Logo

Offisiell tråd - Toshiba HD-E1 /HD-XE1

Skriv et svar
26.06.2007 09.23.13 #31 av 97
Postet av: VannMann1
Her er offisiel "Release Notes" fra Toshiba :

http://www.tacp.toshiba.com/tacpassets- ... rmware.asp
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2007 05.51.54 #32 av 97
Postet av: gRoz
da var hd-e1 bestilt fra lefdal med 5 filmer å en 2 meter lang hdmi kabel :) gleder meg som ein liten unge :) får den i løp av uga :)
har masse hd-filmer å teste på så nå bler de film kallas :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2007 20.18.25 #33 av 97
Postet av: Torja
Ønsker å fortelle litt om mine erfaringer med Toshiba HD-EX1.
I det jeg pakket den ut av esken, så opplevde jeg at dette var en kvalitets spiller utfra en noe tung spiller. Et sobert sort utseende med noe futuristisk, strekmønstrete, metallisk preg over toppen og sidene.
Fjernkontrollen føles tung og kald. Med et oransj baklys som lyser opp samtlige knapper. Må bare huske på å trykke lenge på knappen hvor det står ”Back light” for å aktivisere dette, etter dette vil det lyse uansett hvor du trykker. I tillegg er det noen ekstra knapper bak et lite skyve panel nederst.

Når det gjelder bildekvalitet, så inneholder denne spilleren en Reon VX bildeprosessor brikke fra Silicon Optix som sørger for oppscalering og deinterlacing av vanlig dvd filmer. Denne er det skrytt av og jeg ser hvorfor. Prøvd noen få DVD plater og alle som en ser meget bra ut på min prosjektor.

Sjekket bakgrunnen til et par animerte filmer som kunne komme litt galt ut på min Denon 3910 spiller. Shrek 1, scenen hvor eselet og trollet har en fortrolig venn-venn samtale under månelyset. Her har jeg sett 3910 lage noe maurtue effekt av nattehimmelen. Trodd dette først og fremst var på grunn av svak DLP PJ som ikke gjorde dette godt nok, men nå er bilde så stødig så.

Dernest sett litt på ”Lille Kylling” som har fått noe kritikk på noe dårlig bildekvalitet på bakgrunnen. Nattehimmeln hvor fisken blir med en bit av himmelen opp til ufoen er grønlig og oppleves med striper og fargebanding. På Toshibaen er dette minimalt, omentrent borte. Veldig, veldig bra.

Noe som er veldig bra og det har jeg også lagt merke til på min PS3 er at hvis matrialet er i 4:3, så er det det jeg ser på lerretet. Denon 3910 viser dette som et strukket, bredt bilde i 16:9 uansett. Toshibaen treffer bare rett og slett innen for lerretet enda bedre enn PS3, som kan treffe litt mye utover øvre og nedre kant.

Så var det å høre litt på CD, i anleding er det ”The White Stripes” med ”Nation Army” som kjøres ut. Joa, lyden er topp, med vokalen som regel i mitten. Prøver via PS3 også. Her er det visuelle mye bedre med en synlig eqvaleiser over lerretet på PJ. Ved hjelp av internett tilkobling, kan PS3 hente ned albuminformasjon i tillegg. Lyden var muligens litt bedre på Toshibaen. På Denon 3910 med analog overførsel og pure direkt på reciver er lyden ikke noe annet enn himmelsk. Vokalen dønn i mitten og en dynamikk og bredde som jeg ikke har hørt tidligere. Det høres ut som jeg har 7:1 anlegg, men det er kun sterio jeg hører på. Så bra er det. Ingen tvil om at bildekvaliteten er god via de nye HD avspillerne, men ren cd lyd er best på gode cdspillere eller dyre dvd avspillere.

Alt er nok dessverre ikke like topp. Oppstart av selve spilleren, i det du slår den på er treg. Det tar lang tid. I tillegg har jeg opplevd mya av handsaecke problematikken mellom PJ og spiller pga HDCP. Bilde blinker mellom svart og snestorm. Dette har best blitt løst av at jeg først starter en annen spiller og så bruker min fjernkontroll på Joytec PS3 HDMI Trilink Switcher og switcher til Toshiba kanalen. Dette har muligens noe å gjøre med switchen også?

Lyd kvalieten er som på min PS3, via optisk utgang og inn på Denon forsterker. God, spesielt i multikanal. Opplever at DTS lyden er meget fyldig via HDDVD filmer. På Blu-ray er det ofte kun Dolby Digital å få. Men når det først er DTS, så er det maks bånbredde som utnyttes. Altså når dette må nedmikses over en vanlig digitalutgang. Gleder meg til å få byttet ut reciveren til en som støtter lyd via HDMI.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2007 21.16.48 #34 av 97
Postet av: Rune
Meget bra mintest torja!
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2007 18.44.10 #35 av 97
Postet av: Torja
I dag fikk jeg gjort en oppgradering til den nyeste firmware på Toshibaen via ethernet kontakten på baksiden av spilleren. Ikke helt enkelt. For å gjøre dette måtte porten først bli aktivisert via set up menyen. Klikk Ethernett > DHCP > ON. Etterpå så skal man inn i "General" menyen for å hente oppgraderingen, ikke forklart godt nok noen steder i brukermanualen i alle fall. Men her finner du "Maintenance" og klikker til slutt på "Update". Hente oppgraderingene tok ca 1/2 time, deretter ca 10 min til for å gjennomføre dette. Så slo spilleren seg av seg selv. Etterpå ser det ut til at de tidligere problemer med HDCP og HDMI nå fungerer fint på min spiller. Update Toshiba.jpg Update Toshiba.jpg ( 263,6376953125 KB) Vist 1109 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2007 20.07.24 #36 av 97
Postet av: petre2006
Blir fristet med denne spilleren (HD-E1).. Noen sjekkpunkt først;

1. Er den sonefri for vanlig DVD også?
2. Er det en dramatisk forskjell på denne kontra EX1? (Har en 720p PJ, trenger ikke mer)
3. Ut av de HD-DVD titlene som er på markedet, har disse norsk teksting? Jeg spør voldsomt dumt, men når jeg skummer gjennom det meste av webshopper rundt HD-DVD titler så står det kun engelsk språk (altså, ikke teksting eller dubbing, men kun språk hva de enn mener med det)
4. Siden jeg er hardbarka multiformat entusiast, skal jeg vente og bare slappe av litt til?

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2007 20.45.59 #37 av 97
Postet av: Torja
Største forskjellen mellom HD-E1 og HD-EX1 er at EX1 har mulighet til 1080P, samt har Reon VX bildeprosessor brikke som gjør underverker for vanlige sd dvd filmer. Bildet blir meget bra via 720p på den ordinære dvd samlingen din.

Men den er ikke sonerfi for vanlige dvd ennå, nei.

Mange HDDVD med norsk teksting. Men de koster mer enn USA importen. Alle HD DVD til f.eks CDON.com har norsk teksting så vidt meg bekjent. DVDstrax har også "norske" HDDVD'er. Legger ved en link over disse her:
http://www.dvdstrax.com/no/index.php3?s ... =8&go.y=13

Til neste år kommer det noe nytt og bedre, og til neste år der etter igjen, og igjen. Når hopper du på?
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2007 10.59.25 #38 av 97
Postet av: kjelle
kjøpte meg HD-E1 fra netthandelen igår.fikk den for en fin liten slump penger :) .faktisk billigere enn elkjop og lefdal selger den.så gjennstår det å se om den er like god på bilde som ps3 ;)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2007 18.52.28 #39 av 97
Postet av: oveovo
Kan noen bekrefte at HD-E1 støtter 1080i over komponent? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2007 13.39.47 #40 av 97
Postet av: kjelle
får ikke til å oppdatere min toshiba hd-e1 ... har prøvd absolutt alt! noen som kan skrive steg for steg hva man skal gjøre?? Like før jeg sender spilleren ut vinduet nå... misfornøyd as hell.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2007 20.02.29 #41 av 97
Postet av: Luciferen
"kjelle" skrev:får ikke til å oppdatere min toshiba hd-e1 ... har prøvd absolutt alt! noen som kan skrive steg for steg hva man skal gjøre?? Like før jeg sender spilleren ut vinduet nå... misfornøyd as hell.


Sliter med samme problem. Får meldingen: Can not find out server.
Mwen jeg vet at spilleren er "online" da jeg fikk 300 i posten i dag og testet dei special features som gikk via nettet...Trur hvertfall at dei gikk via nettet...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.08.2007 22.14.57 #42 av 97
Postet av: kjelle
får samme feilmelding jeg oxo :( trøster meg med at jeg fikk ny receiver idag! pioneer lx50 :) :) i sort pianofinish :) :)
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 08.09.41 #43 av 97
Postet av: Torja
Gratulere med ny flott reciver.
Dette med oppdatering er ikke akkurat godt forklart i brukermanualen til Toshiba, nei. Måtte gå noen runder før jeg fikk det til selv. Har du koblet internett direkte via ethernet kontakten? Da må du huske å aktivisere denne via set up menyen. Klikk på Ethernett > DHCP > ON. Så må du ut av denne menyen for så å gå inn i General menyen. Her vil du finne Maintenance som du klikker på og her vil Update knappen være. Hvis man ikke får til å oppdatere via internett så kan man vistnok skrive eller ringe til Toshiba og be om en oppdaterings CD.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 09.53.41 #44 av 97
Postet av: Luciferen
Kom hjem fra jobb i gårkveld og tenkte at jeg skulle prøve å oppdatere spilleren igjen. Da gikk det uten problem. Gjorde ingen endringer når det gjelder ip og dns. Kan virke som at det er serveren til toshiba som er problemet og ikke hos oss...

Etter oppdateringen så klarer jeg hvertfall å se Dead Man's Chest.
Klarte ikke dette før
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2007 11.40.48 #45 av 97
Postet av: Torja
Flott det ordnet seg. :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar