Logo

Offisiell tråd Panasonic PV70, PV700 og PX70

Skriv et svar
11.07.2007 16.02.28 #136 av 241
Postet av: casiraghi
Irriterer meg over det samme... hadde jeg vært klar over denne TV'en da den kostet 9995,- hadde jeg ikke stusset.
På litt over en uke har den gått opp 1500,- i pris.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.07.2007 17.37.06 #137 av 241
Postet av: mr.subi
Kan noen fortelle meg om det er forskjell i bildet på Panasonic TH37PX70
og PV70? :roll:
27.07.2007 08.01.26 #138 av 241
Postet av: OptiRock
"mr.subi" skrev:Kan noen fortelle meg om det er forskjell i bildet på Panasonic TH37PX70
og PV70? :roll:

Hvis du går i produktdatabasen på hjemmekino.no kan du sammenligne apparatene, spesifikasjonene ser du da oversiktelig ved siden av hverandre. Er samme panelet, men PX70 har en bildebehandling som heter Digital Optimizer som ikke PV70 har. Hva dette vil si i praksiss vet jeg ikke enda, finner det vel ut om ikke så altfor lenge, ettersom jeg har fått en PX70 i hus. Store storebroren til den du ser på. Ellers har PX70 en DVB-T MPEG2 tuner du ikke trenger, men den har uansett også analog tuner som PV70. PX70 har også 3 scart-innganger isteden for PV70s 2. Men med ny TV vil du uansett ønske å bruke HDMI tilkobling, der har begge TVene 2 stk.

Jeg ville kjøpt PX70, ettersom den er nyest og du går ikke glipp av noe når du kjøper den i forhold til PV70. Den koster utrolig nok mindre også. Gå for PX70! Husk og kjøp den der den er billigst, lefdal.com. Var en periode de solgte 42" PX70 til 9995,- også. Virker som det er vill priskrig på PX70 modellene mellom elkjop.no og lefdal.com.
;)

Håper du fikk svar på spørsmålene dine.

Har nettopp fått Panasonic 50" PX70 i hus, fikk den for 17995, eller 18490 på døra fra lefdal.com. Prisen har nå gått opp 1000 kroner. Så føler jeg har gjort et riktig røverkjøp. Har ligget i gresset og lurt som en slange en god stund nå, men nå måtte jeg hugge til. Var også den TVen jeg hadde lystpå, de nye 50" Pioneerene har jo ikke kommet enda såvidt jeg vet. Har uansett ikke råd til de. Før hadde jeg en fullscreen dritt TV. Her snakker vi himmel og helvete.
27.07.2007 18.52.39 #139 av 241
Postet av: Spurs
Nå har jeg nesten bestemt meg for å kjøpe denne Panasonic 50 tommeren. Men har et lite problem tror jeg. Det er en del vinduer i sideveggen til der jeg skal ha TV. Er det veldig refleksjon i TH50 modellen til Panasonic? Så en Sony mot en samsung i går på Siba. Sony var helt matt og fin (LCD) mens Samsungen(LCD og plasma) så nesten ut som du ser deg i speilet om morgenen på badet, veldig mye refleksjon. Har desverre ikke fått sett 50 tommeren til Panasonic "Live" så håper noen kan svare meg på dette. Mye kan selvsagt skjules ved gardiner og lignende men noen TV reflekterer jo mer enn andre.
27.07.2007 20.14.03 #140 av 241
Postet av: Picko
Jeg har hatt 42PV70 noen dager nå, og er strålende fornøyd. Det eneste jeg irriterer meg litt over er refleksjonene, men merker de kun i sceneskifter om skjermen går svart et øyeblikk. Og kun på dagtid når sola er oppe, på ettermiddag/kveld er det null problem. Har ikke lagt merke til refleksjoner i mørke sener.
07.08.2007 14.57.22 #141 av 241
Postet av: OptiRock
"Spurs" skrev:Nå har jeg nesten bestemt meg for å kjøpe denne Panasonic 50 tommeren. Men har et lite problem tror jeg. Det er en del vinduer i sideveggen til der jeg skal ha TV. Er det veldig refleksjon i TH50 modellen til Panasonic? Så en Sony mot en samsung i går på Siba. Sony var helt matt og fin (LCD) mens Samsungen(LCD og plasma) så nesten ut som du ser deg i speilet om morgenen på badet, veldig mye refleksjon. Har desverre ikke fått sett 50 tommeren til Panasonic "Live" så håper noen kan svare meg på dette. Mye kan selvsagt skjules ved gardiner og lignende men noen TV reflekterer jo mer enn andre.

Tror ikke det blir et problem, jeg kunne faktisk ikke se lyspærene uten deksel på TV-skjermen min. De var riktignok over (i taket) og ikke på siden. Og vet heller ikke om det kan sammenlignes med refleksjoner fra vinduer. En ting vet jeg, Panasonic er ikke kjent for å ha mye refleksjon i skjermene sine.

Få TVen i hus/leilighet og se selv, du kan f.eks lage to forskjellige instillinger på panelet. En for dagslys og en for kveld/natt. Har selv Panasonic 50" PX70 i hus, hvis refleksjonene blir for ille er det ikke noe problem å levere den tilbake. Esken har håndtak og veier rett og slett ingenting, må være to for å bære og går lett inn i en stasjonsvogn. Har selv ikke vinduer bak eller ved siden av min PX70 så kan ikke svare nærmere på dette.

Men tror som sagt det skal gå helt problemfritt. De nye "Kyro" Pioneerene som ikke har kommet enda og blir svindyre skal ha et spesielt belegg som sågodt fjerner all refleksjon. Selv om jeg er utrolig fornøyd med bildekvaliteten på min PX70, kan enkelt se forskjell på hvilke signalkabler jeg bruker osv. Filmopplevelsen er helt fantastisk, blir som å se filmen på nytt. Anbefaler PX70, du blir garantert ikke skuffet. Bare finn dine egne instillinger, de TVen kom med var blasse og døde. Helt jævlige faktisk, men det er ikke noe nytt. Enkel meny, tar deg 15 sekunder å stille inn farger/kontrast/sortnivå og skarphet mens du ser på Star Wars DVD som er kjent for god bildekvalitet (lettere å stille inn da).

Uansett, lykke til! Håper du fikk noe informasjon du trengte.
08.08.2007 07.35.39 #142 av 241
Postet av: rolauk
Hei. Jeg har selv nettopp kjøpt en Panasonic PX70, 50" og er kjempefornøyd. Har noen refleksjoner som dere snakker om her, men ikke mer enn jeg ville ha forventet av noen annen TV.

Jeg lurer på en annen ting; er det noen som vet om det er mulig å kople DVI/HDMI på denne skjermen? Jeg kjøpte min på Elkjøp og har vært flere turer hos dem og byttet kabler og spurt meg frem - uten å få noe fornuftig svar. Jeg sitter nå med en vanlig analog kabel, som forsåvidt virker helt ok, men er ikke ren HDMI aller best...og kanskje DVI etter det? Jeg har ikke HDMI på PC'en, men har DVI utgang. Denne bruker jeg til en ekstern LCD skjerm på jobb og det fungerer helt fint. Nå er det jo ikke DVI inngang på TV'en, men det er jo HDMI. Jeg har prøvd to ulike typer av DVI/HDMI kabler, men bildet forblir svart på TV'en. Fungerer ikke dette???

En annen ting: noen som vet hvordan en kan få utnyttet potensialet på 1366x768 fra PC'en? Det er ingen standard innstilling i allefall.
Ronny
10.08.2007 14.06.31 #143 av 241
Hallo? Trodde det var mye fart på dette forumet...? :-)

Noen som kjenner til dette på PX70 fra Panasonic? Jeg har DVI på PC'en og tenkte å kjøpe en kabel med DVI -> HDMI, men det fungerte ikke. Har prøvd to ulike typer (begge kjøpt på Elkjøp), men bildet forble svart. Noen som vet om det er mulig å kjøre DVI -> HDMI på denne TV'en? Nå bruker jeg en vanlig analog kabel, og det fungerer jo helt greit - men kansje digitalt er bedre??

Og - som jeg nevnte tidligere..må en bare kjøre den oppløsningen på ekstern skjerm (TV'en) så nær maks oppløsning som mulig, ettersom det ikke finnes valg for 1366x768 på PC'en?
Ronny
10.08.2007 17.11.55 #144 av 241
Postet av: Rune
Hvilken oppløsning kjører du?

Å kjøre 1280 x 720p formatet via hdmi/dvi burde fungere fint. Vet om folk som gjør dette på tidligere modeller.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
10.08.2007 17.20.30 #145 av 241
Jeg kjører nå 1280x768 via den analoge utgangen. Det går bra. Det er kanskje ikke mulig (fra alle skjermkort) å kjøre en spesiell oppløsning som 1366x768?

Med DVI->HDMI kabelen fikk jeg ikke bilde i det hele tatt. Det var helt svart på skjermen, uansett hva jeg prøvde. Jeg har to maskiner jeg har prøvd med også...den ene bruker jeg daglig på jobb og da har jeg en LCD skjerm (PC-skjerm) koplet til denne utgangen - så den fungerer i allefall. Jeg valgte da "PC" inngangen på TV skjermen også. Prøvde alle andre innganger, men det ble like svart uansett. Begynte å lure på om det var feil med TV'en, men begge HDMI innganger ga like lite resultat, så - er det kjent at det skal fungere med en slik kabel?
Ronny
14.08.2007 17.54.39 #146 av 241
Postet av: Endre1987
Går det ann å henge Panasonic 42" TH-42PX70 på veggen? Finnest det fester til det?
Mvh
15.08.2007 14.03.45 #147 av 241
Det går helt fint å henge 42 tommeren på veggen. Har selv 50 tommeren og veggfester til den. Selges på blandt annet Elkjøp til rundt 1000,-. Finnes mange dyrere fester også.
Ronny
16.08.2007 16.05.56 #148 av 241
Postet av: Endre1987
Er det noen som har noen bilder av Panasonic 42" TH-42PX70 tven?

Finner ikke noen gode bilder på nettet av den :\.
Mvh
17.08.2007 14.17.56 #149 av 241
Postet av: undre
Som alle andre TV-kjøpere i dag har jeg helt syke problemer med å bestemme meg for plasma / lcd. Nå har jeg begynt å tippe mot PV70, ettersom så mange her er fornøyde med den.

Men i stua vil TVen få noe refleksjon fra et stort vindu. Jeg har lest at skinn i plasma er mye mer plagsomt enn på lcd. Er dette et stort problem? Vi har persienner som kan stenge ute mye lys, men man ser jo likevel refleksjonen av det lyse vinduet i TVen vi har nå (en 28" Luxor fra 80-tallet). Så det jeg vel egentlig lurer på er hvor mye man skal vektlegge vinduskinn når man skal velge plasma eller lcd.
17.08.2007 15.33.13 #150 av 241
Postet av: gglunde
For min egen del endte jeg på Plasma, en Pioneer som etter hva jeg har hørt har noe mindre refleksjon enn Panasonic. Men det viktigste for meg er at ser jeg mest TV/Film på kveld og i den mørke årstiden, slik at jeg har ikke vektlagt dette.
En annen sak er at jeg synes de matte LCD-skjermene også har et gjenskinn, dog på en annen måte. Det reflekterte lyset blir svakere, men spredt over et større areal og dermed også av den grunn gir et dårligere sortnivå på LCD.
Skriv et svar