pstraums
Leverandør
E-post
Første leveranse til tidligere nevnt kjede blir i midten av neste uke, men det er et -svært- begrenset antall i første shipment (kommer mer etterhvert). Det skulle mao være mulig å se den også i kristiansand i løpet av ikke alt for lenge hvis dere klarer å overtale dem til å ta den inn
, og forhåpentligvis blir den satt opp i nærheten av Pana 500, slik at dere guruer kan sammenligne a-b.. (kunne tenke meg å se akkurat det selv jeg)
"pstraums" skrev:"Tannoy" skrev:Har mailet litt frem og tilbake med en hyggelig fyr som jobber for Samsung her i Norge.
Han kan bekrefte at S5H kommer ut for salg f.o.m 7 juli og at veil. pris vil ligge på 29.990.
Sannsynligvis blir det kun Expert som kommer til å ta denne inn i sitt fellessortiment i første omgang.
Venter på videre info ang P5H som kommer med 2XHDMI og et bedre utseende spør du meg...
Regner med at denne komer til å ligge litt høyere i pris, men sikkert ikke mye...
Finnes det hyggelige fyrer der da ? (takk) .. jeg krysser fingrene for at de første kommer inn i morgen, men det er desverre ikke mange butikker som har fått ut finger'n og bestilt, bortsett fra de som har fått henvendelser fra folk enten herfra eller fra avforum (og som har forhåndsbestilt) ... Synd at det skal være slik.. og ikke er vi så store at vi kan tvinge noen til å ta dem inn i utstillingen heller.. og 30k er en risky pris for plasmaer .. det er jo helst i 10-22k segmentet det selges flest har jeg inntrykk av
Mvh; Perez
MindWaste
Aktiv
E-post
Har sjekket Fyndbørsen og de leverer Samsung PS42S5H til Norge for 18125 Nkr inkl 700 kr frakt. Med påslag norsk MVA og evt tollavgift havner en på rundt 24K Nkr. Er det noen som har noen erfaringer med import fra Fyndbørsen, og virker dette som en god ide? Har sendt mail til tollvesenet for å forhøre meg om avgifter slik at jg slipper noen ubehaglige overraskelser med stooooore avgifter, men med en veil. pris i Norge på run 28-29K kan jo dette virke som et godt alternativ?
pstraums
Leverandør
E-post
"MindWaste" skrev:Har sjekket Fyndbørsen og de leverer Samsung PS42S5H til Norge for 18125 Nkr inkl 700 kr frakt. Med påslag norsk MVA og evt tollavgift havner en på rundt 24K Nkr. Er det noen som har noen erfaringer med import fra Fyndbørsen, og virker dette som en god ide? Har sendt mail til tollvesenet for å forhøre meg om avgifter slik at jg slipper noen ubehaglige overraskelser med stooooore avgifter, men med en veil. pris i Norge på run 28-29K kan jo dette virke som et godt alternativ?
Det er en god pris, men spør en norsk forhandler om de klarer å matche 25k ... det kan hende du blir overrasket... spør f.eks. en Expert Bonus om å gi deg et tilbud
De har fått inn et svært begrenset opplag (første levering) men jeg tror de burde kunne være i nærheten av fyndbørsen, og da har du en lokal butikk du kan henvende deg til dersom noe skulle gå galt (bank i bordet, det skal selvsagt ikke skje!)
Strutsen
Aktiv
E-post
Mindwaste
Gratulerer. Du får legge ut om hvordan importen går, og hvordan skjermen funker. Tror vi er mange som tenker på å gjøre det samme som deg, men er litt for redde for å miste tryggheten en lokalbutikk representerer.
MindWaste
Aktiv
E-post
"Strutsen" skrev:Mindwaste
Gratulerer. Du får legge ut om hvordan importen går, og hvordan skjermen funker. Tror vi er mange som tenker på å gjøre det samme som deg, men er litt for redde for å miste tryggheten en lokalbutikk representerer.
Tv'n blir sendt fra Sverige med DHL i morgen, blir kjørt hjem på døra
Betaling med verified by VISA på nett - trygg betaling... Grunnen til at jeg importerer er at det er ingen lokalbutikker som tar den inn i sortimentet sitt....
(seff betyr prisen også litt
) men hvis jeg allikevel må bestille den på nett o.l. kan det like godt være Sverige som Østlandet for alt jeg bryr meg
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
S5H blir å se i enkelte Bonus Expert butikker.
Pris: 27999...
Ser virkelig ut at det er penger å spare fra Sverige...hold oss oppdatert ang kjøpet ditt Mindwaste...
En test hadde også vært ok!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Best-buy(disse gutta går absolutt ikke for å være de billigste ettersom jeg har sett...) annonserer S5H til 23.999...
Dette er 11000 mindre enn prisen Elkjøp i utgangspunktet skal har for en PV500...kan den skjermen virkelig være så mye bedre enn Samsungen?
Hva vil dette medføre at PH5 kommer til å havne på?
Panelet er jo det samme, et litt mer posh utseende og 2XHDMI+bedre høytalere...spent på den ja!
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Pstraums: Kan du gi oss noen tips om hva P5H sånn cirka kan havne på?
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
Det blir et par tusen mellom de modellene. Ihvertfall om man følger innkjøpspris.
pstraums
Leverandør
E-post
I dette tilfellet har best-buy definitivt god pris.. deres pris er vår netto handlerpris + moms og frakt...
PS42P5H vil ligge (i beste fall) 2-3000,- over s5h.. men det forutsetter direkteleveranse til en stor kjedes lager. I vår prisliste, koster den 34.990,-
"Tannoy" skrev:Pstraums: Kan du gi oss noen tips om hva P5H sånn cirka kan havne på?
MindWaste
Aktiv
E-post
Nå har endelig Samsungen kommet på plass! Blei 1 uke xtra ventetid siden det var noe krøll med ferieavvikling hos DHL Oslo....
Funker kjempebra og er godt fornøyd med kjøpet! Kjører digital parabol, DVD, PS2 og PC på og etter en del trykking (
) er det nå kommet iorden. En del innstillinger o.l. må til + skjønner meg ikke helt på DNIe oppsett enda....Noen som har vært borti denne TV'n før? Kan sette på DNIe Demo slik at bildet blir 50/50 med DNIe av/på for sammenlikning, men finner ingen plass å skru på DNIe slik at den er på hele tiden. Må vel kanskje bruke digital kilde/kabel til for at det skal funke....?
DNIe=
Digital
Natural
Image
engine
DVD-TV --> SCART
Tuner-TV -->SCART
PC-TV -----> S-video
PS2-TV ----> Standard video (den gule
)
-Anders-
Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
MindWaste
Aktiv
E-post
Selvlaget stereobenk
Samsung PS42S5H
Harman Kardon DVD 20
Harman Kardon AVR 5000
Samsung VCR
Nokia Digital Tuner
PS2
Proson Twin 10 Fronthøytaler
Proson Senter/bak kanal
Anlegg.jpg (
19,689453125 KB) Vist 2023 ganger
-Anders-
Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Grattis med ny plasma, jeg har selv lyst på en Samsung, men er mest hypp P5H når den kommer...
Hva synes du om bildet?
Ved vanlige TV-sendinger og DVD?
Når det gjelder DinE så leste jeg i et annet forum at dette er en bildeforbedringsfunksjon som du IKKE kan skru av. Demoen er visst for å demostrere hvordan bildet hadde vært uten(skjønn det den som kan...)
Kan ikke gå helt god for dette, det var noen andre som sa det...hehe.
Annet skrevet i andre forum er visst at TV trenger noen timer innkjøring før bildet blir optimalt...hva synes du om kontrasten, kan 10000:1 forsvares?
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
Å ja foressten, hører du noen fra denne TV en når den er på? PV500 sliter jo litt med en el. vislelyd fra baksiden som kan være hæl... irriterende...