Logo

Offisiell tråd: Panasonic PV60, PV600, PA60

Skriv et svar
12.04.2007 19.05.01 #871 av 923
Postet av: oscarthegreat
joda, kommunen heter Trøgstad, men det er "fiendeskap" mellom Trøgstad og Båstad! Så ingen båstinger vil innrømme at vi er en bygd under Trøgstad kommune! Årnes er et fint sted, var mye der for en del år siden. Det var en dame som lokket noen mnd. Så jeg har hatt en del moro der! Det er jo dumt at du ikke fikk den i dag men du får den jo før helgen! Og det er jo rask levering!

Jeg vurderer å kjøpe harddisk opptaker, er det viktig å kjøpe en med hdmi kontakt eller blir det like bra med scart ??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2007 12.35.55 #872 av 923
Postet av: Affen
Fikk pv600 på fredag og er veldig fornøyd :lol:
Så boksekampen i går og han russern på 213 ble stor gitt!!!!

Har skjønt at den bør kjøres inn 150-200 timer, men hvordan bør bildeinnstillingene være da?
Har nå alle valgmulighetene på ca 50%??
Og den står på normal på visningsinsstilling, (kan velge mellom dynamisk, og 3 andre tror jeg)

Hva har dere på 3D comp, Mpeg Nr, P-Nr og colour management??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.04.2007 13.22.51 #873 av 923
Postet av: orso
Ikke ha verdiene over 50% de første 150-200 timene. Har også hørt noen si at man kan med fordel ha de så lavt som 1/3 i innkjøringstiden, men vet ikke om det er noe å hente på det. Ikke bruk dynamisk.

Anbefaler at du slår av alt av bildeforbedringsteknikker (3D comp, P-Nr og colour management), de kan forverre hurtige bevegelser. Støyreduksjonen (MPEG NR?) kan du ha på minimum hvis du har signaler med mye støy, men ikke sett den høyere. Den fører til noe etterslep.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2007 18.12.54 #874 av 923
Postet av: oscarthegreat
da er pv 600 startet opp! 2 uker etter at komplett startet plukking. Jeg har hatt pv 60 på veggen i nesten 2 uker og ble imponert over bildet, og det var tydelig at det ble bedre etter 150-200 timer. Pv 600 synes jeg har bedre bilde ved oppstart og hvis det blir like mye bedre etter inn kjøring som pv 60 ble så er det topp. Er det bedre bilde på pv 600 ? Et dumt spørsmål: pår jeg setter på tekst blir bildet mindre oppe og nede. altså sort stripe oppe og nede og folk blir sammentrykket. hvorfor?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2007 08.05.33 #875 av 923
Postet av: fjogning
Fikk min 42pv600 i går kveld. Helt fantastisk bilde. Hadde forventet at bildet skulle være dårligere enn på 32 crt'en min, men det er like bra ( og mye større)

Det har vært snakk om mye lyd fra tv'en her på forumet. Dette merker jeg ingenting til.

Jeg bestilte fra amentio. Kan anbefalest på det sterkeste. Fantastisk kundeservice og rask levering. Betalte ikke mer enn 175 kroner for levering med Tollpost. Alt i alt en 42pv600 under 12000. Det er helt utrolig. :D

Hva er grunnen til at de nå selger pv600 under pv60?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2007 11.44.34 #876 av 923
Postet av: lenny25
Gratulerer med en kanonTV! Har hatt min fra i fjor sommer og er fremdeles strålende fornøyd. Prøvd å se på HD-materiale? Hvis ikke har du noe å glede deg til :D

Angående det med pris på PV60 kontra PV600 kan vel ha noe med at PV60 ikke har blitt justert i pris i forhold til PV600 etter de nye modellene har kommet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2007 11.56.33 #877 av 923
Postet av: oscarthegreat
nå har jeg sett world trade center på dvd og er veldig godt fornøyd! Så det blir enda bedre med hd? Grunnen til de "syke" prisene er kanskje lager renskning? Først bestilte jeg pv 60 men fulgte nøye med i håp om at pv 600 prisen skulle bli lavere . Og det ble de jo. Men hadde jo aldri trodd at de skulle bli billigere! De har nok kanskje hatt en del pv600 på lager og "pøser" de ut for ikke å bli sittende med de. Hvis prisen hadde ligget kanskje 1500 + over p 70 prisen ville kanskje mange valgt den. Min pv 600 er " lydløs", ingen viftestøy eller bromming. B tech 8422 vegg oppheng passet greit. det fulgte med spacere ( rør stumper) i forskjellige lengder og jeg brukte de som var 2cm, De settes på skruen mellom tv og oppheng skinnen, så det ble 5 cm avstand til vegg. Pv 60 hang nok penere da den kom bare 3cm fra vegg, men pv 600 er penere ellers.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2007 18.35.23 #878 av 923
Postet av: fjogning
Har ikke sett noe hd-materialepå tv'en, men satt på en vanlig dvd (frustrete fruer- dette var selvsagt ikke mitt valg, men min bedre halvdels) og ble rett og slett slått i bakken av bildet. helt fantastisk. har nettopp vært innom sidene til canal digital og bestilt meg digital dekoder. Har nå analogt kabel-tv. Vet dere om forskjellen er stor?

Er i alle fall glad for kjøpet.

Jeg Har vært mye inne på dette forumet før jeg begynte å skrive innlegg selv. Jeg vil takke alle inne på forumet for gode og nyanserte analyser. det er jo en grunn til at valget falt på nettopp en panasonic plasmaskjerm.

Merker man noe forskjell på bildet etter det man her på forumet kaller "innkjøring"?

Glad for svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2007 19.40.26 #879 av 923
Postet av: oscarthegreat
på en pv60 synes jeg det ble merkbart bedre , kjørte den 150-200 timer før jeg leverte den tilbake, lot den stå 10-12 timer hver dag, Det virket som bildet ble roligere og enda mere behagelig å se på. Når det gjelder panasonic har jeg mange produkter, opp gjennom årene har det blitt 2 videokameraer, det første et vhs.c kamera kostet 9000,00kr. 1 video fra 1992 , pris 8000,00, 1 dvd til 6000,00kr, 1 video-dvd til 4500,00. 2 bærbare cd spillere flere bilstereo, 1 stue stereo med cd veksler. Det er faktisk slik at når jeg skal ha noe er det panasonic jeg ser på først, når det gjelder design synes jeg nok andre ofte er penere, men pana er kvalitet og jeg har vel ikke hatt noe galt med noe. selv video fra 92 er i orden! Jeg har også flere trådløse telefoner. Men se på prisene! En video til 8000,00 tilsvarer kanskje 16ooo,oo i dag. Så det er blitt mye billigere, både i kroner og i forhold til kjøpe kraft. det eneste produktet jeg har kjøpt av noe annet er en jvc tv, den slo pana i test i år 2000. Det er en toppmodell til 25000,00 kr, 32tommer,veier 65 kg. 5 høytalere+2 små høytalere og innebygde forsterkere til 2 høytalere siom sitter bak sofaen. det dolby pro logic og mye annet på den. pip og greier .Den røyk nå etter at pv 600 var bestilt, skjermen er grønn når jeg slår den på og så slår den seg av etter 2 minutter. Noen som har lyst til å overta den??
Jeg tror jo en pana er av bedre kvalitet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.05.2007 15.49.06 #880 av 923
Postet av: monitor
Nå er den under 19000, som er fortsatt 3-4000 over prisen i mellomeuropa. Allikevel er Pansonic et langt bedre kjøp en modellene fra Pioneer: Legger ved et innlegg fra en annen tråd, men før det: Om du nøyer deg med 42" (TH42PV600), så få du den for 11597 + transport, noe som er et bra kjøp (rene svenskepris!!). Så var det tråden da:
"Var klar over at især Pioneer Norge dikterer prisen på f.eks. Pioneer PDP 507XA; Den får du nå for 28.995, mens jeg har sett den for 2000 euro (16.500) i Belgia og Nederland. Detter er en prisforskjell på hele 75%!! Som oftest kan man legge en 0 bak eurobeløpet så havner man på prisnivået i Norge. Så er Panasonic TH50PV600 å få for 18.990 for øyeblikket, og koster 1900 euro i mellomeuropa.

I Sverige prøver Pioneer nå å bestemme hvilke "kriterier" en butikk må ha for å få lov til å selge Pioneer. I praksis så betyr dette at de ønsker seg full kontroll med prissettingen.

Selvom Pioneer lager bra tv-er, så er især i Norge Panasonic langt bedre på pris. Dermed så er det et misforhold med det du får for penga.
Kjøp Panasonic er mitt råd. Forskjellen mellom de to modeller er verdsatt til 100 euro i andre land. Hvorfor skal du da betale 10000 kroner mer i Norge!! "

Håper det var nyttig!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2007 23.04.46 #881 av 923
Postet av: raagesen
Hei
Jeg kjøpte en 42PV60 for noen måneder siden, og har så langt brukt
den på "gode" analoge signaler fra CanalDigital.
Har prøvd noen TV'er det siste året, og dette er nok den beste, så langt.

Men, jeg lurer på en liten ting:
Jeg synes at TV'en har en antydning til å være litt uskarp, så jeg
begynte å justere litt i menyene. Får nok best bilde (som nevt i tråden)
når jeg velger "Normal" og setter lysstyrke/kontrast/skarphet til ca 1/3.

Men, når jeg justerer de helt ned, minimum, så har jeg et nokså greitt
bilde. Trodde da at TV'en skulle bli bortimot svart!!! Skal det virkelig
være slikt, noen som har litt bedre erfraring enn meg?

Er det også noen som har opplevd TV'n som uskarp.

Ellers takk for et ypperlig forum!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2007 08.11.56 #882 av 923
Postet av: orso
Når det gjelder det med skarphet, så skyldes det nok analoge signaler. Jeg opplevde stor forskjell da fikk jeg digitale bilder. Du synes vel ikke bildene er uskarpe med DVD spiller? Jeg setter skarphet til 50%, men ville ha sett den den et hakk med analoge signaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2007 14.20.06 #883 av 923
Postet av: raagesen
Nja, har vel en formening om det er litt uskarpt på dvd også.
Så det litt i sammenheng med at jeg ikke fikk skrudd ned
lys/kontrast slik at den ble bortimot mørk.
Skal ta en ekstra sjekk i kveld og sammenligne mellom tv og dvd.
Takker så langt!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2007 19.40.38 #884 av 923
Postet av: monitor
Ikke rart, men hyggelig for den som på jakt etter en god og rimelig 50"

http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... view=price

:mrgreen:

En konkurrerende prisguide mener at den skal koste 2K mer....
Lønner seg å være på hjemmekino.no....
(Den fikk jeg en tier for..Blir satt inn på min nettbank av Rune) :twisted:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.06.2007 07.34.44 #885 av 923
Postet av: Karsten
Jeg vill ha pv600 (fordi jeg fantaserer om at den har bedre bilde)
dama bil ha pv60 (fordi hun mener den har bedre design og stikker
mindre ut fra veggen)

er forskjell på bilde-kvailitet på disse to eller er det bare
pip\pap\sd og andre småting (har egen forsterker og sorround)

Er 60 serien den gamle, mens 70 serien den nye ?

det var dumt fordi vi liker sølv
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar