Logo

Offisiell tråd - Toshiba HD-E1 /HD-XE1

Skriv et svar
31.08.2007 18.09.45 #46 av 97
Postet av: Rune
Da har jeg vært på HD DVD pressekonferanse i dag og der lanserte Toshiba sine 2 nye spillere. Det som er verdt å legge merke til er at XE1 fortsetter. Det er kun de to rimeligste som blir erstattet.

Her er alle spillerne sammenlignet:

http://www.hjemmekino.no/database/compa ... 63,164,134
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 18.20.07 #47 av 97
Postet av: Rune
Det er forresten en helt vanvittig pris Elkjøp har på XE1 spilleren.
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... view=price
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 18.34.26 #48 av 97
Postet av: Torja
"Rune" skrev:Det er forresten en helt vanvittig pris Elkjøp har på EX1 spilleren.
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... view=price

Hva, ennå billigere...argh.
Er bare å slå til folkens :)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 20.07.53 #49 av 97
Postet av: Amadesus
Hva er forskjellen på EX1 og XE1?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 20.33.09 #50 av 97
Postet av: Rune
"Amadesus" skrev:Hva er forskjellen på EX1 og XE1?


Det er samme spiller. Bare jeg som skrev feil.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 21.13.19 #51 av 97
Postet av: petre2006
"Rune" skrev:Det er forresten en helt vanvittig pris Elkjøp har på XE1 spilleren.
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... view=price


Eh... nei? 7995,- står det der, det er 500,- over f.eks MPX og Komplett. Er det noe jeg ikke såg på der, siden det nevnes 4995,- på guiden?

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 22.20.32 #52 av 97
Postet av: Torja
Ser de har merket en annen spiller Toshiba HD-XE1, nettopp som Rune skrev. merkelig. Prøv å følge denne linken:
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... tabcontent
Om det er en annen spiller eller en med et spesial navn fra Elkjøp av en eller annen grunn vet jeg ikke. Ikke lett å finne ut av spesifikasjonene på elkjøp sine nettsider.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2007 10.08.21 #53 av 97
Postet av: kjelle
fungerer cd avspilling på hd-e1 hos dere? funker ikke på min
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2007 19.50.59 #54 av 97
Postet av: Amadesus
Da har jeg endelig oppgradert meg til å få en HD avspillings kilde i min hjemmekino. Valget falt i denne omgang på Toshiba's HDDVD E-1. Mest pga. pris og god omtale på flere nettsteder. Håper denne gir meg et kvalitetsløft på bildesiden med min Pioneer 436 FDE plasma. Gleder meg til å se film nå igjen. Lurer bare på om man må oppgradere spilleren med en gang og hvordan man oppgraderer enklest (kontakte Toshiba for å få cd eller over nettet?) Hvilke filmer kan dere anbefale som gir best mulig bilde i forhold til vanlig dvd slik at jeg kan imponere vennekretsen..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2007 20.54.19 #55 av 97
Postet av: Torja
Hvis du får til over nettet, se lenger bak i denne tråden, da flere har skrevet hvordan de har godt fram. Hd filmer med godt bilde og lyd kan du lese om i denne tråden:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.ph ... sc&start=0
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2007 13.56.09 #56 av 97
Postet av: ingobingo
klarer denne spilleren 7.1 kanals via mpcm?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2007 11.39.10 #57 av 97
Postet av: Metropolis
Jeg slet også med oppdateringen av firmware på Toshiba HD-E1 spilleren. Fikk "Can not find out server" feilmeldingen hele tiden. Jeg fant ut på annet forum på nettet at du måtte slå av spillern i 10 sekunder etter du har skrevet inn internett innstillingene. Når du da starter spillern opp igjen og prøver updaten så virker det! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.09.2007 20.26.31 #58 av 97
Postet av: gRoz
har ein hd-e1 , men går de å oppgradere denne uten å koble denne til internett å f.eks bare laste ned fila å putte den inn i drevet å oppgradere`?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2007 21.11.41 #59 av 97
Postet av: flotepewz
Hei!

Fikk min HD-E1 i dag. Sammen med Onkyo 605'en, 32" LCD HD-ready og dynaBel anlegget så var det rett og slett hårreisende lyd og bilde, alt til sin pris og klasse selvfølgelig. Er fornøyd bunn i grunn, er ikke personen som legger merke til det andre entusiaster legger merke til muligens... 8)

Vel, veldig bra ja, sett bort fra litt knoting med de oppdateringene og greier, siden jeg har trådløst nett i etasjen over, USB mottaker på PC'en nede i stua, og nettverkskabel deretter til DVD spilleren. Virker nesten som DVD spilleren ikke tok seg tid til å vente litt på signaler, da jeg pinga den greit med PC'en. Endte opp med at jeg tok med meg spillern opp å bare kjørte den rett i routeren oppe, sammen med en fin reise-TV før jeg tok den ned igjen ferdig updated. Bra jeg har en datakyndig bror som kan tolke hva alle forkortelser, feilmeldinger og greier betyr i dataverden.

En ting til jeg sleit med er at når jeg kjørte Shooter i noen minutter så stoppa den helt å spille, hengte seg rett og slett. Måtte bare slå den av. Deretter ville den ikke spille av Hulken (No disc feilmelding), det var vel derfor vi starta med å kjøre oppgraderinger på den. Nettop sett Troy nå, den starta likens som Shooter, hengte seg etter 8 minutter, men den kom seg til slutt når jeg fikk hoppa litt frem og tilbake i kaptiler. Noen som har opplevd lignende på sin spiller? Uansett så fikk jeg sett ferdig filmen, har ikke testet på andre filmer enda, håper da virkelig det ikke skal være slik.

Når det kommer til støy, brukervennlighet og den omtalte ventinga er jeg veldig fornøyd. Hører omtrent ikke spilleren suse og gå, veldig enkelt for hvermannsen å sette opp innstillinger etc. Noen sekunder responstid på at ting skal "gå" med tanke på oppstart å greier bryr meg midt i ræva, det har jeg tid til i hvertfall. Synes det ikke er noen ulempe med spilleren.

Det var min egen lille erfaring med spilleren, den er absolut verdt pengene ihvertfall. Fikk ståpels i mange scener grunnet lyd og bilde, like it alot :)
E inte bara bara laga movi, må ha rett lait, rett sound, krispy sorroundsound
onkyo 605 | dynabel dy7250 | XTZ 99 W10.16 | toshiba hd-e1 | samsung bd-p1500 | samsung le46a856 | xbox 360 | htpc
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2007 10.40.01 #60 av 97
Postet av: ingobingo
Ex1 støtter mpcm i 5.1 ikke 7.1
Hvis du ikke kan koble den til internett og oppdatere den, ikke fin på å kjøpe den engang, da klarer den bare og spille av ca 50% av filmene til og med på dvd klarer den ikke det.......
Men oppdatert er den kanonas, stabil å med fantastisk lyd og bilde kvalitet...

Den bråker (har ikke målt dette men tipperen 17-18 db) en del og med et tv er nok dette veldig plagsomt (høres ut som en liten pc) men med projektor merker du ikke det da projektoren lager nok storsett enda mere bråk...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar