Logo

Offisiell tråd Panasonic PV70, PV700 og PX70

Skriv et svar
28.03.2007 12.09.16 #31 av 241
Postet av: VannMann1
"another_visitor" skrev:
Noen som har hørt noe mer om når ca PX70 vil komme
og evt noe mer om konkrete priser ellers?



Er det kommet noen informasjon fra Panasonic om PX70 vil
fungere sammen med det nye MPEG4 bakkesendte digital
tv som kommer i september ?

Det er jo flere land enn Norge som tar i bruk denne standarden
for digital tv (heldigvis).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2007 14.39.27 #32 av 241
Postet av: talisare
Forskjellen på PV og PX er vel at PV har analog mens PX har digital tuner?

Jeg venter fortsatt på å få høre noe om prisene på PZ (Full HD versjonen) før jeg bestemmer mer for hva det blir. Nå kommer vel Pioneer snart med detaljer på sine nye tver også men skal man vente evig så blir det jo aldri noe ny tv.

Venter på tilbakemeldinger fra dere som har tvene på vei inn. Fikk tittet på modellene Panasonic hadde med seg på Elektrofil i helgen men det viste jo bare tilpasset-HD-materiale så spent på hvordan de fungerer i virkeligheten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2007 07.30.29 #33 av 241
Postet av: frsven
Meget fornøyd med investeringen!! nydelige bilder med analog kabeltv signal:-)(og nu kører den kun med 50% på alle justeringer) Dette er en perfekt størrelse ved avstander på 5-6m.

Designet er flott, pen, sort pianolakk og "anti glare" skjerm! sort fjernbetjening med enkle og oversiktlige funktioner. jeg har alltid trodd at LCD var sjefen, men dette har endret mitt syn på saken. Det er nydelig flyt i billede og behagelig sortnivå, meget naturlig fargegengivelse!!!
Det er jo ingen "hakking" i billedet ved panorering!!!!

Jeg synest denne overgår Pioneer 507XD (påstand) (jeg har sett og justert på 507XD tidligere) både i billedekvalitet og pris!! (21998,- DKK) crtv.dk
Personlig synest jeg ikke det er noe å utsette på lydkvalitet, innebygget surround og fin bass (muligvis slått av lyden i Sony LCD). Selvfølgelig kunne det være mere fylde, men det er 10 gange bedre enn samsung's flate lyd!! Lyden fyller fint i en stue på 60m2.

50PX70 Kan varmt anbefales!!

Bilder kommer senere


Frode[/b]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2007 08.56.37 #34 av 241
Postet av: ellaen
[quote="frsven"]Meget fornøyd med investeringen!! nydelige bilder med analog kabeltv signal:-)(og nu kører den kun med 50% på alle justeringer) Dette er en perfekt størrelse ved avstander på 5-6m.

Designet er flott, pen, sort pianolakk og "anti glare" skjerm! sort fjernbetjening med enkle og oversiktlige funktioner. jeg har alltid trodd at LCD var sjefen, men dette har endret mitt syn på saken. Det er nydelig flyt i billede og behagelig sortnivå, meget naturlig fargegengivelse!!!
Det er jo ingen "hakking" i billedet ved panorering!!!!

Jeg synest denne overgår Pioneer 507XD (påstand) (jeg har sett og justert på 507XD tidligere) både i billedekvalitet og pris!! (21998,- DKK) crtv.dk
Personlig synest jeg ikke det er noe å utsette på lydkvalitet, innebygget surround og fin bass (muligvis slått av lyden i Sony LCD). Selvfølgelig kunne det være mere fylde, men det er 10 gange bedre enn samsung's flate lyd!! Lyden fyller fint i en stue på 60m2.

50PX70 Kan varmt anbefales!!

Bilder kommer senere


Frode[/b][/quote]

Lurer på om dette blir min neste TV! 5-6m er det jeg også har fra sofa til TV, og eneste bekymringen min er at det skal bli for "stort", men tydeligvis ikke :D. Du bor i danmark og kjøpte denne på en dansk hjemmeside, noen som har peiling på når denne (50PX70) kommer til Norge, og eventuell pris? Har lett meg i hjel på nettet, og ikke funnet noe. Kanskje jeg er en dårlig surfer... :(

Gleder meg til bilder :)
Mvh,

Erlend
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2007 11.18.36 #35 av 241
Postet av: spkstrp
Hei!

noen som vet om pv70 har anti flare også?
jeg leste en test på en amerikansk side, men der er modell navnene helt annerledes. Anyway, der stod det at en modell hadde anti flare, mens en annen simplere ikke hadde det. Håper selvsagt på antiflare ettersom jeg hater refleksjoner ...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2007 12.22.07 #36 av 241
Postet av: frsven
Anti glare eller anti flare, jeg hved ikke hva der er riktig kallenavn. Jeg snakker om det materiale som er på skermen for at hindre gjenskinn. Dersom du har et vindu hvor det kommer masse lys inn vis a vis din skerm, så er det ikke mange skærmer der kan forhindre gjenskinn 100%, jeg vil ikke si at det er et stort problem på px70, men det er jo øyet der ser som bestemmer. Synest dog at det er mindre gjenskin i px70 enn i noen av de eldre pioneer (påstand).

de der skriver PV70 må mene PX70, jeg har ikke sett PV70 noen plass...

http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu ... index.html

Frode
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2007 12.32.25 #37 av 241
Postet av: ellaen
"frsven" skrev:anti glare eller anti flare, jeg hved ikke hva der er riktig kallenavn. Jeg snakker om det materiale som er på skermen for at hindre gjenskinn i skjemen. dersom du har et vindu hvor det kommer masse lys inn vis a vis din skerm, så er det ikke mange skærmer der kan forhindre gjenskinn 100%, jeg vil ikke si at det er et stort problem, men det er jo øyet der ser som bestemmer, synest dog at det er mindre gjenskin i px70 enn i noen av de eldre pioneer (påstand).

de der skriver PV70 må mene PX70, jeg har ikke sett PV70 noen plass...

http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu ... index.html

Frode


PV70 --> http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=333262
men 50" ligger inne som PX70 der ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=333264 ). så det må jo være en skrivefeil?
Mvh,

Erlend
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2007 18.42.31 #38 av 241
Postet av: M0rtis
Hei kommer med litt fin informasjon her. 42 PV70F er på et ekstern lager, og vil ankomme kompletts lager i morgen. Så da kommer jeg med kassebilen etter jobb og henter min nye 42 PV70. Kose meg i helgen med film og fotball :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2007 10.41.17 #39 av 241
Postet av: A8
det skal være px, ja.
hvis du kikker på http://www.panasonic.no/viera så vil du se at de heter px70, px700 og pz700. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2007 16.51.44 #40 av 241
Postet av: Jeppsipeppsi
Jeg vil gjerne vite om Panasonic TV TH-42PV70E (som de kaller den på komplett.no) har full HD oppløsning, eller om den bare konverterer signaler til 1080p. Hviss den ikke har full HD oppløsning vil jeg gjerne vite om det kommer noen tv fra Panasonic i år som har full HD, og hva den heter.
Supert forum foresten 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2007 16.57.21 #41 av 241
Postet av: Tiger
Har da hentet en 42" PV70 i ettermiddag og monternt den midlertidig på det medfølgende stativet. Førsteinntrykket er bra. Bildekvaliteten vurdert mot min "gamle" Loewe Aventos (32" CRT) er dårligere på sendinger via digital parabol. Lyden er også tammere på PV70.

Men; Designmessig er den selvsagt i en helt annen klasse, og hook-up mot PC via VGA er problemfritt. Animert film via paraboltuner (opptak) er veldig bra.

PV70-modellen anbefales. :)

PS: Det at Panasonics plasmamodeller tidligere har hatt flimring i lyse partier, er det ikke mange utenom Rune og undertegnede som legger merke til. PV70 flimrer også, men siden det er omtrent 0.001% av eierne av Panasonics plasmamodeller som klarer å se / irritere seg over dette...

Jeg er fornøyd. Lykke til med alle dere andre som leter fortsatt. ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2007 17.20.55 #42 av 241
Postet av: Rune
Flott tilbakmelding Tiger.

Jeg antok at "flimmerproblemet" ikke var løst. Litt synd, men det er flisespikkerli fra min side.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2007 17.25.01 #43 av 241
Postet av: Tiger
Skal teste den ut litt mer i helgen, så skal jeg poste litt mer utførlig hva den er god for.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2007 17.52.19 #44 av 241
Postet av: talisare
"Jeppsipeppsi" skrev:Jeg vil gjerne vite om Panasonic TV TH-42PV70E (som de kaller den på komplett.no) har full HD oppløsning, eller om den bare konverterer signaler til 1080p. Hviss den ikke har full HD oppløsning vil jeg gjerne vite om det kommer noen tv fra Panasonic i år som har full HD, og hva den heter.
Supert forum foresten 8)


1. Den har ikke full HD oppløsning.
2. Det kommer en PZ serie senere i år som har full HD. Du kan jo søke litt på Panasonic PZ for å se hva du får opp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2007 18.31.35 #45 av 241
Postet av: Typhoon7
"Jeppsipeppsi" skrev:Jeg vil gjerne vite om Panasonic TV TH-42PV70E (som de kaller den på komplett.no) har full HD oppløsning, eller om den bare konverterer signaler til 1080p. Hviss den ikke har full HD oppløsning vil jeg gjerne vite om det kommer noen tv fra Panasonic i år som har full HD, og hva den heter.
Supert forum foresten 8)


Har kommet allerede, men det er såkalte proffskjermer uten tuner og høytalere. Ligger på ca 5000 euro og oppover i Tyskland. Må også opp på 50 tommer og oppover til 103 tommer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar