Logo

Offisiell tråd - Panasonic TH-37PA50 og TH-42PA50

Skriv et svar
31.08.2005 16.59.55 #61 av 190
Postet av: Bøgge Bakken
Jeg fikk min TV i dag :D . Har ikke rekket å sett på denne enda da jeg er på jobb. Gleder meg som en unge til å få den på veggen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 17.28.55 #62 av 190
Postet av: Typhoon7
"Bøgge Bakken" skrev:Jeg fikk min TV i dag :D . Har ikke rekket å sett på denne enda da jeg er på jobb. Gleder meg som en unge til å få den på veggen.


Gled deg :D

Blir som bursdag og julaften samtidig :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 17.36.55 #63 av 190
Postet av: Zappa
Da har jeg også vært innom hos Elkjøp og kjøpt PA50 (37") :D Hadde nesten bestemt meg for en Philips 37PF7320 før jeg startet lesinga her inne. I ettertid er jeg veldig glad for at jeg snudde. Tror jeg har fått et par divisjoner bedre billedkvalitet takket være forumet. Takk for hjelpa folkens!

Er det forresten noen som vet om et billig og bra veggfeste?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 18.15.12 #64 av 190
Postet av: torkor
Hei. Noen her som kan gi meg et par kvalifiserte forslag til hva som er den beste bruken av inngangene på 42PA50? Bruker Satelitttuner, PS2, DVDspiller og en VCR. Hvordan skiller Scart, Scart(RGB), S-Video og Comp. seg fra hverandre med hensyn til bildekvalitet, og hvor bør jeg koble hva? :?

Tormod
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.08.2005 18.40.50 #65 av 190
Postet av: 9kki
"Zappa" skrev:Da har jeg også vært innom hos Elkjøp og kjøpt PA50 (37") :D Hadde nesten bestemt meg for en Philips 37PF7320 før jeg startet lesinga her inne. I ettertid er jeg veldig glad for at jeg snudde. Tror jeg har fått et par divisjoner bedre billedkvalitet takket være forumet. Takk for hjelpa folkens!

Er det forresten noen som vet om et billig og bra veggfeste?


Prøv en "Elfa" løsning. koster deg mellom 250 -350 kroner og Finnes hos de fleste Maxbo butikker.

http://www.elfa.no/index.cfm?sprakid=3

Fant oppskriften inne på forumet her. Enkelt og billig. Driver faktisk og henger opp min 42" Pa50 i dette øyeblikk.

Du trenger 1stk bærelist og 2stk hengskinner, skruer til vegg og 4stk skruer til å feste hengeskinnene til tv`n.
Og så må du borre hull i hengeskinnene.
Enkelt og greit.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 06.29.20 #66 av 190
Postet av: Bøgge Bakken
"Typhoon7" skrev:
"Bøgge Bakken" skrev:Jeg fikk min TV i dag :D . Har ikke rekket å sett på denne enda da jeg er på jobb. Gleder meg som en unge til å få den på veggen.


Gled deg :D

Blir som bursdag og julaften samtidig :D


Det er bra!For nå er det lenge sinden jeg har hatt bursdag. Har fått den inn i leiligheten og håper å få montert den i løpet av dagen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 17.24.26 #67 av 190
Postet av: Draug
Har bestemt meg for å investere i en PA50, men Komplett har noen dagers leveringstid.
I ventetiden tenkte jeg å lære meg litt mer om å få ut det beste av skjermen, og håper på å trekke litt veksler fra kompetansen som finnes her på forumet.
Skjermen skal kobles opp mot en digital tuner, og spørsmålet mitt blir hvordan koble disse sammen for et best resultat?
Er det noe poeng i å benytte komponentinngangen på TV'en? I så fallmå det jo bli fra tunerens scart (RGB) :arrow: omformer :arrow: TV'ens komponentinngang. (Mener å ha lest at Arntos har en slik løsning)
Eller er en kvalitetskabel scart til scart (RGB) det beste?
Er som sagt en novise innen dette feltet, så alle forklaringer mottas med takk!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 20.07.15 #68 av 190
Postet av: Bøgge Bakken
"Draug" skrev:Har bestemt meg for å investere i en PA50, men Komplett har noen dagers leveringstid.
I ventetiden tenkte jeg å lære meg litt mer om å få ut det beste av skjermen, og håper på å trekke litt veksler fra kompetansen som finnes her på forumet.
Skjermen skal kobles opp mot en digital tuner, og spørsmålet mitt blir hvordan koble disse sammen for et best resultat?
Er det noe poeng i å benytte komponentinngangen på TV'en? I så fallmå det jo bli fra tunerens scart (RGB) :arrow: omformer :arrow: TV'ens komponentinngang. (Mener å ha lest at Arntos har en slik løsning)
Eller er en kvalitetskabel scart til scart (RGB) det beste?
Er som sagt en novise innen dette feltet, så alle forklaringer mottas med takk!


Ingen vits å bruke ormformer da singnalet er i utgangspunktet er RGB fra en digital tuner. Å kjøpe en kvalitets SCART kabel kan lønne seg da de som følger med tunere er av varierende kvalitet. Vet ikke hvordan RGB er på denne TV-en da jeg bruker analog kabel TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.09.2005 20.21.28 #69 av 190
Postet av: Draug
Vel, da går jeg for en god scart fra tuner til TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 06.23.24 #70 av 190
Postet av: Bøgge Bakken
Jeg fikk testet TV litt i går og kan bare si, KANON BRA! Hva meget spent på hvordan de analoge bilde ville være på kabel TV-en som er i blokka og jeg blei meget overasket over kvaliteten. Bilde blei meget bra, men enkelte kanaler har dårlig kvalitet så blide blei ikke det beste. Desverre er det ikke digitale sendinger på denne kabelen.

Prøvde litt på DVD i går via komponent og syns bilde meg meget bra. kunne ikke se noe til graderinger. Meget stor forksjell fra billigplasmaer der man tydelig ser graderingene.

Skal forhåpentligvis få testet TV-en mer i dag så jeg gleder meg å komme meg hjem etter jobb.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 06.53.17 #71 av 190
Postet av: 9kki
Tror ikke du vil bli skuffet over kjøpet.
Jeg har også analoge signaler fra upc og har et så bra bilde man kan forvente fra de.
Har kjøpt meg en monster antennekabel for å være sikker på å få skviset ut det meste av signal..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 07.04.32 #72 av 190
Postet av: Bøgge Bakken
"9kki" skrev:Tror ikke du vil bli skuffet over kjøpet.
Jeg har også analoge signaler fra upc og har et så bra bilde man kan forvente fra de.
Har kjøpt meg en monster antennekabel for å være sikker på å få skviset ut det meste av signal..


Hvorfor ikke kjøpe et Monster Home Theater Powercenter senter? Der for du med 2 stk. monster antennekabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 07.21.18 #73 av 190
Postet av: 9kki
"Bøgge Bakken" skrev:

Hvorfor ikke kjøpe et Monster Home Theater Powercenter senter? Der for du med 2 stk. monster antennekabel.


Det har jeg ikke tenkt på.... Uff .... enda mer utgifter .....Må nesten kjøpe meg en slik en da :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 07.40.09 #74 av 190
Postet av: Bøgge Bakken
"9kki" skrev:
"Bøgge Bakken" skrev:

Hvorfor ikke kjøpe et Monster Home Theater Powercenter senter? Der for du med 2 stk. monster antennekabel.


Det har jeg ikke tenkt på.... Uff .... enda mer utgifter .....Må nesten kjøpe meg en slik en da :D :D


Kan du ikke sende tilbake kabelen og kjøpe deg et Powersenter. Har mine tvil om bilde blir noe bedre. Signalet har jo tross alt vert gjennom hunde/kilomenter med ledninger og omkoblinger før.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.09.2005 08.22.06 #75 av 190
Postet av: 9kki
Kjøpte kabelen for flere måneder siden så det er nok for sendt å levere den tilbake.
Men er fornøyd med bildet på tv`n.
Det som evt er dårlig nå var også dårlig på min gamle crt tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar