Logo

Offisiell tråd - Panasonic TH-37PA50 og TH-42PA50

Skriv et svar
26.08.2005 10.13.56 #46 av 190
Postet av: Ken_Tucky
Vel, nå har jeg vært på Elkjøp her i Tromsø og det var ikke så veldig oppløftende egentlig.
Butikkprisen stod listet til 25.995 på Panasonic'en.
Jeg opplyste selgeren om at nettbutikker selger denne fra 19.000 til 22.000 og etter en del diskusjon sa han at han kunne ordne skjermen til 22.000 kroner. Ikke så aller verst pris forsåvidt, men han virket ikke interessert i å selge PA50 - i stedet skrøt han bare av LG px3 og at den var bedre bla. bla. bla.

Jeg ble faktisk ganske overrasket over at bildet på LG'en faktisk så bedre ut enn Pa50. Den virket klarere, med bedre kontrast og farger. Pa50 virket rett og slett mer blass. Merkelig, for alle sier jo at Pa50'en skal ha best bilde ???
Dette var på vanlig analogt kabel-signal. Han prøvde også med dvd, og da så de omtrent like gode ut. Ut fra det jeg så her må jeg si at LG'en frister mer. Den har jo også 2 tunere og flere innganger.

Ken Tucky
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 10.48.00 #47 av 190
Postet av: Stone Cold
hvis jeg ikke tar feil så stod d lg tv atmed panasonicen? jeg så på det jeg også, la merke til det du sa, på avstand syns jeg også d var overaskende bra bilde på lg tv, men med nærmere ettersyn så var jeg ikke så imponert alikavel.. kan ikke legge ut i tekniske detaljer på akkurat hvorfor, men det kan jo rett å slett ha med forskjellig smak å gjøre.. det at elkjøp kjører samme filmen på alt av tv der inne kan kanskje ha noe å si, jeg har som sagt ikke så peiling..? men både jeg og en kompis sto å så på alle plasman som var der å vi mente at panasonics pa50 var d beste.. jeg kommer allefall til å gå for det, hvis selvfølgelig ikke lg sitt stuper i pris med d første.. for å ta inn et annet eksempel, jeg la merke til et pioneer plasma til enten 35000 eller 45000 smackers, og bildekvaliteten på det sugde inni hampen.. graderinger til tusen å dette var et hdready tv om jeg ikke så feil. kanalen som sto på var hd1 så gudene vet hva elkjøp betjeninga har gjort med det.. poenget med det hele var at elkjøpbetjeningen kan jo ha gjort noe som har fått lg tv til å se bedre ut, hva vet jeg, men som jeg har lest overalt, du får ikke sett orntlig på et tv før du har tatt det med hjem og prøvd det ut der... :P
...Cause Stone Cold said so....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 14.37.25 #48 av 190
Postet av: orso
Det er fryktelig vanskelig å sammenligne i en butikk som Elkjøp. Man må nesten ha en uavhengig test for å sammenligne dem. Signalkilden og tilkoblingen kan variere. Tviler også på at betjeningen i butikken bruker tid på kalibrere bildet. Selv var jeg innom Lefdal i Bergen i går og sammenlignet b.l.a. Panasonic PA 50 mot LG PX3. Jeg synes Pannien var best. Det var en del støy i bildet på LGen. De viste Shrek 2, dvd. Men som sagt, det er veldig vanskelig å sammenligne disse skjermene i butikkene. Fordelen med Lg er at den har HDMI tilkobling og støtter HD formatene gjennom den.
Se ellers denne linken:

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=3501
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 14.45.14 #49 av 190
Postet av: Rune
Det er ingen tvil om at Px3 er en god TV. PX4 som er samme modell kom meget godt ut i test i DVD & hjemmekino i august nr. (fikk vel 18/20 poeng)

Fordelen med PX3 er innganger og dobbel tuner. Men jeg mener fortsatt at PA50 har litt bedre bilde. Litt på graderinger og støy i bildet.

22.000 for 42PA50 er et godt tilbud og i Oslo tar vel elkjøp 22.995 sist jeg var å sjekket. Tilbusprisen på 18.995 som ble kjørt i Trondheim vet jeg ikke om er enda. Veiledene er 30.000 slik at 22 ikke er noe god butikk. Dette kan også påvirke selgeren i sin anbefaling desverre.

I dette tilfellet er det vanskelig å komme med en klar anbefaling siden PX3 har så mange funksjoner, men jeg ville valgt PA50 grunnet bildekvalitet. Jeg har testet begge med HDTV signal også.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 16.11.07 #50 av 190
Postet av: Ken_Tucky
Det blir i alle fall enten LG eller Panasonic - jeg får bruke helgen til å gruble litt.
Takk igjen for all informasjon og gode råd.
Jeg setter stor pris på hjelpsomheten her i forumet.
God helg til dere!

Ken Tucky
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 16.42.59 #51 av 190
Postet av: Zappa
"Ken_Tucky" skrev:Vel, nå har jeg vært på Elkjøp her i Tromsø og det var ikke så veldig oppløftende egentlig. Butikkprisen stod listet til 25.995 på Panasonic'en.


Var dette 37" el 42"?. Regner med at dere har fått med at El-kjøp i Tromsø annonserer 37PA50 for 18990 i avisa si.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 21.13.57 #52 av 190
Postet av: Stone Cold
dette var snakk om 42... nettprisen er jo enda høyere...
...Cause Stone Cold said so....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2005 10.29.05 #53 av 190
Postet av: Zappa
"Rune" skrev:Jeg har koblet til PA50 ved hjelp av mitt skjermkort med komponentutgang. Dette fungerer utmerket til visning av film og HD materiale. Oppløsningen fra PC blir da 1280 x 720. Geforce 6600GT serien leveres ofte med slik komponentutgang.


Denne er interessant. Mulig at det kommer et par teite her, men jeg tar sjansen :) :
- Hvordan får du 1280x720 på et TV som med native 852 x 480.
- Har leita litt etter et slikt kort, men finner ikke. Bruker IT-forhandlerne samme navn ("komponent"), eller har de en annen TBF for disse utgangene. Husker du hvilket kort du har?
- Greier du å bruke skjermen til annet enn visning av film? (feks surfing på internett)
- Har du komponent både ut fra PC'en og inn på TVen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2005 10.32.34 #54 av 190
Postet av: seaweed
Saphire Raedon X800XL har slik utgang og få`s på netshop.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 08.23.49 #55 av 190
Postet av: Tannoy
http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin ... HC_033.pdf
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 09.02.35 #56 av 190
Postet av: menu
Vurderer PA50 mot PV500 (antagelig 37"). Den skal stort sett brukes til tv titting. Er det i det hele tatt noen grunn til å legge de ekstra kronene for å få PV500? Kjedelig at PA50 ikke har HDMI, men dvd-spilleren har uansett kun komponent-utgang i tillegg til scart så det betyr vel ikke all verden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 09.57.29 #57 av 190
Postet av: 9kki
REf tidligere innlegg vedr. pa50 vs pv500

Jeg synes IKKE det forsvarer prisforskjellen. Når du i tillegg skal bruke den til tv titting, ville jeg gått for pa50 og heller kjøpt en god kabel til dvd spilleren.
Pengene du får til overs kan du jo sette i banken og vente til HD tv er utbredt på alle kanaler og heller kjøpe en hd tv da :D

Som sagt tidligere var ikke jeg kar om å se forskjell på de nevnte apparatene når begge viste hd signaler.

Har selv kjøpt pa50 og er storfornøyd :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 19.12.20 #58 av 190
Postet av: Zappa
Tror jeg ender opp med en PA50, selv om jeg gjerne skulle hatt litt flere tilkoblingsmuligeter.

Imidlertid opererer leverandører med forskjellige modellbetegnelser på TV'en.

* TH37PA50
* TH37PA50PDS
* TH37PA50E

Noe som vet om det er noe forskjell på modellene eller tilbehør (bordstativ, fjernkontroll, etc)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 19.40.54 #59 av 190
Postet av: Runel
PA50 og PA50E er samme modell uten veggstativ og bordstativ. PA50PDS er skjerm med bordstativ. Dette er den vanlige modellen til el-kjedene. Internett butikker har ofte uten veggfeste/bordstativ kun skjerm derfor lavere pris.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 20.04.42 #60 av 190
Postet av: 9kki
"Zappa" skrev:Tror jeg ender opp med en PA50, selv om jeg gjerne skulle hatt litt flere tilkoblingsmuligeter.


Det var også min tanke. Skulle gjerne hatt bedre tilkoblingsmuligheter, men jeg var ikke villig til å : punkt 1. betale 10` ekstra for det. Og punkt 2. gå på kompromiss med bildekvalitet ved å velge en annen tv i tilsvarende prisklasse.
Til og med samboeren min (som har vært imot såå stor 42"tv i stua) roet seg etter et par dager når hun så hvor bra bildet var.


Er lett å bli forvirret av alle meningene til de forskjellige her på forumet men personlig synes jeg at det har vært til stor stor hjelp til mitt valg av tv. Så takk til alle som synser, mener, kritiserer og hjelper :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar