Logo

Offisiell tråd - Panasonic TH-37PA50 og TH-42PA50

Skriv et svar
31.03.2006 21.24.41 #181 av 190
Postet av: atomicbomberman
Jeg har koblet min tv til denne: http://www.hifiklubben.com/NO/Produkter ... _Soelv.htm

Kobler xbox, ps2 og dvd-spiller inn på komponent, og har komponent fra receiver til tv. Minst mulig kabler til skjermen som jeg alltid har ønsket meg :D

Det er viktig å investere litt i gode kabler. Har fått gode priser på ixos, så det ble mitt valg.

Finner ikke skjermen på siba.no lenger.. utsolgt?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2006 21.36.46 #182 av 190
Postet av: oppaker
Mener du at du kobler videoutstyr KUN gjennom Denon-forsterkeren?
- Og så komponent derfra til TV'n? :shock:
I så fall blir det å styrte til HiFi-klubben her, og skaffe meg en slik. :P
Angående denne TV'n, - Så er det kanskje en ny modell på trappene allerede? Lynet slår ned i Panasonic 42 Plasma.gif Lynet slår ned i Panasonic 42 Plasma.gif ( 209,5283203125 KB) Vist 2347 ganger
Litt her og litt der.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 20.10.36 #183 av 190
Postet av: xans
Hei
Ja da var endelig babyen på plass,(Pa50). fungerer som en drøm både på vanlig kabel tv og parabol. Leverer knallfine bilder.
Kjøpte meg selfølgelig en monster komponent kabel til Dvd men det skar seg, får lyd og et kjempeskarpt bilde men det er i svart-hvitt, noen som vet hva som kan være feil? Når jeg kobler via scart på samme dvd er alt normalt. Takknemlig for svar.
Xans
Ha en fortsatt fin dag.
xans
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 20.27.24 #184 av 190
Postet av: oppaker
Når bildet blir Sart/hvitt, -prøv å trykke en gang til på komp. (Den blå knappen).
Det er ihvertfall slik på de andre koblingene. Da står det noe med "S" på skjermen.
Når jeg har fått opp AV1/S, så er bildet S/H, men et trykk til ordner den saken.
Litt her og litt der.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 20.47.25 #185 av 190
Postet av: xans
Jeg har forsøkt å klikke to ganger på blå knapp men det hjelper desverre ikke, mulig det er komp.utgangen på dvd spilleren det er noe feil på.
Ha en fortsatt fin kveld.
xans
Ha en fortsatt fin dag.
xans
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 21.08.25 #186 av 190
Postet av: oppaker
Tjaa.. Det kan jo være noe feil på kablene også,- Selv om de er nye. Ikke godt å si.
Om du kan få prøvd med et annet sett kabler, så vet du jo DET, ihvertfall.
Litt her og litt der.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.04.2006 21.08.59 #187 av 190
Postet av: Typhoon7
Har du sjekket at alt er koblet riktig?

Har du sjekket innstillingene på DVD-spilleren?
Hvilken DVD-spiller har du?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.04.2006 12.36.31 #188 av 190
Postet av: xans
Ingen feil på kablene, kjøpte ny dvd i dag og nå er alt bare velstand.
Takk for responsen.
xans
Ha en fortsatt fin dag.
xans
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.04.2006 17.34.09 #189 av 190
Postet av: øivindo
Ser ut som produksjon av PV50 er avsluttet hos Panasonic finnes ikke lenger på panasonic.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.07.2006 12.50.37 #190 av 190
Postet av: superskurk
Jeg har postet dette innlegget i en annen tråd her, men ser at det er større aktivitet i denne tråden, og poster her også i håp om svar.

Jeg ser nemlig at det er flere i forumet som har kjøpt 37" LCD fra Dell, som nå er tilgjengelig til en svært fordelaktig pris. Flere har videre postet meldinger om hvor lykkelige de er over kjøpet. Selv er jeg i markedet, men har i utgangspunktet bestemt meg for å vente til lommeboka tillater en Panasonic TH-42PV60. Dette bl.a. fordi jeg ser mye på film, og har forstått det slik at plasma er hakket hvassere enn LCD i dette henseende. Dertil kommer at Panasonic har fått svært gode resultater i flere tester (se bl.a. oppsummering her (nederst på siden): http://minhembio.com/forum/index.php?showtopic=121016)

Ikke desto mindre har jeg vært svært fornøyd med andre kjøp jeg har gjort hos Dell tidligere, og har fulgt ivrig med på Dell's inntreden i flatskjermmarkedet. Sammenholdt med disse meldingene om Dell's fortreffelighet kan jeg dermed ikke annet enn å undre meg over om det kanskje er mulig å finne saligheten raskere og billigere.

Spørsmålet blir mao.: Er det slik å forstå at kvaliteten på Dell's 37" er så god at den kan konkurrere med Panasonic? -Også på film?

Jeg vil bli svært takknemmelig for svar, særlig om jeg kan få kommentarer på sortnivå, billedprosessering, innganger og hva skjermene takler av format.
every man has his own way to betray the revolution; this is mine
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar