Logo

Offisiell tråd - Toshiba HD-EP10/30/35

Skriv et svar
29.10.2007 12.39.51 #1 av 110
Tredje genersjon HD-DVD spillere fra Toshiba er nå tilgjenglig på markedet.

Alle spillerne kan vise 1080P og støtter 24hz som er den jevneste mulig avspilling da film er innspilt i denne hastigheten.

Av disse spillerne er det bare toppmodellen som støtter de nye HD-lydformatene.(Med unntak av DTS MA HD) De andre konverterer signalene til PCM.

Prisene vil være fra ca 3 Tusen og oppover

Mer informasjon om spillerne kan du finne på produktbasen:
http://www.hjemmekino.no/database/players.aspx

Edit: Produktsammenligning med EX1 som fortsatt vil selges
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... 63,164,134
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2007 17.39.22 #2 av 110
Postet av: Typhoon7
Priser er allerede lagt ut på Play og Multicom.

På Play er de tilgjengelige fra 01.11.07 (EP30) og 07.11.07 (EP35).

EP10 har vel vært på markedet en stund nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2007 18.25.52 #3 av 110
Postet av: Rune
I løpet av november skal det komme firmware oppdatering som gjør at EP10 og EX1 også får mulighet for DTS HD MA og Dolby True HD ut via HDMI. (det er iallfall planene som ble vist på IFA)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2007 18.35.14 #4 av 110
er jo gode nyheter, men er litt merkelig at det ikke var det fra starten av.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2007 19.03.54 #5 av 110
Postet av: Rune
Det tror jeg mer er fordi at ting ikke er klart fra DTS/Dolby og brikkeprodusentene. Samme gjelder jo f.eks også Blu.Ray spillere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2007 22.22.25 #6 av 110
Postet av: MindWaste
Om EP10 får støtte for MA og True HD, hva skiller den da fra f.eks EP35?

Ser av sammenlikning i produktdatabasen at videodac og prosessor er ukjent, prøvde å lete litt på nett men fant ikkeno. Blir det her forskjellen ligger?
XE1 har jo silicon optix reon vx og 14-bit / 297 Mhz og skiller seg ut fra de andre. Ellers er jo spillerne EP10/30/35 ganske like?

Men om EP10 da får støtte for MA og True HD og koster 3000,- blir ikke den da ett bedre kjøp enn EP35 til 4500,-?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2007 23.18.40 #7 av 110
Postet av: Rune
Både EP10, EP30 og EP35 har en videoprosessor fra Anchor Bay. (databasen er oppdatert)

Jeg planlegger selv å bytte til EP35 så snart den blir tilgjengelig. Grunnen er at den har støtte for HDMI-CEC som gjør det mulig for meg å styre den fra stuen via TV. (spilleren står på hjemmekinorommet)

I tilegg håper jeg at den er raskere. Den er tross alt nesten 9 mnd nyere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 20.56.23 #8 av 110
Postet av: Asbjornp
"Rune" skrev:I løpet av november skal det komme firmware oppdatering som gjør at EP10 og EX1 også får mulighet for DTS HD MA og Dolby True HD ut via HDMI. (det er iallfall planene som ble vist på IFA)


Ser ikke ut til og være kommet enda, men i allefall fått 1080p/24 OUTPUT støtte.

http://www.toshibahddvd.co.uk/support.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 21.34.11 #9 av 110
Postet av: Rune
"Asbjornp" skrev:
"Rune" skrev:I løpet av november skal det komme firmware oppdatering som gjør at EP10 og EX1 også får mulighet for DTS HD MA og Dolby True HD ut via HDMI. (det er iallfall planene som ble vist på IFA)


Ser ikke ut til og være kommet enda, men i allefall fått 1080p/24 OUTPUT støtte.

http://www.toshibahddvd.co.uk/support.cfm


Den skal være kommet nå. Versjonen er 2.7. Kom i denne uken. (iallfall for EX1)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2007 12.39.58 #10 av 110
Postet av: teebee
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2007 23.32.15 #11 av 110
Postet av: MindWaste
http://www.hddvdeurope.com/_pdf/offers/hddvd_po_no.pdf

ser ut til å komme samme tilbud på ep30/35/som gjaldt EP10:

Fra annonsen:

†Dette tilbudet gjelder kun Toshiba HD DVD spillere som er kjøpt hos en autorisert Toshiba forhandler i tidsrommet 1.oktober 2007 til 31.januar 2008.

Terms and Conditions
Tilbudet gjelder kun for bosatte i Norden. På grunn av at innholdet i noen av filmene har en aldersgrense er søknadene begrenset til de over 18
år. Din Toshiba HD DVD spiller må være en norsk modell, og kjøpt i Norge av en autorisert Toshiba forhandler. En brosjyre per HD DVD spillers
serienummer. Tilbudet gjelder ikke hver gang en HD DVD-spiller selges/kjøpes. Tilbudet gjelder ikke HD DVD spillere som kjøpes/selges på, eller
gjennom, en nettauksjonsside. Denne brosjyren må fylles ut etter brukerveiledningen på motsatt side, og sendes til HD DVD Promotion før den
29.februar 2008. Vi godkjenner ikke brosjyrer som er ødelagt eller uleselige, eller som mangler en vedlagt kopi av kvitteringen. Bevis på at
brosjyren har blitt sendt godkjennes ikke som bevis på at brosjyren er mottatt. Det finnes ingen alternativ (kontant eller annet) til de HD DVDene
som denne brosjyren inneholder. HD DVDene i dette tilbudet varer så lenge lageret rekker, og vi forbeholder oss retten til å erstatte førstevalget
ditt med alternative filmer. Toshiba vil ta sikte på å levere HD DVDene til deg innen 28 dager fra mottagelse av skjemaet, men vær obs på at det
kan ta lenger tid. Vi forbeholder oss retten til å stanse dette tilbudet når som helst uten forvarsel. Du må varsle fra om manglende, ødelagte eller
feilbare deler innen 48 timer etter mottagelse. Manglende deler sendes dersom mulig, mens ødelagte eller feilbare deler må returneres før de
manglende delene sendes ut.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2007 12.12.45 #12 av 110
Postet av: Asbjornp
Da er Hjemmekino kommet ut, og gitt HD-EP35 en score på 5.

Eneste som trekker ned er litt dårligere byggekvalitet enn XE1 og en litt kjip fjernkontroll.

Tror nok jeg bestiller denne fra en av dem som har den bekreftet i denne uken :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2007 14.26.02 #13 av 110
Postet av: amo
What is the main difference between these 3 players? As far as I can see here: http://www.hjemmekino.no/database/compa ... 48,163,164 it is only sound processing. Is any difference in picture quality? Thank you in advance for answer. You can answer in Norwegian, I can read it, but have some difficulties with writing. :oops:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.12.2007 12.03.07 #14 av 110
Postet av: Rune
"amo" skrev:What is the main difference between these 3 players? As far as I can see here: http://www.hjemmekino.no/database/compa ... 48,163,164 it is only sound processing. Is any difference in picture quality? Thank you in advance for answer. You can answer in Norwegian, I can read it, but have some difficulties with writing. :oops:


Lyd og bilde har testet E30 og E35. De hevder av en eller annen grunn at E35 har HQV prosessering og hevder at bildet er bedre på E35.

Jeg stiller meg tvilende til dette, da jeg ikke finner noen slik informasjon hos Toshiba. (og på IFA ble de presentert som like på bildebehandling)

Testen hos Lyd og Bilde:
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... =3706&p=50


Jeg mistenker altså testeren for å ha lest feile spces og dermed konkludert med at bildekvaliteten er bedre uten å ha noe reelle holdepunker for det.


(en rekke nettbutikker skriver HQV, men det er fordi at de henter info fra Norek som er leverandør av mange av disse. De skriver HQV)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.12.2007 00.05.13 #15 av 110
Postet av: Torja
Ser en test av EP35 i siste nr av "Hjemmekino" og de sier ingen ting om en HQV brikke, men nevner at de så en VRS logo på fronten som skal være kjennemerket til Anchor Bay Technology - de som står bak bildeprosessoren DVDO.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar