Logo

Offisiell tråd Sony X3000/X3500/W3000/

Skriv et svar
07.03.2008 10.29.33 #16 av 28
Postet av: danielchr
Hehe, det så bare ut som om du ville få ut din frustrasjon ved å poste innlegg på innlegg i håp om at noen her på forumet kunne komme med en konkret leveringsdato bare :-)


Men det er korrekt som du sier, butikker pleier ofte å kjøre paralellimport av slike varer. Dette medfører både 2.rangs levering samt mer usikre tider da det ikke er produsenten selv som står bak. Dette fører ofte til billigere varer, slik at butikkene kan få sin etterlengtede margin i et hardt presset marked.
NS-555, NS-333, NSC-444, RXV463, BDP3600, 32LB2R, Nintendo Wii, X360 Premium.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2008 12.36.35 #17 av 28
Postet av: hajo
har nå Sonyen i hus. tok tak i saken og ringte litt rundt til seny sentrene i oslo og bergen. det viste seg at modellen fantes på lager. avbestilte den bestilte, og kjøpte fra butikk i oslo. fikk den på trailer nordover, en bekjent var i oslo med vogntog. det tok seks dager fra jeg bestilte til den var i hus.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.03.2008 15.14.41 #18 av 28
Postet av: hajo
"hajo" skrev:har nå Sonyen i hus. tok tak i saken og ringte litt rundt til seny sentrene i oslo og bergen. det viste seg at modellen fantes på lager. avbestilte den bestilte, og kjøpte fra butikk i oslo. fikk den på trailer nordover, en bekjent var i oslo med vogntog. det tok seks dager fra jeg bestilte til den var i hus.


jeg bruker scart kabel mellom TV (Sony KDL 46X3500) og sat tuner nå. men finnes det bedre alternativer?
sat tuner (dreambox 7000s) har bare scart ut.
kan en Scart -> 3xRCA komponent kabel være tingen? eller hva kan jeg bruke på Sony TV`en bak?
2xRCA eller 4RCA komponent? jeg vet lite om dette. er det neon som har gode råd her?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.03.2008 14.38.04 #19 av 28
Bruk en scart-kabel av god kvalitet da kvalitetsforskjellene er såpass store på slike analoge kabler, en scart-kabel av merket Supra eller Monster er å anbefale. En overgang fra scart til komponent er nok ikke tingen såfremt du ikke må, da det blir bare flere ledd, så det beste i ditt tilfelle er en scart.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 17.56.24 #20 av 28
Postet av: hajo
ja, jeg bruker scart kabel fra Monster. den kjøpte jeg for tre år siden ca. den var dyr, ca 800 kr.
så jeg beholder den en stund. en kar jeg kjenner mener at de scart kablene med flat kabel er de beste. er det sant?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 18.13.37 #21 av 28
Hvorfor mener han dette? De er kanskje lettere å tilkoble for dem med dårlig plass, men kan ikke skjønne hvorfor de skal være noe bedre kvalitetsmessig.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2008 18.28.19 #22 av 28
Postet av: hajo
ok. ja jeg er enig med ditt resonnement. det var nok signalkvalitet han tenkte på. men de er nok best der hvor det er smalt mellom vegg og TV. de er mer bøybar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2008 10.14.10 #23 av 28
Postet av: Silver
Hei godt folk!

HAr nå hatt W3000 40 tommer i 6mnd og er fornøyd. Det som er sagt her på forumet om denne skjermen stemmer. Sort er utrolig bra. Og ja, den hakker pitte litt i bilde under en fotballkamp, men det er ikke mer enn du tåler. Sett i forhold til hva denne skjerme koster nå for tiden er det et godt kjøp. For øvrig ville jeg vurdert x4000 om du ikke vil ha hakking.

Instillinger kan gjøres i det uendelige. Den blir helst stående på samme inst. hele tiden.

Kone faktoren er også gansle høy, men det er jo en smakssak.
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.11.2008 16.13.17 #24 av 28
Postet av: Desmo-Dude
Hallo.Har en 40W3000 og har et lite spørsmål.Er det mulig å koble på en smartkort leser til den skjermen?Det er jo dekoder i den,så det burde jo være mulig.Snakker om et slikt kort som dekrypterer signalene fra min lokale kabel-tv leverandør.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2009 05.38.32 #25 av 28
Postet av: Zleepyme
"Desmo-Dude" skrev:Hallo.Har en 40W3000 og har et lite spørsmål.Er det mulig å koble på en smartkort leser til den skjermen?Det er jo dekoder i den,så det burde jo være mulig.Snakker om et slikt kort som dekrypterer signalene fra min lokale kabel-tv leverandør.


Det er vel digital tuner innebygget, og man får godkjente cam moduler for RIKS TV, men har ikke sett Canal Digital moduler enda, vet ikke om disse vil fungere på tuneren i tv. Sjekk med kabel leverandøren.
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2009 13.59.55 #26 av 28
Postet av: hajo
har nå hatt min kdl 46x3500 siden mars ifjor. og det digitale bakkenettet er oppe og går her i vest-finnmark også. det har det vel vært siden ca. oktober. veldig fine bilder, og god lyd. men tv`en er veldig sein og skifte mellom kanalene, direkte treg vil jeg si. og tekst systemet er ikke bra. måten en må skifte mellom tekst med bilde, deretter bare tekst og så bilde for å gå tilbake ttil fullt bilde. her er et forbedringspotensiale, helt klart. mange konfigurasjons muligheter. har lekt meg litt med forskjellige bilde innstillinger. og det blir til at en velger en fast innstilling.
en ting jeg lurer på er dette bakgrunnslyset, det kan jeg ikke se at dette apparatet er utstyrt med. det skrives om det i instruksjonsboka, at en kan justere det, men hvor gjør en det mon tro?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2010 16.39.38 #27 av 28
Postet av: Desmo-Dude
Er CAM den holderen som man dytter krypteringskortet inn i?Har en 40W3000 og har satt kodekortet inn i en slik kortholder,men får fortsatt ikke inn de krypterte kanalene.Må man gjøre noe spesielt etter at man har puttet inn kortet?Tenker da på noe annet enn et nytt kanalsøk,for det har jeg gjort.Kan det være at tven ikke klarer å dekode krypteringssystemet som min lokale kabel-tv leverandør bruker?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2010 19.45.55 #28 av 28
Postet av: Jorn.Finnerud
Har W3000 i det hele tatt MPEG4-dekoder? Lokale kabel-TV selskaper er vel kanskje ikke kompatibelt. Det er gjerne Canal Digital sine kabelsendinger som støttes.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar