Logo

Offisiell tråd Sony X2000,V2000,S2000 og U2000

Skriv et svar
28.11.2006 18.43.57 #31 av 67
Postet av: Rikky
Har du noe info om X2500?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2006 20.00.36 #32 av 67
Postet av: Rune
Har ingen spesill info på denne bortsett fra at den har 3 HDMI og sikkert nye panel. Mer info om de europeiske versjonene kommer sikker på nyåret. Vil ikke tro de er aktuell før ut i mai.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.11.2006 20.36.05 #33 av 67
Postet av: Rikky
Jeg må nok kjøpe ny TV før mai, dessverre.. :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 13.46.57 #34 av 67
Postet av: RockyIII
Hvilken LCD TV per dags dato er den beste på film?

Maks pris rundt 20 000kr...

Annbefal 2 Tv`er .. trenger ikke være Sony, men har hørt masse bra om de.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 17.25.16 #35 av 67
Postet av: Kim
Jeg ville da gått for Pioneer sin 427XA for 22 lapper,
da jeg mener den eneste LCD tv'en per dato som kan konkurrere med plasma og da Pioneer, er Sony sin X-serie.
Disse koster dog altfor mye for min del hvertfall.

Ellers har jo W-serien også fått mye god kritikk, 40 tommeren ligger på 22-23 lapper.

Ville helt klart gått for Pioneeren som koster like mye.

--
Ble litt mye pro-pioneer og offtopic dette :oops:
Pio 436 xde | Samsung DVD-HD950
----
Denon 3805 | Creek Evo CD
----
Epos M 12.2 | QLN 601 mk II
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2006 22.30.13 #36 av 67
Postet av: RockyIII
Har lyst til å gå for pioneeren, men tenker på innbrenning siden det blir spilt hver dag her...

Er den nye modellen 427XA en av de som har bedret seg når det gjelder innbrenning?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2006 12.54.36 #37 av 67
Postet av: hajo
hei dere på dette forumet. dette er mitt første innlegg på dette forumet.
jeg har planer om og kjøpe ny flatskjerm. og har fattet interesse for sony sine lcd skjermer. jeg har en gammel sony (29 tommer 100Hz, straks 10 år gammel) bilderør tv som nå begynner og vise tegn på at den trenger avløsning.
jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for at det må bli en w- serie eller en x-serie TV.
x-serie TV`ene er såpass mye dyrere, det er 6589 kr mer for en 40 tommer X skjerm en for en W skjerm på en nettbutikk jeg har sjekket prisene på.
hva får en for denne merprisen? er det bare et penere design, og litt til som dette med SD-signal?
hva er SD signal?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2006 23.37.42 #38 av 67
Postet av: Rikky
SD=Standard Definition, vanlig lavoppløst signal, i motsetning til høyoppløst signal (HD).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2006 16.48.39 #39 av 67
Postet av: hajo
"Orebakken" skrev:Nå påstår Sony CC-vest at X-serien som leveres ut nå har samme kontrast som W-serien. Noen som har hørt det samme?


1.men er det noen som har sett begge modellene i drift?
hva sier øynene til dere som har sett disse modellene mot hverandre?

2. jeg bor i alta og her er det ingen butikker som har disse modellene, eller noen andre Sony lcd eller plasma for den saks skyld. ei heller pioneer plasma.
de mener de er for dyre for folk her.
og prisforskjelle er det melleom nettbutikk og pris levert alta:
KDL-40W2000 kr. 28700 her i alta, på netbutikk kr. 23990.
KDL-40X2000 kr. 37000 her i alta, på nettbutikk kr. 30579.

på butikken her mente de at netbutikken direkteimporterte, derfor den lavere prisen. kan det være rett?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2006 15.19.08 #40 av 67
Postet av: orso
Var innom et Sony center i dag. Var først og fremst x-serien jeg kikket på i ulike størrelser. Så både DVD og HD. Det var en gedigen skuffelse. Har jo lest at toppmodellene til Sony matcher plasma og en modell vant over flere plasmaer i en engelsk test. Det er for meg ubegripelig. Jeg synes ikke disse skjermene kunne matche de beste plasmaene i det hele tatt. Fargegjengivelse og kontrast er ikke bra nok. Man får heller ikke den dybdefølelsen som plasma gir. Med HD ble det sendt noen bilder med fotball, og jeg kunne tydelig se noe etterslep. Sliter den med etterslep med sport i HD, kan man jo bare tenkes seg hva den vil gjøre med SD.

I tillegg er mitt ankepunkt mot LCD at bildet er kunstig og unaturlig.
Kan hende at W-serien er bedre, men tviler på at forskjellen er så stor. Fortsatt så mener jeg at LCD er først og fremst en PC skjerm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2006 17.12.57 #41 av 67
Postet av: Rune
Eneste grunnen til at jeg kommer til å velge LCD er at jeg har projektor som jeg ser film på og at den vil bli mye brukt som PC skjerm og jeg trenger derfor oppløsning. (Hvis Pioneer kommer med en rimelig 1080p plasma før den tid så kan det jo hende jeg skifter mening)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2006 19.38.02 #42 av 67
Postet av: orso
"Rune" skrev:Eneste grunnen til at jeg kommer til å velge LCD er at jeg har projektor som jeg ser film på og at den vil bli mye brukt som PC skjerm og jeg trenger derfor oppløsning. (Hvis Pioneer kommer med en rimelig 1080p plasma før den tid så kan det jo hende jeg skifter mening)

Eller en Panasonic med full HD oppløsning:
http://www.av-sales.co.uk/PANASONIC-TH50PF9-126-16.htm
Tviler på at prisen på disse skjermene kommer ned på "normalt" nivå før 2008.
Synes du forresten 1365 x 768 er for lav oppløsning til surfing?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2006 19.46.10 #43 av 67
Postet av: Rune
"bomholt" skrev:
Synes du forresten 1365 x 768 er for lav oppløsning til surfing?


Jeg ser for meg at jeg vil sitte i sofan og utvikle litt også.
Nå sitter jeg på en skjerm med 1920 x 1200 punkters oppløsning (24" dell) og da trenger jeg for 1920 i bredden på de lengste kodelinjene. I tilegg når jeg ønsker å kopiere informasjon fra en webside til en annen (f.eks produktinfo) så er det greit å kunne ha 2 sider ved siden av hverandre.

Det største problemet mitt nå etter at jeg flytter i januar er at det blir så lang frem til TV (ca 3.2 meter) slik at nå er jeg redd jeg trenger 52" for å kunne se teksten ved en slik oppløsning.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2006 11.14.30 #44 av 67
Postet av: hajo
"Rune" skrev:Eneste grunnen til at jeg kommer til å velge LCD er at jeg har projektor som jeg ser film på og at den vil bli mye brukt som PC skjerm og jeg trenger derfor oppløsning. (Hvis Pioneer kommer med en rimelig 1080p plasma før den tid så kan det jo hende jeg skifter mening)


er det riktig tolket av meg at jeg som skal bruke skjermen til TV titting, mest via parabol, senere også HD-DVD spiller, og også HDTV via parabol etter hvert som flere kanaler blir tilgjengelige bør velge Plasma?? jeg kan ikke ha prosjektor der hvor vi sitter og ser tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2006 09.19.14 #45 av 67
Postet av: nilsos
Jeg har hatt 40" W2000 i litt over en uke nå, og er veldig fornøyd. Jeg er ganske kresen, men etter en runde med DVE og diverse justeringer i "Avansert" OG satt "Lyssensor" til "På" viser skjermen opp ett knall bilde, til og med på analoge sendinger over kabel fra RKL (Rælingen Kabellag). Dette med lyssensoren senker baklyset ganske mye, slik at sortnivået blir dramatisk mye bedre. Men det blir selvfølgelig et mørkere bilde, men med lysstyrke innstilt på 50, kontrast på 85, farge på 55, fargetone Nøytral, Skarphet 10, fargespekter? Bred, (kommer ikke på alle benevnelsene i farta) er mye gjort. Så blir det en smakssak med alle korrigeringene på "side 2". Støy setter jeg til lav på TV-sendinger, og av på DVD. Bildet blir litt dusere enn hva mange er vant med, men fargene blir riktige, detaljene i mørke områder bevares, og du får dybde i bildet med disse innstillingene. Så med en dekoder til TV-signaler må det bli knall! Denne TVen anbefales på det varmeste.

mvh Nils
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar