Logo

Offisiell tråd: Panasonic PV60, PV600, PA60

Skriv et svar
18.10.2007 14.06.23 #901 av 923
Postet av: orso
"torkild" skrev:hei, det er en ting jeg lurer på , i reklamen for pv 70-700 står det at tv og video blir skalert opp til 1080p og at det blir bedre bilde da enn på pv60-600. men jeg mener jeg har lest et sted at skjermen ikke kan vise mere enn 720p ? Og at bedre enn det blir skalert ned? Noen kloke hoder der ute?

Vanskelig å forstå hvorfor PV70/PV700 skal oppskalere til 1080p når den har en oppløsning på 768p. Det vil si at den må nedskalere igjen etterpå. Tipper dette først og fremst er markedsføring.

PV60/PV600 kan vise både 720p og 1080i. Har også testet 1080p på min PV600 og det fungerte også selv om det ikke er oppgitt at den støtter det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2008 13.56.50 #902 av 923
Postet av: orso
Her kommer et godt tips som jeg nettopp fant ut av. Etter at jeg gikk over til dekoder og bruk av HDMI, har jeg irritert over at man ikke kommer rett til TV bildet (mangler automatisk HDMI styring) når jeg starter TVen. Dette går faktisk ann å fikse på, noe jeg ikke var klar over. Gjør følgende:
Hold inne -/V knappen på TVen, så trykker du raskt 3 ganger på TV/AV-knappen på fjernkontrollen. Da kommer det opp en meny som heter Hotel Mode. Under Initial Inputs kan du velge hvilke inngang skjermen skal starte med. I mitt tilfellet satt jeg den til HDMI 1 som er koblet til dekoderen. Trykk på Exit for å komme ut av menyen. Når du starter TVen med samme knapp på fjenkontrollen som du skrur av TVen med, så funker dette. Genialt. Tipper det vil fungere med både eldre og nyere Panasonic modeller.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2008 14.17.42 #903 av 923
Postet av: torkild
flott tips :D :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 18.38.26 #904 av 923
Postet av: jivac
Nyttig! Men finnes og denne funksjonen for PV70/PV700? Hvilken knapper skal en i så fall da trykke seg gjennom for å få opp denne? Kan ikke se at kontrollen ha "-/V"-knapp...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2008 21.23.04 #905 av 923
Postet av: orso
"jivac" skrev:Nyttig! Men finnes og denne funksjonen for PV70/PV700? Hvilken knapper skal en i så fall da trykke seg gjennom for å få opp denne? Kan ikke se at kontrollen ha "-/V"-knapp...

Ikke kontrollen, men -/V knappen på selve TV apparatet. Mener det virker for PV70/PV700 også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 00.48.29 #906 av 923
Postet av: jivac
Ja, naturligvis. La ikke merke til at det var på TV'en. Ikke ofte jeg er borti de knappene. :)
Men ja, det funker og på 7-serien da. Hotel mode må jo da og settes til "On".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 11.17.48 #907 av 923
Postet av: clinton
Kommer inn på menyen og få valgt hdmi 1.
Men jeg kan ikke slå på tv mitt med samme knapp jeg slår det av med.
Kan kun bruke 1-9 og da går den jo rett på vanlig tv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 12.57.08 #908 av 923
Postet av: orso
"clinton" skrev:Kommer inn på menyen og få valgt hdmi 1.
Men jeg kan ikke slå på tv mitt med samme knapp jeg slår det av med.
Kan kun bruke 1-9 og da går den jo rett på vanlig tv.

Hvilke modell har du? Jeg kan i hvert fall slå på skjermen med samme knapp jeg skrur den av på min 42PV600. Bruker jeg talltastene 1-9 virker det heller ikke hos meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2008 15.30.24 #909 av 923
Postet av: clinton
PV60
Mener det har fungert og slå det av og på med samme knapp før.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.05.2008 17.46.02 #910 av 923
Postet av: orso
Har vært litt uheldig med min PV600. Har slitt med innbrennings problematikk. Ikke vært snakk om permanent, men til dels mye retention. Har forsåvidt merket fra starten av at skjermen var litt ømfindtlig i forhold til DVD menyer, men synes det forsvant såpass fort at jeg ikke brydde meg om det. Etter at jeg begynte å bruke 720p fra en HD dekoder fra Canal Digital ble problemet større. Kjørte da litt høye verdier i tillegg for å teste ut. Da ble TV logoer hengende igjen ganske lenge. Tok kontakt med butikken, og de mente den ikke skulle være slik. Ble derfor sendt inn på verksted. De bekreftet at den var ømfindtlig for midlertidig innbrenning, og etter og forhørt seg med Panasonic ble Vs-spenningen justert. Fikk den tilbake og da var den faktisk blitt mye værre. Nå hang TV logoer igjen selv med bruk av lave verdier. Så da ble den sendt tilbake til verkstedet. Nå er panelet skiftet og jeg har fått den hjem igjen. Har ikke fått testet den ennå, men satser på den er i orden nå.

Så dersom noen sliter med at PV 60/PV600 er ømfindtlig for dette, så er det bare å få den på service før garantien går ut. Slik skal ikke skjermen være. I butikken fortalte de meg at de ikke hadde sett dette i det hele tatt og de bruktr fabkrikk innstillinger med høye verdier. Jeg har tydeligvis vært uheldig. Dette var den første fra 60/600 serien verkstedet i Bergen hadde hatt inne med innbrennings problemer. Mulig det skyldes at jeg kjøpte fra et veldig tidlig parti. Det har i alle ikke vært noe å si på servicen fra butikk og verksted.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2008 13.15.24 #911 av 923
Postet av: Sinni
Noen som har et tips på et bra Veggfeste til PV60?

Har sett på 2 stk:
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... plid=53362

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... ?plid=5590

Er disse å anbefale? Eller er det noen som har andre bedre forslag?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2008 18.25.16 #912 av 923
Postet av: orso
"Sinni" skrev:Noen som har et tips på et bra Veggfeste til PV60?

Har sett på 2 stk:
http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... plid=53362

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... ?plid=5590

Er disse å anbefale? Eller er det noen som har andre bedre forslag?

PV60 følger vanlig standard, så du kan kjøpe det du vil. Ingen ting er bedre noe annet, men det spørs mer hva du ønsker. Ønsker du at skjermen skal bygge minst mulig ut fra veggen, bør du velge noe deretter. Ønsker du og tilte i forskjellige retninger, så kjøper du noe som passer med det. Veldig greit med et svingbart med tanke på koble fra/til kabler, men de bygger mer utifra veggen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.06.2008 14.19.51 #913 av 923
Postet av: clinton
Når jeg kobler PCen til PV60 med en DVI til HDMI kabel lurer jeg på hvordan jeg får lyden fra pcen til og komme på tven.
Den inngangen som er bak tv virker jo bare på VGA og Komponent.

Noen som vet hvordan jeg kan få lyd fra pcen på tv? Har kun mini jack og SPIDF ut fra pcen.
Har ikke anledning til og koble det gjennom en reciever da dette er på soverommet og recieveren er i stuen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.06.2008 15.02.50 #914 av 923
Postet av: orso
"clinton" skrev:Når jeg kobler PCen til PV60 med en DVI til HDMI kabel lurer jeg på hvordan jeg får lyden fra pcen til og komme på tven.
Den inngangen som er bak tv virker jo bare på VGA og Komponent.

Noen som vet hvordan jeg kan få lyd fra pcen på tv? Har kun mini jack og SPIDF ut fra pcen.
Har ikke anledning til og koble det gjennom en reciever da dette er på soverommet og recieveren er i stuen.

Lyd overføres ikke ved DVI. Du må kjøpe en mini jack til RCA adapter og bruke RCA (phono) kabler. Du finner det sikkert billig hos Clasohlson. Eventuelt en kabel som er mini jack i ene enden og RCA i andre. Nå husker ikke jeg helt i farten hvordan mini jack ser ut, men kanskje en sånn kan brukes:
http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=20187078
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.06.2008 15.09.51 #915 av 923
Postet av: clinton
vet at det ikke blir lyd med dvi.

Men problemet er at når jeg koblet mini jack ut fra pcen og RCA inn i tven så kommer kun lyden når tv står på AV kanal VGA eller komponent.Ikke på HDMI.

Er foresten en sånn kabel på bilde jeg bruker.

Hvordan kan jeg få det til?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar