Logo

Onkyo TX-727R, må ha høyt volum for å få diskant???

Skriv et svar
23.12.2007 09.53.52 #1 av 7
Postet av: Silver
Har en slik reciver, den er ca 13 år gammel, harvært kjempe fornøyd med den. Men nå er det litt tull med lyden:
Må ha volumet høyt på for å få diskanten med i surr modus, i stereo er ikke venstre diskant med. Det ser ut som det er et tiltagende problem. For volum må høyere og høyere.
Kan heldigvis skru ned på dekoderen.

Noen som kjenner til dette???? :shock:
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.12.2007 09.59.55 #2 av 7
Postet av: Silver
Har undersøkt litt mer nå, det høres ut som når jeg spiller CD så er stereo helt ok, begge kanalene virker.

Kan det være noe med inngangene???

Henter lyd i TV via scart.
CD går rett i reciver med phonoplugger.
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.12.2007 11.25.26 #3 av 7
Postet av: petre2006
Prøvd å bytte RCA(phono) inngang? Altså flytte kabelen over på en annen inngang (f.eks aux), svitsj over til det på recieveren og lytt. Er det akkurat det samme, må du prøve å bytte RCA kabel og er det likevel slik ville jeg prøvd en annen signalkilde før jeg til slutt hadde konkludert med at enten må recieveren på en sjekk, eller så må den vike plass for en ny Onkyo ;-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.12.2007 11.54.44 #4 av 7
Postet av: Silver
Takker, skal sjekke dette. :idea:

Men en ny Onkyo er ikke å forakte :lol: :lol: :lol:

Lurrte på en 605, har bose acoustimass 15 høytalere, så den skal vel duge.

Har ikke så mye som skal kobles til:
- Decoder
- TV
- DVD
- PC

Så den gjør vel jobben. Eller :?: :?: :?:
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.12.2007 19.35.07 #5 av 7
Postet av: petre2006
Ja, og du kan koble til en hel haug til, ikke fortvil på det. Jeg har 604'en, klarte ikke å dy meg, burde ha ventet ett halvt år og kjøpt meg en 605, men pytt pytt. Den er uansett fantastisk bra!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2008 17.37.50 #6 av 7
Postet av: Silver
Merkelige greier, har ikke gjort noen ting med reciveren, og nå virker alt som normalt, faen og, jeg som ville ha ny reciver.
Får kjøpe LCD i stedenfor da, :P :P :P

Men Onkyo blir nok tilslutt, hehe
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.01.2008 13.32.16 #7 av 7
Postet av: Silver
Så lenge varte herligheten, nå er det back in buisness med lavlyd og knatring. Så nå henger den i en tynn tråd.

605 i sikte :shock: :shock: :shock:

Men hvor err pengene :roll: :roll:
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar