irriterende windows lydene?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2009 10.11.08 #3 av 3
Postet av: -[Tom]-
det enkle er ofte det beste :P At jeg ikke kom på det før. Har ikke prøvd enda, men tror det kan være noe i dette!
Men at skjermen skal blinke 4-5 ganger da? noen tips ang. dette?

Tommy
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar