Logo

Offisiell tråd: Panasonic PV60, PV600, PA60

Skriv et svar
09.04.2007 13.22.13 #856 av 923
Postet av: fjogning
Hei. Jeg er ny her på nettstedet.

Har netopp bestilt en 42pv600 fra amentio. Har fulgt dette nettstedet en stund. Jeg begynner å lure på om komplett og amentio har samme lager. Legerinformasjonen er i alle fall helt lik både når det gjelder antall tv-apparater og sokkel. Slik har det vært en stund. Vet noen av dere om dette stemmer?

Har liten eller ingen erfaring med plasma. Er det enorm forskjell mellom dette og crt? Håper jeg ikke blir skuffet

Blir glad for tilbakemelding
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2007 09.28.49 #857 av 923
Postet av: oscarthegreat
Godt spørsmål!! Det gjelder også pv 37 60. 24 på lager begge steder! Dette kan da ikke være en tilfeldighet? Jeg har i dag en 32 jvc fra 2000, den kostet 25000 kr den gang. Har hatt en 42 pv 60 i 2 uker og levert den på angrefrist. Venter nå på en 42pv 600 fra komplett. Jeg er tilsluttet et lite kabelannlegg og har vanlig gode signaler. bildet på jvc er godt og på 42 pv 60 vannvittig godt! Grunnen til at jeg leverte tilbake pv 60 er rett og slett at pv 600 kom hos komplett til en pris under pv 60! Det er jo galskap, dette er jo tv som folk betalte 20000 og mere for, bare for 6-7 mnd siden!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2007 12.33.59 #858 av 923
Postet av: toffa
Amentio, komplett og noen flere nettbutikker viser lagerbeholdningen til deres leverandør som er norek http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=324374

Skulle amentio forsvinne innen 5 år skal man vel kunne reklamere upstream, norek og deretter panasonic norge. Mulig man må koste frakt selv da, men etter kjøpsloven så skal man vel kunne reklamere til importøren om butikken man har kjøpt av forsvinner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2007 14.10.34 #859 av 923
Postet av: oscarthegreat
det gjelder for eksempel ikke panasonic varmepumper som er tatt inn fra utlandet, min fikk en feil etter 4 år og siden den kom fra pana norge ble den gratis reparert, hvis jeg hadde kjøpt den av et firma som hadde tatt den inn selv ville panasonic norge ikke tatt noe ansvar for den. og det jo greit nok siden de heller ikke har tjent noe på den. Er butikken borte og varene ikke har kommet gjennom en importør som fortsatt driver kan du bare drømme om hjelp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2007 14.38.41 #860 av 923
Postet av: oscarthegreat
nå er jeg sur!! Jeg bestilte 2 stk pv 600 hos komplett den 3dje april, fikk sporet den i dag og den er kommet til oslo, jeg bor i indre østfold ,4 mil fra lillestrøm. Så ringer posten i dag og min datter tar tlf og det er fra posten , de kunne komme med varene tirsdag om en uke!! Jeg er klar over at det står stille i påsken men det for drøyt! Jeg ser jo en lastebil fra posten på Shell hver dag! Tollpost leverer her på 2-3 arbeidsdager og tar 399 for en tv, Posten tar 850 for en tv, tiktignok ikke mere for 2, men de fleste kjøper jo bare 1. Så hvorfor komplett bruker posten kan man lure på. Jeg bor 10 mil og en liten fergetur fra komplett og tenkte på å hente de selv fordi jeg trodde frakten på 850 var pr tv. og å spare 1700,00 kr er jo greit, men jeg droppet det da det viste seg at det ble samme prisen på frakt for 2 som for 1. Skjønner de IKKE at 2 uker er veldig veldig lenge når man venter på ny plasma!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2007 09.39.32 #861 av 923
Postet av: Affen
bestilte pv600 fra komplett i går

Blir spennende å se hvor lang tid det tar.
Men fikk inntrykk av at den ble sendt med Tollpost, kostet ca 500 kr for tv og fot.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2007 11.23.22 #862 av 923
Postet av: oscarthegreat
feil.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2007 11.24.54 #863 av 923
Postet av: oscarthegreat
"Affen" skrev:bestilte pv600 fra komplett i går

Blir spennende å se hvor lang tid det tar.
Men fikk inntrykk av at den ble sendt med Tollpost, kostet ca 500 kr for tv og fot.
Skrevet: 11/04/2007, 13:23 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

De sender også med tollpost, da jeg bestilte fikk jeg kun velge mellom å hente selv eller posten "tung på døren". Jeg sjekket på tollpost og de kjører her hver dag, hvis de henter en tv hos komplett i dag så har jeg den på døren i morgen! Posten kjører ut hver tirsdag. Så min pakke kom til posten i Oslo midt på dagen tirsdag og blir da stående der en uke. Dette må vel være datsystemet hos komplett som automatisk gir deg valgmuligheter på transport ut ifra postnummeret. Så hvis jeg bestiller i helga, som jeg vanligvis gjør, tar det ca 10 dager, hvis varen kommer til Oslo senere en mandag. Prisen din på 500 er nok riktig. Jeg betalte 850 for 2 stk pv 600 og 2 veggoppheng. mem,men det er jo en fin TV!

Ps. hvilket post nummer har du? Jeg har 1866

Jeg har akkurat vært innom obs og sett på panasonic 42pv45 til kr 8995,00. med bordstativ. det er et bedre bilde på den enn på store lcd skjermer ,mye mere ekte farger og skarpere beilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2007 14.43.30 #864 av 923
Postet av: A8
så noen på obs som hadde lagt eska med pv45 på handlevogna (altså liggende) jeg sa til dem at tven kunne risikere å brekke men de tok meg ikke seriøst. Lurer på hvordan det gikk?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2007 19.59.02 #865 av 923
Postet av: oscarthegreat
det advares jo sterkt mot å legge disse så hvis den også legges i en bil så kan det jo bli noe galt. det som er "dumt" med obs og lignende er at betjeningen ofte ikke vet noe om produktene de selger. men det står dårlig til med kunnskapene hos mange av de "proffe" guttene og. og det står ofte feil i reklame og spesifikasjoner fra leverandører også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2007 20.41.01 #866 av 923
Postet av: Affen
jeg har postnr 2150, får den på døra i morgen fikk jeg sms om.
Synd du ikke kunne velge da.

Hvordan betalte du den? Jeg fikk ikke opp andre muligheter enn å hente den selv hvis jeg ville ja den i oppkrav, men da jeg valgte å betalte den med mastercard fikk jeg mulighet til å velge tollpost.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2007 22.21.29 #867 av 923
Postet av: oscarthegreat
"Affen" skrev:jeg har postnr 2150, får den på døra i morgen fikk jeg sms om.
Synd du ikke kunne velge da.

Hvordan betalte du den? Jeg fikk ikke opp andre muligheter enn å hente den selv hvis jeg ville ja den i oppkrav, men da jeg valgte å betalte den med mastercard fikk jeg mulighet til å velge tollpost.


jeg betalte med visa kort. jeg har snakket med komplett og på min adresse dukker kun posten og hente selv muligheten opp og det er ingen mulighet for å endre dette i systemet. Jeg har handlet en del der gjennom flere år men aldri så store ting. jeg er ikke imponert over måten de svarer på. En grunn til at jeg handler der er selvfølgelig pris men også at de er store . Men blir de for store er kanskje det galt også for da betyr ikke hver enkel kunde så mye. Jeg synes egentlig de er temmelig likeglade med måten de svarer på. Er de blitt så store at kunden er blitt et problem de er nødt til å leve med , i steden for å leve for? Jeg og min sønn kjøpte jo først 42 pv 60 fra siba.no og de kom med tollpost, og vi ga 12500 pr stk. så kom jo komplett med 42 pv 600 til en lavere pris så vi dro til siba på furuset og leverte de på angrefristen. Det er utrolig bilde på de så gled deg!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2007 13.00.18 #868 av 923
Postet av: Affen
Jeg vurderte lenge amentio også siden jeg kunne spare ca kr 1.000,- der, men etter å ha sjekket litt på nettet med andre som hadde både gode og veldige dårlige erfaringer med dem så valgte jeg komplett. Har brukt dem før og er foreløbig veldig fornøyd med dem.
Er jo ikke mer enn max to timers kjøre tur fra meg til trøgstad.
Jobber du der også? eller så kan det jo være en fordel å be dem levere på jobben hvis den har "riktig" postadresse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2007 15.35.59 #869 av 923
Postet av: oscarthegreat
nå har jeg nettopp vært på elkjøp på Mysen for å kjøpe tørkertrommel. Der henger pv 600 på veggen til 25000,00 kr. Det var jo faktisk prisen for et år siden. Det er jo galskap for de som har kjøpt den til kanskje dobble prisen av det vi gir nå.. Du bommet litt på stedet, Trøgstad har 1860, du må 7,5 km retning Fetsund til Båstad som har nr 1866. Bygdas store sønn er Rune Rudberg!! 2150 er det Årnes? Jeg har ingen erfaring med amentio men jeg fant ikke noe kundeservice på siden deres, kun en e mail adresse nederst på siden. Det behøver ikke bety noe men det greit å kunne ringe hvis en lurer på noe. Andre ganger er e mail fint for da har du "bevis" hvis du må ta en sak til forbruker rådet. Jeg misunner deg som får skjermen din i dag. Den ser veldig fin ut og har et utrolig bilde!! Men til tirsdag så kommer det en bil meg og da blir det "fest". Da har det gått 2 uker og 1 dag siden de bgynte på ordren hos komplett. Den eneste trøsten jeg har er at angrefristen løper fra du mottar varen, slik at hvis det dukker opp et super tilbud kan jeg ta det angrefristen. Men det tror jeg ikke skjer. Kos deg med pv 600 i kveld!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.04.2007 15.50.11 #870 av 923
Postet av: Affen
fikk den ikke idag alikevel gitt, men ble lovt den imorgen, så da får jeg vente en dag til. Skal ikke klage bestilte den klokken 22.00 på tirsdag så levering fredag mellom 08-16 er helt ok.

Er vel i trøgstad kommune vel, eller er jeg helt på jordet???
Stemmer med Årnes ja.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar