Logo

Offisiell tråd - Pioneer 8. gen plasma (508, 5080, 4280 osv)

Skriv et svar
05.11.2007 22.39.01 #106 av 194
Postet av: Desmo-Dude
Har etter litt frem og tilbake funnet ut at det blir Pioneer på meg.Det blir en 42",og lurer på om det er noen grunn til å gå for noe dyrere enn 4280XA?Skal brukes til tv,film og PS3.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2007 16.49.12 #107 av 194
Postet av: TothAmon
Angående det der om å se forskjell på en LX og en "vanlig" 508. Det er litt forskjellige svar ute og går der. Mange mener at med mindre du sitter veldig nært tv'en, så skal det vanskelig gjøres å se forskjell. Det er vel det som har blitt sagt i mange tester også. Mens jeg har lest på forumer at flere har sett de to tv'ene side ved side og det er såpass markant forskjell at de har valgt å gå for en LX. Noe med at LX'en er enda skarpere og har en større detaljrikdom.

Nuvel, skal ikke komme med noe som helst slags fasitsvar her, kan bare si at min LX er i allefall fantastisk bra, og blir bare bedre og bedre med tiden. Og, siden jeg sitter på 3 til 3.5m avstand, så bør jeg i allefall teoretisk sett kunne se forskjell. Hehe. Kan bare si så mye som at det er i allefall en enorm forskjell på min forrige 436 og den nye tv'en. Og det skulle jo bare mangle! Summa summarum så er det vel noe med at det er kjekt å ha det "beste", dog så finnes det jo en 60-tommer....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2007 08.57.15 #108 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
Gratulerer med den beste TV-en på markedet, Rune!
Håper du blir like fornöyd som jeg er med min 508XD.
Hver eneste dag er en nytelse. Har satt HD-boksen min til å sende ut alle TV-programmene i 1080i og kvaliteten på TV-sendingene er meget bra, noen ganger på grensen til HD-kvalitet. HD-kanalene er så bra at jeg mange ganger ser på dem bare pga bildekvaliteten. :lol:
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2007 09.25.28 #109 av 194
Postet av: Rune
Jeg er veldig fornøyd med den. Jeg er utrolig glad for at jeg ikke har falt for fristelsen (les:hatt råd) til å kjøpe flatskjerm før. :-)

Jeg har bestilt HDTV via Canal Digital Kabel, men første gang jeg fikk boksen klarte de å sende meg parabolversjonen. Venter fortsatt på den riktige. Da blir det nok meningsløs HDTV titting på meg også :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2007 15.24.15 #110 av 194
Postet av: AndreWerdenskrieg
"Rune" skrev:Jeg er veldig fornøyd med den. Jeg er utrolig glad for at jeg ikke har falt for fristelsen (les:hatt råd) til å kjøpe flatskjerm før. :-)

Jeg har bestilt HDTV via Canal Digital Kabel, men første gang jeg fikk boksen klarte de å sende meg parabolversjonen. Venter fortsatt på den riktige. Da blir det nok meningsløs HDTV titting på meg også :-)

Samme her, veldig glad for at jeg ikke kjöpte för. Lurte lenge på Full HD fra Panasonic, men er glad jeg havnet på denne. For all del, Panasonic'en er en meget bra TV, men både svartnivået og fargene på Pioneer'en er vanskelig å slå. I mine öyne er dette den förste Pioneer'en som faktisk er verd mellomlegget fra Panasonic.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 14.15.13 #111 av 194
Postet av: hajo
"AndreWerdenskrieg" skrev:Gratulerer med den beste TV-en på markedet, Rune!
Håper du blir like fornöyd som jeg er med min 508XD.
Hver eneste dag er en nytelse. Har satt HD-boksen min til å sende ut alle TV-programmene i 1080i og kvaliteten på TV-sendingene er meget bra, noen ganger på grensen til HD-kvalitet. HD-kanalene er så bra at jeg mange ganger ser på dem bare pga bildekvaliteten. :lol:


jeg ser at du og Rune er veldig fornøyde Pioneer eiere. til slutten av uka som kommer så skal lokal forhandler ha en pioneer til demonstasjon (første gangen). jeg ser frem til dette. her er det en stor ulempe med og ikke å bo i sentrale strøk av landet. jeg får ikke sett de dyre modellene i butikkene. de tar vanligvis bare inn de billige og halv dyre.
jeg har ikke fått dem til og ta inn Sony`s nye LCD skjermer slik at en kan sammenligne. de vil ikke sier de, sonys skjermer er for dyre sier de. de er redde ingen vil kjøpe dem.
men det dere sier om Pioneer`s nye plasma skjermer kan bidra til at det blir pioneer. men har noen av dere kunnet sammenligne disse skjermene, sony versus pioneer?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.11.2007 14.27.23 #112 av 194
Postet av: Rune
Jeg har hatt muligheten til å sammenligne 508 mot X serien til Sony. Syns det var stor forskjell på både farge, sortnivå og bildebehandling. (forskjellen har blitt større enn det det var i fjor). Dette ble prøvd i et helt mørkt rom. Forskjellen i opplyst rom er langt mindre på sortnivå.

Men skal du ha LCD skjerm så er Sony blant de aller beste. Fordelen med LCD er litt roligere bilde for de som er følsom for flimmer. (jeg er følsom og oppfatter ikke det som noe problem på Pioneer)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 20.15.27 #113 av 194
Postet av: roger14
Hei.
Var inne på Hifi Center Kjeden i Oslo på Lørdag og fikk en titt på LX608, og må si jeg vart imponert. 75000kr er masse penger men jeg har lagt av noen penger som jeg har tilgjengelig. Men spørsmålet er. Skal jeg vente til 9.generasjon kommer eller kjøpe nå? Eller vente til 9.generasjon kommer å kjøpe 8.genrasjonen når den antakelig har falt litt i pris?

Trur dere at den neste genrasjonen blir så utrolig mye bedre? Pioneer har vel nådd omtrent toppen nå så det kanskje blir bare noen små detaljer som blir forskjell?

Mvh,
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 20.19.47 #114 av 194
Postet av: Rune
Det er vanskelig å spå, men skal jeg først spå vil jeg si at jeg tror den største forskjellen mellom en eventuell LX-609 og LX608 nok vil være at den har innebygd tuner for det norske digitale bakkenettet.

Løftet som pioneer har gjort med årets skjermer gjør det vanskelig å komme med de helt store forbedringene som de gjorde med årets modeller.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2007 21.58.04 #115 av 194
Postet av: MindWaste
Det vil vel alltid være penger å spare på å vente til neste generasjon panel kommer på markedet. Det kommer uansett alltid en generasjon til, og en til, og en til....... :)

Spørsmålet er om du har LYST til å vente? Har du lyst har du lov som reklamen sier :wink:

Uansett tror jeg du vil bli kjempefornøyd med 608 om du venter eller ikke
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2007 07.09.33 #116 av 194
Postet av: petre2006
Spørsmålet er vel om noen få kriterier som skal klaffe før jeg kaller det et forsvarlig kjøp

- Pioneer eller Panasonic
- 1920x1080p/24
- Plasma
- 50"
- Til under 15k

Alt det jeg vil få med etter dette er bonus :-) Innen ett år, er dette en realitet. Nøst gjerne tråden frem da!

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2007 09.43.41 #117 av 194
Postet av: 1080p
Da har jeg hatt Pioner PDP 508XD i hus en ukes tid, og jeg må si jeg er mektig imponert. Har koblet signaler via en nyinnkjøpt Yamaha RXV-1800, og funnet frem mine gamle Infinity kappa 6,2 høytalere. Kjører HD DVD filmer via en Toshiba HD-E1 spiller setter meg ned i godstolen og bare nyter..... Ett fantastisk bilde, enda jeg ikke har gjort noen justeringer bortsett fra å skru ned kontrasten litt pga innkjøring. Jeg sitter 3m unna og sitter igjen med inntrykket at bilde umulig kan bli noe særlig mer detaljrikt med fullHD. Da tror jeg heller at råmaterialet på selve filmopptakene har større betydning. Skjermen kostet som tidligere nevnt 32K og da har jeg allerede 17K i sparebøssa fordi jeg ikke kjøpte LX med full HD.
Hadde bestemt meg for full HD for en tid tilbake, men takket være gode råd fra forumet her sitter jeg nå nyter min hjemmekino opplevelse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2007 09.58.37 #118 av 194
Postet av: orso
"1080p" skrev:Da har jeg hatt Pioner PDP 508XD i hus en ukes tid, og jeg må si jeg er mektig imponert. Har koblet signaler via en nyinnkjøpt Yamaha RXV-1800, og funnet frem mine gamle Infinity kappa 6,2 høytalere. Kjører HD DVD filmer via en Toshiba HD-E1 spiller setter meg ned i godstolen og bare nyter..... Ett fantastisk bilde, enda jeg ikke har gjort noen justeringer bortsett fra å skru ned kontrasten litt pga innkjøring. Jeg sitter 3m unna og sitter igjen med inntrykket at bilde umulig kan bli noe særlig mer detaljrikt med fullHD. Da tror jeg heller at råmaterialet på selve filmopptakene har større betydning. Skjermen kostet som tidligere nevnt 32K og da har jeg allerede 17K i sparebøssa fordi jeg ikke kjøpte LX med full HD.
Hadde bestemt meg for full HD for en tid tilbake, men takket være gode råd fra forumet her sitter jeg nå nyter min hjemmekino opplevelse.

Gratulerer. Nå gjenstår bare en ting; du må endre nicket (1080p) ditt :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2007 12.38.51 #119 av 194
Postet av: 1080p
Takk for det, og det har nok også vert i mine tanker at jeg bør bytte det ut, jeg får gå litt i tenkeboksen........ for uansett hva vi kjøper så er det jo helt klart at i løpet av kort tid, vil det nok være gjennomført 1080p i alle ledd. Når først stenen har begynnt og rulle, så ruller den fortere og fortere.
Ha en fin filmkveld i høstmørket ! :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2007 16.30.04 #120 av 194
Postet av: irene_waa
Hei dere kunnskapsrike :)

vi har endelig bestemt oss for å kjøpe plasma og vil gjør det skikkelig når vi først er i gang så da står egentlig valget mellom 5080 og 508 slik jeg har forstått det så er forsjellen at 508 har usb2 inngang,subwoofer utgang og noe lys greier så jeg ikke helt forstod også digital tvdekoder som vi ikke har bruk for her.

vi dere si at 508en er verdt de eksta 1000lappene?

ett annet spørsmål er jo hva disse ligger på i pris har sett dem på nettet til 31000 men forhandlerene her sier at dette er strengt ulovelig i fra pioneer siden dem har en anbefalt pris på noen og 40K for 508, har fått pris på 37K fra en forhadler her, er det en upris?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar