Logo

Offisiell tråd - Yamaha RX-V363,463,563,663 og 863

Skriv et svar
23.03.2009 11.31.09 #76 av 80
Postet av: ørjanl
Har selvfølgelig et nytt problem jeg trenger hjelp til. Har nå dratt frem noen gamle høyttalere som jeg har satt opp som bakhøyttalere. De fungerer under auto setup, så jeg vet det er lyd i de. Når jeg ser på dvd er det derimot helt stille. Har lyd i alt annet. Det eneste jeg kan gjøre er å sette forsterkeren til 7ch encancer for å få lyd i de, men da får jeg også all lyd i alle høyttalerne, og det forsvinner mye av "kino" opplevelsen. Lurte på om noen vet hvordan jeg kan få det til å fungere som bare bakre surround ? Når jeg setter i en blu ray film er det heller ikke lyd i de, da hjelper det heller ikke å vri på program knappen, får bare not avalible. Noen gode tips ?
Mvh
Ørjan

Yamaha 663
Sony bdp s350
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.03.2009 15.56.21 #77 av 80
Postet av: ørjanl
fant en tråd her som sa jeg skulle sette extd sur til ex/es, fikk lyd i de bakre høyttalerne på dvd filmer da, selv om det i displayet bare viser en høyttaler og jeg har to. Går jeg inn i høyttaler setupen står det der at to er definert. På blu ray filmen får jeg fortsatt ikke lyd i de to bak.. noen som har flere gode tips ?
Mvh
Ørjan
Receiver: Yamaha RX-V663, TV: Pioneer PDP-LX5090H, BD: Sony BDP-S350, Front: Dali Lektor 6, Center: Lektor LCR, Surround: Lektor 1, Bak: Grundig, Sub: SVS PB10-NSD, Effektforsterker: Lyngdorf SDA 2175.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.04.2009 16.27.31 #78 av 80
Postet av: janew
Ser at RX-V563 er droppet kraftig i pris, naturlig med lite dropp før lansering av nye receivere, men utrolig prisdropp.

Komplett selger den for 2800,-

Min vurdering blir derfor enten :
kjøpe en V563 eller vente, men da blir budsjettet en V465 / V365 (planlegger å bruke ca 3000,- på forsterkeren)

Jeg trenger ikke 7 kanals, og planen er å kjøpe en receiver jeg kan bygge et anlegg rundt.
Trolig vil det bli en PS3 som blir DVD spilleren.

Utfordringen kan være hdmi 1.2a og at den ikke støtter HD lydformatene.

Q:Bør jeg vente å kjøpe en billigere 465 eller 365?
Hva ville dere ha gjort? 663 er for dyr (ca 4500) :-(

Kjøpe en BILLIG V563 nå eller vente på de nye, men da blir det billigere varianter.
Jeg har pr dags dato ikke HDMI i flatskjermen, bare komponent, så alt utstyr som har HD ønsker jeg å kjøre gjennom denne.

--
Jan Erik
--
janew

Panasonic PA50 42"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.04.2009 15.13.11 #79 av 80
Postet av: Gurba
"ørjanl" skrev:fant en tråd her som sa jeg skulle sette extd sur til ex/es, fikk lyd i de bakre høyttalerne på dvd filmer da, selv om det i displayet bare viser en høyttaler og jeg har to. Går jeg inn i høyttaler setupen står det der at to er definert. På blu ray filmen får jeg fortsatt ikke lyd i de to bak.. noen som har flere gode tips ?
Mvh
Ørjan


For at det skal bli ekte lyd i de to bakerste høyttalerne så må filmen ha 7.1 lydspor. Det er ikke så mange som har det ennå etter hva jeg har sett og da visstnok bare BD.
Samsung LE40M71, Samsung BD-P1500, Pioneer DV-410V, Denon PRA-1500, BOSE Acoustimass 5 aktiv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.05.2009 12.58.59 #80 av 80
Postet av: forger42
Hei, jeg kjøpte nylig en RX-V363-forsterker. Det virker som om den stort sett fungerer fint, men jeg har problemer med å koble til visse ting.

Jeg kobla LCD-TV'n min til HDMI OUT-pluggen på forsterkeren med en HDMI- til DVI-kabel (TV'n har bare VGA og DVI), og jeg kobla en media center box (HDX-1000) med HDMI og Optisk (toslink) til DTV/CBL-portene i forsterkeren, og det fungerer flott.

Så prøvde jeg å koble til en Playstation 2 til V-AUX-portene foran på forsterkeren, men da fikk jeg bare lyd, ikke bilde. Har ikke prøvd å koble bare lyd til forsterkeren og så scart til TV'n...mulig det funker (men har ikke riktige kabler for det akkurat nå).

Jeg kjøpte meg også en ny DVD-spiller (av merke SCOTT) som jeg kobla med HDMI til HDMI DVD-pluggen på forsterkeren, men her får jeg verken lyd eller bilde.

Og så til sist, jeg har kabel-tv i leiligheten, og jeg prøvde å koble til antenne-ledning på forsterkeren, men jeg vet ikke hvordan jeg eventuelt skal stille inn og finne kanaler osv. Men det er mulig pluggen på RX'en bare er til radio, ikke TV? Så, for nå, så kobler jeg bare kabel-tv direkte til TV'n og det fungerer jo forsåvidt greit, men hadde jo vært enda bedre om det var mulig å kjøre det gjennom forsterkeren.

Hadde satt veldig pris på om noen klarte å løse en eller flere av disse problemene.

Hilsen Lars
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar