Logo

Offisiell tråd Sony X2000,V2000,S2000 og U2000

Skriv et svar
20.12.2006 10.18.17 #46 av 67
Postet av: orso
"hajo" skrev:
"Rune" skrev:Eneste grunnen til at jeg kommer til å velge LCD er at jeg har projektor som jeg ser film på og at den vil bli mye brukt som PC skjerm og jeg trenger derfor oppløsning. (Hvis Pioneer kommer med en rimelig 1080p plasma før den tid så kan det jo hende jeg skifter mening)


er det riktig tolket av meg at jeg som skal bruke skjermen til TV titting, mest via parabol, senere også HD-DVD spiller, og også HDTV via parabol etter hvert som flere kanaler blir tilgjengelige bør velge Plasma?? jeg kan ikke ha prosjektor der hvor vi sitter og ser tv.

Så sant du ikke skal bruke skjermen mye til PC, så mener jeg plasma er et mye bedre valg. Plasma er dessuten billigere pr. tommer. Kjøp en Pioneer/Panasonic plasma. Du finner en rekke tråder angående dette temaet som du kan se på.

Så forøvrig litt mer på Sony LCDene i går. De viste HD stillbilder på alle skjermene bortsett fra en. Det så veldig bra ut, men det er jo ikke rart når det er snakk om stillbilder. Så at X-serien hadde bedre kontrast og fargegjengivelse enn W-serien. Selgeren sa at de hadde samme innstillingene. På en skjerm (tror det var V-serie) ble det vist en DVD konsert. Der var bildet ikke bra i det hele tatt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2006 16.54.30 #47 av 67
Postet av: RockyIII
Forskjellen på v2000 og v2500?? de er samme, men v2500 har bedre tilkoblingsmuligheteR?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.12.2006 20.21.51 #48 av 67
Postet av: hajo
"nilsos" skrev:Jeg har hatt 40" W2000 i litt over en uke nå, og er veldig fornøyd. Jeg er ganske kresen, men etter en runde med DVE og diverse justeringer i "Avansert" OG satt "Lyssensor" til "På" viser skjermen opp ett knall bilde, til og med på analoge sendinger over kabel fra RKL (Rælingen Kabellag). Dette med lyssensoren senker baklyset ganske mye, slik at sortnivået blir dramatisk mye bedre. Men det blir selvfølgelig et mørkere bilde, men med lysstyrke innstilt på 50, kontrast på 85, farge på 55, fargetone Nøytral, Skarphet 10, fargespekter? Bred, (kommer ikke på alle benevnelsene i farta) er mye gjort. Så blir det en smakssak med alle korrigeringene på "side 2". Støy setter jeg til lav på TV-sendinger, og av på DVD. Bildet blir litt dusere enn hva mange er vant med, men fargene blir riktige, detaljene i mørke områder bevares, og du får dybde i bildet med disse innstillingene. Så med en dekoder til TV-signaler må det bli knall! Denne TVen anbefales på det varmeste.

mvh Nils


det er vektleggende det du skriver. og...snakket med lokal forhandler, de vil ta inn sonys lcd skjermer på nyåret. det er betryggende. jeg får se med egne øyne før jeg eventuelt kjøper. jeg ser fram til det.
han mente også at prisene ville gå litt ned neste år!?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 14.32.21 #49 av 67
Postet av: Orebakken
http://www.sony.co.za/prod.asp?DTID=1&C ... 8&PID=2133

På Sony sine sider i Sør Afrika !! står det at en modell kalt 46X200A har kontrast på 1500:1. Må vel være vår 46X2000 dette? Men her oppgis kun 1300:1. Men er kontrasten oppgitt korrekt i Sør-A?

Eller er det noen nye modeller med oppgraderte panler på gang. Venter i grunnen på det.

Og ellers. Vil jeg se noen forskjell på 1300:1 og 1500:1 ?? Noen formeninger og erfaringer til dette.

Noe nytt om X2500?? Lite om dette på europeiske sider.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2007 18.06.39 #50 av 67
Postet av: Rune
Tviler på at X2500 vil være tilgjengelig før mai-juli. Den var den perioden x2000 kom.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2007 15.16.34 #51 av 67
Postet av: valstadsve
"Rune" skrev:Sony har kommet med en rekke LCD modeller nå i sommer.

40W2000



Jeg har fått en sånn nå, og prøver å finne ut hvor ting skal kobles inn. Jeg har plugget Xbox 360'en i komponentinngangen, men får en komponentkabel til Nintendo Wii snart. Jeg vurderer å bruke VGA-kabelen til 360 i PC-inngangen istedet, men jeg lurer på om 40W2000 støtter at komponent-signalet kan gå gjennom SCART-inngangen, gitt at jeg bruker en overgang? Der har jeg nå RGB-kabelen til Wii'en (som går via SCART), så den blir ledig.

Foreløbig har jeg ikke greid å finne ut om det går, men noen her har kanskje full oversikt? Det kan sikkert finnes ut fra de fem plakatene med tekniske plantegninger som fulgte med, men jeg har ikke orket å gå løs på dem ennå :-)

Det vi egentlig trenger er såklart HDMI-kabel til Xbox360. Fremdeles en sånn inngang ledig. Og nei, en egnet surroundreceiver har jeg ikke bestemt meg for ennå.

Kjetil
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2007 23.06.29 #52 av 67
Postet av: hajo
TV-test flatTV Sony 40W2000 LCD 1080p:
http://www.dingz.no/php/art.php?id=357821

her skriver de blant annet: "Skjær i sjøen. Når du kjøper en TV stemplet med den eminente 1080-logoen forventer du kanskje å få med en fin og flott fjernkontroll, men den gang ei. Her får du dessverre det samme billige plastikk-røklet som følger med den rimelige U-modellen".

stemmer dette med det eventuelle eiere av en slik skjerm arefarer?

og: "TV-signaler. Vi mottar våre TV-signaler via Canal Digital. Bildet er mer grovkornet enn hos Samsung M71B og Philips 9731D, men det begynner vi å bli vant med fra Sony-skjermene.
TVen har av og til problemer med å henge med ved raske bevegelser, og vi ser tendenser til etterslep uansett om vi skrur av alt som heter støyreduksjon. Vi opplever også at skjermen mister fokus på elementer som beveger seg raskt i bildet. Her ble vi egentlig litt overrasket siden vi hadde forventet bedre, men heldigvis trekker god fargemetning opp litt av inntrykket.
Siden TVen tydelig sliter med raske bevegelser selv ved digitale TV-signaler, tør vi tippe på at den vil slite betydelig mer ved analoge. Greit å vite, og mottar du signalene dine via en antenne du plugger rett i skjermen er det altså analoge TV-sendinger du har".
andre steder får denne skjermen og også V2000 skjermene topp kritikk. hva med dette da?

Sony KDL-46X2000 TV-test LCD plasma 1080p HD kommer mye bedre ut: http://www.dingz.no/php/art.php?id=341232
hva mener de av dere som har sett begge skjermene, hvis der er noen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2007 23.27.35 #53 av 67
Postet av: AndreWerdenskrieg
Leste en test av en Sony KDL-46W2000 til rundt 40.000 i svenske "Hemmabio" og de konkluderte med at "I stort sett bara hd-material som gjör apparaten full rättvisa".
Skjermen lot seg heller ikke kalibrere skikkelig (de brukte Colimeter Spyder 2 til dette, "vi mäter gråskaleresponsen ved 6500K färgtemperatur").

"Nej, det finns inte så mycket åt gjöra åt saken då det inte finns några rgb-reglage. Det finns många instälningar och de fleste ökar blåtonen."
TV'en fikk 6 av 10 mulige.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2007 09.43.39 #54 av 67
Postet av: nilsos
Jeg kjenner ikke igjen TV-en fra testene i Dingz.no og Hemmabio. Jeg har bare analoge signaler fra RKL som nevnt tidligere, og ser at det er forskjell fra kanal til kanal, men ingen i nettet vårt er dårlige på vår 40W2000. Og vi har 27 kanaler!. De som utmerker seg med ekstra god kvalitet er svensk TV4 og DR1 og DR2. Der er kvaliteten på et slikt nivå at jeg er spent på hvor mye bedre det kan bli med dekoder. Nå det gjelder dette med litt ut av fokus ved bevegelser er dette noe også jeg ser på de andre kanalene enn tidligere nevnte ekstra gode, men bare når jeg ser etter for å se etter akkurat det. Det er såpass lite fremtredende at jeg normalt ikke ser det. På DVD har jeg ikke sett antydninger til fokuseringsproblematikk, enda jeg virkelig har prøvd. Jeg oppdaget at ved mye blått, f.eks i Nemo, måtte jeg sette "Ekte farger" til "Lav". På middels og høy blir det en slags fargeblødning i det blå. Jeg har ikke brukt annen kalibrering enn DVE, og mine egne øyne. Hva jeg selv liker. Og jeg liker bildet best i "Nøytral" og fargeinnstilling på 60. Iflg DVE er fargene riktige rundt 60, men til å begynne med var det en brems i meg som sa at jeg ikke kunne ha de stillt så høyt. Men jeg ga etter til slutt :) . Sport på denne TVen er også helt strøkent. Ikke antydning til etterslep hverken med fotball, håndball eller ishockey, for den saks skyld. Og "problemet" med fokus ser jeg ikke, enda jeg bruker støyreduksjon på "Lav". Fjernkontrollen er dessverre "billig", men jeg har en Marantz som kan lære, og bruker den. Da har jeg jo også bare en fjernkontroll som styrer alt liggende på stuebordet. Vi må også være oppmerksomme på at testerne i Dingz.no og andre har alt av utstyr i en kort periode, og hvilke kriterier de tester under vet vi ikke. Karin Aas har jeg reagert på før. Veldig overflatisk og lite kunnskapsrik var det inntykket jeg fikk av henne da jeg leste de første testene fra henne. Regner med at det kommer seg etterhvert, men testen av W2000 virker overfladisk. Blir vel litt lite tid? Uansett. Jeg får snart dekoder, og RKL legger ut en digital grunnpakke på 12 kanaler. Gratis. Gleder meg, og er fortsatt kjempefornøyd med TV-en.
mvh Nils
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2007 13.05.50 #55 av 67
Postet av: hajo
"nilsos" skrev:Jeg kjenner ikke igjen TV-en fra testene i Dingz.no og Hemmabio. Jeg har bare analoge signaler fra RKL som nevnt tidligere, og ser at det er forskjell fra kanal til kanal, men ingen i nettet vårt er dårlige på vår 40W2000. Og vi har 27 kanaler!. De som utmerker seg med ekstra god kvalitet er svensk TV4 og DR1 og DR2. Der er kvaliteten på et slikt nivå at jeg er spent på hvor mye bedre det kan bli med dekoder. Nå det gjelder dette med litt ut av fokus ved bevegelser er dette noe også jeg ser på de andre kanalene enn tidligere nevnte ekstra gode, men bare når jeg ser etter for å se etter akkurat det. Det er såpass lite fremtredende at jeg normalt ikke ser det. På DVD har jeg ikke sett antydninger til fokuseringsproblematikk, enda jeg virkelig har prøvd. Jeg oppdaget at ved mye blått, f.eks i Nemo, måtte jeg sette "Ekte farger" til "Lav". På middels og høy blir det en slags fargeblødning i det blå. Jeg har ikke brukt annen kalibrering enn DVE, og mine egne øyne. Hva jeg selv liker. Og jeg liker bildet best i "Nøytral" og fargeinnstilling på 60. Iflg DVE er fargene riktige rundt 60, men til å begynne med var det en brems i meg som sa at jeg ikke kunne ha de stillt så høyt. Men jeg ga etter til slutt :) . Sport på denne TVen er også helt strøkent. Ikke antydning til etterslep hverken med fotball, håndball eller ishockey, for den saks skyld. Og "problemet" med fokus ser jeg ikke, enda jeg bruker støyreduksjon på "Lav". Fjernkontrollen er dessverre "billig", men jeg har en Marantz som kan lære, og bruker den. Da har jeg jo også bare en fjernkontroll som styrer alt liggende på stuebordet. Vi må også være oppmerksomme på at testerne i Dingz.no og andre har alt av utstyr i en kort periode, og hvilke kriterier de tester under vet vi ikke. Karin Aas har jeg reagert på før. Veldig overflatisk og lite kunnskapsrik var det inntykket jeg fikk av henne da jeg leste de første testene fra henne. Regner med at det kommer seg etterhvert, men testen av W2000 virker overfladisk. Blir vel litt lite tid? Uansett. Jeg får snart dekoder, og RKL legger ut en digital grunnpakke på 12 kanaler. Gratis. Gleder meg, og er fortsatt kjempefornøyd med TV-en.
mvh Nils


her får 46W2000 9.3 poeng av 10 mulige er det vel:
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 0.htm?r=77
så det ser ut som et godt poeng dette med hvem som tester, hvor profesjonelle de osv. jer er enig etter og ha lest testen engang til, dette er overfladisk.
det er liksom en helt annen TV i testen på cnet.co.uk
"Usually, plasmas display deeper black levels, creating enhanced contrast with colours that appear more natural. But, even compared to our class-leading Pioneer PDP-427XD plasma, Sony's KDL-40W2000 comes out on top". dette er litt av teksten, og slik fortsetter det.


46X2000 får "bare" 9.0:
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 0.htm?r=10
og her er litt omtale av46W2000:
"Great design and features mean little if the picture quality isn't up to scratch and thankfully the Sony does not disappoint here. In fact it provides a superb image with good quality sources. Running the BBC HD channel through it we were impressed by the sheer amount of detail shown in the landscapes of Planet Earth -- every crevice in a rock face is visible.
But there's more to the Sony than the ability to provide sharp pictures. It deals well with movement too -- another scene in Planet Earth sees wild dogs chasing impala, and the camera sticks with the protagonists as the background moves rapidly past. It's the sort of scene that would blur on many LCDs, but here it runs smoothly and ghost-free.
Colour is another strong point, with smooth, gentle transitions from lighter to darker shades handled very well, without the 'stepping' effect being too severe and distracting. Wide Colour Gamut also appears to work very well, as the colours on show are more rich and vibrant than on most LCDs"
det er mye lovord av disse to TV`ene. men er de så gode?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.01.2007 20.15.03 #56 av 67
Postet av: HappyViking
"hajo" skrev:
"nilsos" skrev:Jeg kjenner ikke igjen TV-en fra testene i Dingz.no og Hemmabio. Jeg har bare analoge signaler fra RKL som nevnt tidligere, og ser at det er forskjell fra kanal til kanal, men ingen i nettet vårt er dårlige på vår 40W2000. Og vi har 27 kanaler!. De som utmerker seg med ekstra god kvalitet er svensk TV4 og DR1 og DR2. Der er kvaliteten på et slikt nivå at jeg er spent på hvor mye bedre det kan bli med dekoder. Nå det gjelder dette med litt ut av fokus ved bevegelser er dette noe også jeg ser på de andre kanalene enn tidligere nevnte ekstra gode, men bare når jeg ser etter for å se etter akkurat det. Det er såpass lite fremtredende at jeg normalt ikke ser det. På DVD har jeg ikke sett antydninger til fokuseringsproblematikk, enda jeg virkelig har prøvd. Jeg oppdaget at ved mye blått, f.eks i Nemo, måtte jeg sette "Ekte farger" til "Lav". På middels og høy blir det en slags fargeblødning i det blå. Jeg har ikke brukt annen kalibrering enn DVE, og mine egne øyne. Hva jeg selv liker. Og jeg liker bildet best i "Nøytral" og fargeinnstilling på 60. Iflg DVE er fargene riktige rundt 60, men til å begynne med var det en brems i meg som sa at jeg ikke kunne ha de stillt så høyt. Men jeg ga etter til slutt :) . Sport på denne TVen er også helt strøkent. Ikke antydning til etterslep hverken med fotball, håndball eller ishockey, for den saks skyld. Og "problemet" med fokus ser jeg ikke, enda jeg bruker støyreduksjon på "Lav". Fjernkontrollen er dessverre "billig", men jeg har en Marantz som kan lære, og bruker den. Da har jeg jo også bare en fjernkontroll som styrer alt liggende på stuebordet. Vi må også være oppmerksomme på at testerne i Dingz.no og andre har alt av utstyr i en kort periode, og hvilke kriterier de tester under vet vi ikke. Karin Aas har jeg reagert på før. Veldig overflatisk og lite kunnskapsrik var det inntykket jeg fikk av henne da jeg leste de første testene fra henne. Regner med at det kommer seg etterhvert, men testen av W2000 virker overfladisk. Blir vel litt lite tid? Uansett. Jeg får snart dekoder, og RKL legger ut en digital grunnpakke på 12 kanaler. Gratis. Gleder meg, og er fortsatt kjempefornøyd med TV-en.
mvh Nils


her får 46W2000 9.3 poeng av 10 mulige er det vel:
http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0 ... 0.htm?r=77
så det ser ut som et godt poeng dette med hvem som tester, hvor profesjonelle de osv. jer er enig etter og ha lest testen engang til, dette er overfladisk.
det er liksom en helt annen TV i testen på cnet.co.uk
"Usually, plasmas display deeper black levels, creating enhanced contrast with colours that appear more natural. But, even compared to our class-leading Pioneer PDP-427XD plasma, Sony's KDL-40W2000 comes out on top". dette er litt av teksten, og slik fortsetter det.

........
det er mye lovord av disse to TV`ene. men er de så gode?



Har den i snart en uke med canal dig. med digital dekoder. Knall gode bilder, morsomt. En test som støtter det:
http://home.no.net/trbergli/sonysupertest.pdf
Sony rock´s, 40W2000.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2007 17.42.52 #57 av 67
Postet av: Dali
Hei. Jeg er i fasen hvor jeg sjekker ut hvilken LCD TV jeg skal kjøpe om ca. 2 mnd.

Har funnet ut at Sony KDL40x2000 er en godt omtalt tv de fleste steder. Den som seiler opp som den store konkurrenten er Philips 42PF9831d. De har nok sine fortrinn begge to, og en av de er jo faktisk prisen. Sonyen er 2-3 tusen billigere.

Er det noen der ute som har sammenlignet disse tvene og kommet fram til hvem som er best, eller ettersom dette kan ha mye med smak å gjøre, har funnet ut hvem de liker best?

En liten detalj: Lyd på tven spiller liten rolle; kobler dette opp til et godt hjemmekinoanlegg uansett.

svar mottas med stor takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.01.2007 13.04.07 #58 av 67
Postet av: hajo
et saks innlegg om dette med de dataene som TV produsentene legger ut, slik at vi kan lese dem, og bli imponert eventuelt.
på hjemmesiden til hifiklubben fabt jeg denne linken:
http://www.hifiklubben.com/NO/Nyheter/Artikler/1959.htm

sitat: "Responstid måles på måfå", og "Kontrast og lysstyrke måles på måfå". videre:
"De viktige dataene er skjult for forbrukeren"
"I tillegg til at kvaliteten på bildepanelet selvfølgelig skal være i orden, ligger kvalitets- og prisforskjellene på flat-TVer gjemt dypt nede i elektronikken. Nærmere bestemt i de kritiske bildebehandlingskretsløpene, som bearbeider bildet fra f.eks. DVD-spilleren til et levende resultat på skjermen. Innen signalet kommer så langt har det vært gjennom en lang rekke prosesser, hvorav tre av helt avgjørende for resultatet: de-interlacing, scaling og frame rate conversion".

koker det ned til at en må se det TV apparatet i bruk som en har tenkt og kjøpe?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2007 12.20.18 #59 av 67
Postet av: Orebakken
Denne ser spennede ut. Ny x-serie kommer ikke før til høsten. Når er det en skal slå til på TV-kjøp mon tro. Kommer jo hele tiden noe bedre...

http://news.sel.sony.com/en/image_libra ... /televisio KDL-46_40V3000_FRONT_med.jpg KDL-46_40V3000_FRONT_med.jpg ( 29,732421875 KB) Vist 3072 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.05.2007 23.29.47 #60 av 67
Postet av: sp00
Når det gjelder W vs X:

I Sony Center butikken nede i Oslo hadde de to 40"ere side ved side, en 40W2000 og en 40X2000, som hver viste samme video i sync, og det virket som om X var en del mørkere, og W nesten var litt blass når man sammenliknet de sånn. Så en 46X2000 alene, og da tenkte jeg aldri over bildet på den som blasst eller lite mørkt.

De i butikken mente det var samme innstillinger på de, men det virket nesten litt vesentlig forskjellig synes jeg.. På meg virket det nesten som om X var for mørk generelt sett, og W ved siden av X virket da nesten litt blass..

Er det noen som har sett noe god sammenlikning av de? Jeg har sett man sier W har nyere panel, men X har en versjon opp av Bravia enginen.. Og noen fler tilkoblingsmuligheter... Og glassramme, heh - er det den som koster de 10.000 ekstra, eller er X faktisk så mye bedre bildemessig?

(Jeg var egentlig på utkikk etter 46" men de hadde kun W der, så ikke mulig å sammenlikne)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar