Logo

Onkyo TX SR605 vs Harman Kardon AVR 245

Skriv et svar
18.02.2008 01.17.53 #1 av 2
Postet av: Terjers
Jeg har muligheten til å bytte inn H/K mot Onkyo med et lite mellomlegg. Onkyo`en er jo mer fremtidsrettet, men kan den måle seg på lyd ? Jeg har B&W DM685, og planlegger å komplettere med senter og bak i samme serien. 50/50 muikk/film. Glad for å få innspill/erfaringer.
Samsung UE46B6050/Harman Kardon AVR 245/Xbox360/B & W DM685/B & W CC6 S2/JVC SP-X50/XTZ W99 10.16/Nordost Flatline
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.02.2008 08.15.26 #2 av 2
Postet av: petre2006
Var i omtrent samme posisjon som deg for over ett år siden, og var lenge på jakt etter en H/K som kunne matche hva jeg hadde tenkt å svi av på en reciever samtidig være framtidsrettet og ha god lyd slik som min avdøde AVR5000 hadde.

Tok ikke lang tid, etter mye lesning og undersøkelser at valget ble enkelt og havnet på en Onkyo SR604. Onkyo har mye snadder på sin meny, og er etter min mening for de som ikke har prøvd det du enda en skikkelig overaskelse pris kontra kvalitet. Jeg selv hadde nok unansett gått for en ny H/K (og selvsagt brukt mye mer penger) hadde det ikke vert for at AVR5000 min røk nesten samtidig med min DVD1 fra H/K seks dager etter 5 års garrantien..., samt gode tips av ulike venner som har mye kunnskaper om HiFi.

Så, er SR604 like hefitg som AVR5000 i lydbildet? Nei, den er ikke det. Dvs, den er ikke langt unna, men føler selv at AVR'en sparket litt mer og det virket som om det var litt mer jordnære watt som kom ut. Skal rettferdigjøre det, og fortelle det at jeg aldri fikk testet ut denne H/K'en i det rommet min nye SR604 står å spiller idag. Men, funskjonaliteten og ikke minst lyddetaljene er Onkyoen milevis forran. IGJEN, skal jeg rettferdig gjøre noe; Det er 6 år mellom de :-)

Skulle jeg valgt utav de to du nevner, så hadde jeg helt klart gått for SR605. ., uten tvil.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar