Logo

Offisiell tråd - Pioneer 8. gen plasma (508, 5080, 4280 osv)

Skriv et svar
13.06.2007 22.39.24 #46 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
Revolusjonerende eller ikke, det er ihvertfall enda en bekreftelse på at 1080p-kjöret er overdrevet når det kommer til TV'er. Det jeg midlertidig syntes var det mest interessant med innlegget er at det er 720p'en de har demonstrert, noe som overrasket meg litt. Grunnen til dette er at jeg fryktet at 720p-modellene kanskje ikke var like bra som 1080p-modellene med tanke på f.eks kontrast/sortnivå (16.000:1 kontra 20.000:1) og panorering, men dette blir jo avkreftet i samtlige innlegg jeg leser som omhandler disse demonstrasjonene.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.06.2007 23.16.24 #47 av 194
Postet av: monitor
"AndreWerdenskrieg" skrev:Revolusjonerende eller ikke, det er ihvertfall enda en bekreftelse på at 1080p-kjöret er overdrevet når det kommer til TV'er. Det jeg midlertidig syntes var det mest interessant med innlegget er at det er 720p'en de har demonstrert, noe som overrasket meg litt. Grunnen til dette er at jeg fryktet at 720p-modellene kanskje ikke var like bra som 1080p-modellene med tanke på f.eks kontrast/sortnivå (16.000:1 kontra 20.000:1) og panorering, men dette blir jo avkreftet i samtlige innlegg jeg leser som omhandler disse demonstrasjonene.


Nå skal man ALDRI stole blind på tester og teknisk info slik jeg har lært i et mellomlangt liv, men jeg er enig med deg i at det er hyggelig at 720p overrasker. Det er jo lenge til at vi får HD som standard på alle sendinger, og at det holder for de fleste med 720p istedenfor 1080p. DESSUTEN så bekrefter det at det blir for mye fokus på 720p /1080p; De nye modellene til Pioneer nærmest beviser at et produkt (eller en kjede av produkter) aldri er bedre enn sitt svakeste ledd.

Som lyd og bilde interessert er det derfor flott at man kan gå fra "State of the Art" og nedover, og allikevel være meget fornøyd...
Tipper at tv-en din nå blir svakeste ledd? Neste steg er vel Pioneer 508?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2007 00.09.48 #48 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
"monitor" skrev:Tipper at tv-en din nå blir svakeste ledd? Neste steg er vel Pioneer 508?

Sammen med DVD-recorderen, ja. Har lenge planlagt en 50" fra Pioneer og 508XVA er nok svaret.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2007 04.03.11 #49 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
Home Cinema Choice tester Pioneer PDP-508XD:

http://blog.homecinemachoice.com/page/h ... _exclusive

:D
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2007 19.38.37 #50 av 194
Postet av: Rune
. And having auditioned this set at length, it’s difficult to see why anyone would want to buy anything else.

Ja, her er det bare å handle. Gleder meg til den henger på veggen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.06.2007 20.47.54 #51 av 194
Postet av: orso
"Rune" skrev:. And having auditioned this set at length, it’s difficult to see why anyone would want to buy anything else.

Vel, prisen er jo langt over de andre merkene. Så noen folkeplasma blir ikke dette. Man kan jo kjøpe flere Panasonic plasmaer for prisen av en Pioneer. Pioneer med sine priser vil bli et nisjeprodukt for de spesielt interesserte eller de med tykk lommebok. Så sant prisene ikke faller skikkelig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2007 14.09.47 #52 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
I dag var jeg så utrolig heldig at da jeg tok en tur innom Reference Audio her i Stockholm, så holdt de en demo av nye Pioneer 5080. Jeg må bare si at dette er drømme-TV'en. Svartnivået er et kapittel for seg selv, men også fargene er fantastiske. Forrige generasjon hang rett over 5080 og forskjellen var ganske store. 427 så ut som en LCD-TV i forhold til 5080. Og en meget positiv ting var at refleksene var minimale. Jeg kunne ikke se spottene i taket, men hvis jeg var i akkurat rett vinkel, kunne jeg skimte det store vinduet som var bak meg. Meget imponerende. Panoreringer så også ut til å gå knirkefritt.

Det blir 508XD på meg. Reference Audio tar ca 2.500,- for å ISF-kalibrere den hjemme hos meg, noe jeg vil benytte meg av. Denne prosessen skulle ta ca 3 timer. En kalibrering i dagslys og en på kvelden i mørket.

Nå gleder jeg meg virkelig, for dette er den aller beste TV'en jeg noensinne har sett.

Materialet som ble vist var Aladdin-tegnefilmen i 720/24, tror jeg.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2007 14.16.55 #53 av 194
Postet av: orso
Kan dere gi dere nå med dette skrytet. Jeg har ikke råd til ny skjerm nå!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2007 14.35.47 #54 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
"bomholt" skrev:Kan dere gi dere nå med dette skrytet. Jeg har ikke råd til ny skjerm nå!

Cresco kan hjelpe med bunnløs gjeld + ny TV! :o

Edit: Anbefales ikke, da jeg akkurat har brukt 3 år på å selv komme meg ut av en slik gjeld. :?
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2007 11.19.11 #55 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
Da har jeg bestilt Pioneer 508XD og jeg får den levert i morgen.
Butikken ringte bare få minutter etter at jeg hadde bestilt for å høre om de skulle kjøre den hjem til meg i dag eller i morgen. Her snakker vi service! Bravo, Reference Audio!
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.07.2007 18.45.18 #56 av 194
Postet av: Rune
oi oi oi. Jeg vil ha min nå!!! :-)

Er spent på hva du syns og med nye bilder.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2007 09.36.26 #57 av 194
Postet av: orso
"Rune" skrev:oi oi oi. Jeg vil ha min nå!!! :-)

Er spent på hva du syns og med nye bilder.

Jippi, endelig kommer Rune sin CRT på bruktbørsen! Jeg slår til. :D

Vi vil ha bilder André. Misunner deg en smule.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2007 10.26.20 #58 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
Da er 508XD i hus.

Det er ingen tvil om at fabrikkinnstillingene suger. Her er det behov for kalibrering!
Sortnivået er ok og fargene er en tanke livløse. På den positive siden er refleksjonene virkelig minimale.
Gleder meg til å få kalibrert den så mye jeg kan med DVE. Så etter en måned tar jeg nok en ISF-kalibrering på den og får den maksimalt kalibrert.

Jeg har sett hvor bra denne TV'en kan bli og det er absolutt det beste TV-bildet jeg noensinne har sett.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2007 19.59.14 #59 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
"AndreWerdenskrieg" skrev:Da er 508XD i hus.

Det er ingen tvil om at fabrikkinnstillingene suger. Her er det behov for kalibrering!
Sortnivået er ok og fargene er en tanke livløse. På den positive siden er refleksjonene virkelig minimale.
Gleder meg til å få kalibrert den så mye jeg kan med DVE. Så etter en måned tar jeg nok en ISF-kalibrering på den og får den maksimalt kalibrert.

Jeg har sett hvor bra denne TV'en kan bli og det er absolutt det beste TV-bildet jeg noensinne har sett.


Har kalibrert TV'en med DVE i dagslys, da jeg ikke har hatt anledning til å gjöre det på kvelden.
Jeg synes faktisk nå at bildet er noe av det beste jeg har sett. Svart er helt svart og fargene er fantastiske. Dette er bare etter en liten rask kalibrering uten å gå inn i de mere detaljerte kalibreringsalternativene. En ISF-kalibrering vil nok virkelig väre prikken over i'en.

http://www.component.se/docs.php?id=58

http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma ... -508xd.htm

http://blog.homecinemachoice.com/page/h ... _exclusive
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.07.2007 22.18.28 #60 av 194
Postet av: Rune
Ingen tvil om at dette er TV'n å ha hvis man vil ha det best og hvis man ikke bryr seg så veldig om prisen.

Hadde jo håp om jeg skulle få min denne uken, men den gang ei. Får klare meg med min CRT litt til. (jeg har jo hatt høyttalerne hengenes klar nå siden april)

Med en slik skjerm bør du vel anskaffe deg noen HD kilder?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar