Logo

Offisiell tråd - Panasonic TH-37PA50 og TH-42PA50

Skriv et svar
18.07.2005 08.06.29 #31 av 190
Postet av: seaweed
dinside.no tok ansvar. Fikk følgende svar fra redaktøren:
"Beklager en programmeringsfeil hos IT har gjort en feil. Karakteren er 5 :-)"

http://www.dinside.no/php/art.php?id=215314
Så da var den tilbake på karakter 5, som den desidert fortjener :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 14.25.08 #32 av 190
Postet av: Quentin
Hei!

Er ny her på forumet...

Har planer om å bytte ut 32" 50hz crt tv' i løpet av en måned eller to.
pr. dags dato står valget mellom PA 50 eller LG's PX3. (Men venter på
at det skal skje noe med prisene snart..., he he ) Begynte forøvrig
med å se på billigste QP til under 10k...

Mye bra info her på forumet, men lurer på en ting:
Er det noen som har PA 50 på vegg som kan poste erfaringer,
eller kanskje bilder? Virker som de fleste bruker bordfeste på
denne tv'en... Og hvilken høyde henger dere skjermen i?

Q
TV: Phillips 32" 50hz
Forsterker: Pioneer VSX-1015-S (7.1 THX)
Høyttalere: Pioneer S-VLF3 (på vegg)
Opptaker: Pioneer DVR-530H S
DVD-spiller:Gammel Sony
Spill: X-box (mod. m/160GB HD)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2005 05.21.39 #33 av 190
Postet av: seaweed
Satt og funderte litt her en dag, leste at ps3/blueray filmer kun kom til å støttes av hdmi ingang pga kopibeskyttelse. Noen mente det samme ville gjelde hdtv pay-tv tjenester. Jeg har jo kun komponent ingang på min PA50, hvordan skal dette gå? Finnes det f.eks noen kovertere fra hdmi til komponent som klarer å beholde 720p/1080i og vise kopibeskyttet materiale på PA50?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.08.2005 16.42.19 #34 av 190
Postet av: Zappa
Noen som har sett 37PA50 sammen med Philips 37PF7320
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.08.2005 07.45.29 #35 av 190
Postet av: 9kki
PA50 er hakket vassere.
Personlig synes jeg det ble litt for mye graderinger osv på philipsen. Har kun sett den i butikker med dårlig signal og kan egentlig ikke sammeliknes ettersom signalet på de forskjellige skjermene kan variere.
'Men jeg har akkurat kjøpt meg 42" Pa50 og bildet er faktisk meget bra selv med "crappy" analogt signal fra upc.
Har trålet dette forumet i mange måneder for tips og hjelp ang kjøp av skjerm og panaen kommer alltid opp som "best value for money".

Er en fordel å prøve ut tv`n hjemme i din egen stue. Er først da du kan se hvor bra/dårlig den evt tv`n er.
Så velg et sted hvor du kan deponere/har returrett.

Lykke til med kjøp av tv :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 11.39.50 #36 av 190
Postet av: Ken_Tucky
Dere skryter så mye av Panasonic pa50 her på forumet at jeg sterkt vurderer å kjøpe denne skjermen.
Vil helst kjøpe på Elkjøp her i Tromsø pga. returretten, men ser på internett-siden deres at de skal ha 27.995 for denne! Det må vel være dyrest i Norge?

De fleste internett-butikker selger den jo til rundt 22 - 23.000, og ser at AVShop bare skal ha 18.999 inkl. 'rombe' bordstativ.
Elkjøp må jo være helt på bærtur, men vet ikke om jeg tør handle hos AVShop. Noen som kjenner til denne nettbutikken?

Ken Tucky[/quote]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 11.56.23 #37 av 190
Postet av: Rune
Jeg foreslår at du tar deg en tur i selve butikken. 27.995 er ikke den prisen man finner i butikken. I Trondheim gikk den sist for 18.995 med stativ. Hvis de har høyere pris enn det så kan du tipse dem om andre forhandlere så er jeg sikker på at de vil gi deg en god pris.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 12.36.54 #38 av 190
Postet av: 9kki
Jepp. Ta en tur til butikken.
Vær obs på at prisene kan variere fra butikk til butikk innad i Elkjøpkonsernet.
Ta med deg en referansepris fra en konkurrerende butikk og se om de kan matche den.
Jeg synes forøvrig at Elkjøps garantier er verdt å betale litt mer for kontra nettbutikker, men det er jo en Vurderingssak
Er forøvrig få ting i elkjøp`s sortiment som ikke tåler en liten pruterunde :D .
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 14.49.12 #39 av 190
Postet av: Ken_Tucky
Takk for tips!
Skal ta en tur innom Elkjøp i morgen og prøve å tyne dem litt :-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 23.23.11 #40 av 190
Postet av: Stone Cold
du får si ifra hvordan d gikk på elkjøp.. bor også i tromsø og ble skremt av elkjøps priser på plasman til panasonic..
...Cause Stone Cold said so....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 06.17.09 #41 av 190
Postet av: Balla
Er det noen andre enn meg som legger merke til graderinger på pa50? Ofte i lyse fade-bilder eller ufokuserte ansikter osv?

- Er det noen innstillinger jeg kan gjøre for å minske dette problemet?
- Skal kjøpe meg en Force kabeltuner nå, vil dette hjelpe på graderingene eller bare forsterke de?

Problemet er vel kanskje ikke så stort på pa50 som på visse andre tv'er, men så lenge det er der, så irriterer det meg:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 07.18.37 #42 av 190
Postet av: Bøgge Bakken
Nå har jeg bestilt meg PA50 :) . Ser på tollost sine sporingsider og der står det at varen er ventet utlevert 25 august som da var i går, mens på fakturaen fra norek/komplett står det at jeg ikke skal betale fakturaen da varen kommer i oppkrav. Får jeg en faktura i posten eller for jeg varen ført og så betaler fakturaen etterpå? Jeg reiner med at jeg ikke må gi 15 lapper til føreren i lastebilen til tollpost.

Edit:

Ringte inn til norek og de sa at jeg skulle betale fakturaen som det sto at jeg ikke skulle betale. Logisk. :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 09.28.25 #43 av 190
Postet av: seaweed
Jeg betalte med VISA på forskudd når jeg handlet gjennom komplett, da fikk jeg TV`n levert på døra og alt jeg trengte å gjøre var å signere for at den var mottatt :D

Alt jeg kan si er: GLED DEG. Penere bilder har jeg kun sett på en
39.000kr`s Pioneer med hdtv tilkoblet :)

Nå bruker jeg digital parabol, xbox på 1080i og kjøpte vel monster-kabler for 2000kr når jeg fikk den, bare så det er sagt :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 09.39.44 #44 av 190
Postet av: 9kki
"Balla" skrev:Er det noen andre enn meg som legger merke til graderinger på pa50? Ofte i lyse fade-bilder eller ufokuserte ansikter osv?



Har lagt merke til noe "etterslep" i ansikter/hudtoner ved tv titting, men dette er via dårlig analog kabel fra UPC. Men det er ikke plagsomt og varierer fra hvilken kanal/program som går.
Jeg sammenliknet bildet for moro skyld med min 4-5år gamle Thompson 28" Widescreen tv, og så vel egentlig samme fenomen der, men i og med at panasonicen er Vesentlig større blir det desto mer synlig også.

Jeg synes det hjelper litt ved å justere ned farge/kontrast og lysstyrken noe.
(Synes personlig at "dynamic" innstillingen er overkill mht til fargegjengivelse)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 10.07.33 #45 av 190
Postet av: Rune
Disse graderingene kommer nok fra selve kilden. Kanalene kommer som regel fra satelitt før de blir sendt ut på kabelnettet. Mange sender da med alt for dårlig kvalitet og med graderinger. Og som du sier selv, så er det så mye enklere å se dette på større apparater.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar