Logo

Offisiell Tråd - Sony W4500/X4500

Skriv et svar
27.08.2008 10.56.57 #1 av 18
I September kommer Sony med to nye serier, disse heter Sony KDL-W4500 og KDL-X4500. Sony W4500 kommer i størrelsene 40", 46" og 52", mens X4500 kommer i størrelsene 40",46" og 55".

Sony X4500 er den mest avanserte serien til Sony og blant spesifikasjonene finner vi blant annet RGB LED, 4*HDMI, Full-HD, Bravia Engine 2 Pro, DRC 3.0 og Motionflow 100Hz.

Sony W4500 har ganske like spesifikasjoner som W4000, men har bedre kontrast og er utstyrt med 100Hz-teknologi samt støtte for DNLA.

Linker til produktbeskrivelse og prisk kommer

La oss prøve å diskutere alt om disse apparatene i denne tråden
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2008 11.01.39 #2 av 18
Her er litt informasjon om de to nye seriene:
http://teknofil.no/wip4/splitter_flaggs ... 31644&o=40

En test av Sony W4500 av Dingz:
http://www.dingz.no/php/art.php?id=783948

Ett annet tips er at Sony W4500 selges billigere enn Sony W4000 mange steder, 46" finnes helt ned til utrolige 11-Tusen enkelte steder og 52" til 14000 Tusen.

Link:
http://prisguide.hardware.no/product.ph ... ctId=99809
http://prisguide.hardware.no/product.ph ... ctId=99778
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2008 19.08.34 #3 av 18
Postet av: fikse
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Her er litt informasjon om de to nye seriene:
http://teknofil.no/wip4/splitter_flaggs ... 31644&o=40

En test av Sony W4500 av Dingz:
http://www.dingz.no/php/art.php?id=783948

Ett annet tips er at Sony W4500 selges billigere enn Sony W4000 mange steder, 46" finnes helt ned til utrolige 11-Tusen enkelte steder og 52" til 14000 Tusen.

Link:
http://prisguide.hardware.no/product.ph ... ctId=99809
http://prisguide.hardware.no/product.ph ... ctId=99778


Takk for mye god info her. Hvor fant du de prisene? De stemmer iallfall lite med det jeg kan se på hardware...
--
Livet er en lek

Bent Are
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2008 21.57.53 #4 av 18
På starten av dagen når jeg skrev denne posten var prisenene helt ned i 11-Tusen på noen av nettbutikkene, blant annet Techlife. Prisene på produktene ble satt opp senere samme dag, men ser på andre forum at det er mange som fikk kjøpt når prisen var såpass lavt nede.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2008 09.43.10 #5 av 18
Postet av: furre
Ser veldig lovende ut denne, men savner jo å kunne "streame" film fra PC vha DLNA. Noen som vet om det er på trappene, eller om Sony skal ha oss til å kjøpe DMX-BV1 Internet Video Link? Hvor får man i tilfelle tak i denne, og støtter W4500'en den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2008 17.34.03 #6 av 18
Postet av: VannMann1
"furre" skrev:Ser veldig lovende ut denne, men savner jo å kunne "streame" film fra PC vha DLNA.


Helt enig, endelig finnes det nettverkskort på tv'n. Kanskje vi må vente til W5000 kommer før vi kan
streame til TV'n. Det burde jo også bli mulig å firmware oppdatere tv'n via internett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.09.2008 11.29.54 #7 av 18
Postet av: VannMann1
"furre" skrev:Ser veldig lovende ut denne, men savner jo å kunne "streame" film fra PC vha DLNA.


DLNA Ethernet (musikk/foto) er støttet både på W4500 og på Z4500
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.10.2008 18.43.26 #8 av 18
Postet av: w4500
Mange tulle kommentarer i begynnelsen av dette forumet.

Jeg har nylig bytta min 40w4000 til fantastiske 46w4500.

Det er en kjempeforskjell i disse to tvne ; bedre menyer med flere valg, flere funksjoner både innen lyd og bilde. samt at selve bildet er saftigere og glattere..

Klar anbefaling dette.

noe negativt ; lyden er litt vanskelig å få til på vokal enkelte ganger. Fjernkontrollen kunne vært oppgradert med direkteknapp til hdmi. Hva skal vi med hurtigknapp til analog ? Ved første gangs installering så er det de analoge kanalene som søkes etter først. Her skulle sony tatt konsekvensene av at dette er først og fremst en digital tv.

Tenk om fjernkontrollen hadde en mediaplayer knapp med direkte tilgang til windows mediaplayer.......

Da er vi ved mitt problem :

Ethernet kontakten / DNLA systemet.

Har forsøkt å koble tvn til en trådløs router med en nettverksdisk og internett kobling via trådløst ( men ikke adsl -basert internett ) , men tvn finner ikke serveren.
Har forsøkt å koble tvn til Macbook pro uten resultat.
har forsøkt å koble tvn til bærbar Xp maskin uten resultat.
Har forsøkt å koble tvn til vista stasjonær maskin uten resultat.

Har noen erfaringer her ( synsinger er jeg ikke interessert i )

Ser at komplett har mediaservere med dnla funksjonalitet til et par tusen kr, er dette eneste vei å gå ?

Jeg tror at man kan få inn den nye digitale txt tv fra nrk med tvn koblet til internett, i og med bruksanvisninga henviser til denne funskjonen på britisk tv.

vennlig hilsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2008 18.55.00 #9 av 18
Har sett at det er en del clouding problemer på denne modellen (W4500),på andre forum. Noen andre her som har opplevd dette?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2008 07.51.40 #10 av 18
Postet av: amgel
Fikk 46W4500 i går. Gledet meg som en unge. Hadde også hørt om clouding via forum, man ble forsikret av den lokale SONY forhandleren om at dette var et svært lite problem. Slo meg til ro med det. Det første jeg så etter å ha slått på skjermen var betydelig clouding!! Nå er jeg bare kjempefrustrert! Skulle ha kost meg og gledet meg over den nye skjermen men istedet er jeg bare sur. Dette betyr vel masse ekstra arbeid med returer, nye skjerme etc....
Er det noe jeg kan gjøre for å redusere clouding på skjermen? Noen innstillinger etc? :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2008 08.47.49 #11 av 18
Trist å høre! Da dette egentlig er en meget god skjerm. Noen sier at cloudingen reduseres etter ett par dager, men hvis du er plaget av mye clouding er det nok ikke mye å gjøre. Hør med din forhandler
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2008 08.58.46 #12 av 18
Postet av: Johnny Denon
Nå vet jeg ikke helt hvordan de som tilstadighet kommer med clouding-problematikken tester skjermene sine, men hvis man slår av alt av lys i rommet og forventer at en LCD-skjerm skal være like svart som en god plasma, ja da forstår jeg problemet. MEN; er det virkelig noen som tror at det skal være mulig? Det burde jo ikke komme som en overraskelse på noen lenger at det ikke er mulig i skrivende stund(LED-skjermer vil nok komme dit, Philips er der kanskje allerede)
- Assumption is the mother of all FUCK UPS!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2008 09.08.37 #13 av 18
Det er jo ikke det det er snakk om, her er det rett å slett lysblødning og når det er så mange differanser på de forskjellige apperatene kan man konkludere med at det er snakk om en produksjonsfeil. Sortnivået har blitt betydelig bedre på LCD i det siste og mange kan til og mer konkurrere med plasma på dette området selv om plasma fremdeles generelt sett er bedre. Spennende å se hvordan LED-bakgrunnbelysning og ikke minst OLED teknologien utvikler seg fremmover.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2008 09.39.06 #14 av 18
Postet av: amgel
Jeg forventer ikke et absolutt svartnivå på skjermen og det er heller ikke poenget mitt. Saken er den at det fra SONY sin side oppgis diverse spesifikasjone på hva skjermen leverer og dersom det forekommer stor grad av clouding holder ikke disse spesifikasjonene mål. Dersom dette også varierer fra skjerm til skjerm er det noe riv russkende galt et sted......

Sortnivå er en ting,med den burde ikke variere over skjemen men gi et stabilt jevt bilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.12.2008 11.59.46 #15 av 18
Postet av: Steve Vice
Jeg søkte litt rundt etter kalibreringsinnstillinger på W4500 og ble veldig fornøyd med denne:

For HD Source:

Picture menu:
Picture Mode: Cinema
Backlight: 2
Picture: 90
Brightness: 51
Color: 54
Hue: 0
Color Temperature: Warm2
Sharpness: 5
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off


Advanced Settings menu:
Black Corrector: Off
Advanced C.E.: Off
Gamma: Low
Clear White: Off
Color Space: Standard
Live Color: Off (grayed out)


White Balance menu:
R-Gain: -3
G-Gain: -4
B-Gain: -1
R-Bias: -2
G-Bias: 0
B-Bias: 0


Motion Enhancer: Off
CineMotion: Auto 1
Game Mode: Off
Video/Photo Optimizer: Video


General Setup menu
Power Saver: Off


Det eneste jeg ikke har gjort er å rote med White Balance, for det tror jeg du må inn i service menyen for å gjøre.

Ellers er det flere forskjellige på dette forumet:
http://www.avforums.com/forums/lcd-tele ... ead-4.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar