orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Kjell" skrev:Bomholt.
Jeg har gråskala / fargekalibrert mitt PV60. Husker ikke om jeg posta resultatet her et sted? Men med Pioneer 868 via HDMI har jeg ikke noe grønnstikk i min skjerm. Nå skal det sies at PV60 har veldig lite innstillingsmuligheter da.
Vil det si at du har gått inn i service menyen og endret på gråskalaen?
Er usikker på om jeg bør driste meg til å gjøre det.
Kjell
Aktiv
E-post
Nei, jeg har ikke vært i sørvismenyene. Se i denne tråden om du finner min kalibrering. Jeg har den på PCen et sted, men siden du ikke har samme DVD er det vel ikke mye hjelp i alikevel? Lykke til.
joffe11
Aktiv
E-post
Hei
Noen som vet om butikker i Oslo/ omegn som har 50pv60
joffe11
Aktiv
E-post
Hei
Noen som vet om butikker i Oslo/ omegn som har 50pv60
khaave
Aktiv
E-post
Hei, vurdere å kjøpe 42PV60EH, veldig usikker mellom den eller LCD. En spml ang nå man laste ned filmer bærbar pc f.eks. og bruker VGA kabel til plasma f.eks. panasonic, så hvordan kvaliteter på plasma når vi se film via bærbar pc (laste ned fra nettet)?
Jeg selv har hatt LCD (men ødelagt nå og får ny ersatning lcd el plasma), veldig bra å se film via bærbar pc, men plasma?
Takk forhånd!
Havard14
Aktiv
E-post
Dudle
Aktiv
E-post
Jeg sliter med å få til riktig oppløsning på 42" PV60 en min når jeg kjører Windows Mediacenter 2005. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får beste oppløsning der jeg får med hele skrivebordet? Nå ser jeg ikke hvilke programmer som er åpne (linjen nederst på skrivebordet) og heller ikke hva som står til venstre på skjermen...
Dudle
Aktiv
E-post
er det mulig å få PV60 til å starte opp i AV-modus så jeg slipper å trykke på TV/AV hver gang jeg skrur på TVen?
Tronee
Aktiv
E-post
"khaave" skrev:Hei, vurdere å kjøpe 42PV60EH, veldig usikker mellom den eller LCD. En spml ang nå man laste ned filmer bærbar pc f.eks. og bruker VGA kabel til plasma f.eks. panasonic, så hvordan kvaliteter på plasma når vi se film via bærbar pc (laste ned fra nettet)?
Jeg selv har hatt LCD (men ødelagt nå og får ny ersatning lcd el plasma), veldig bra å se film via bærbar pc, men plasma?
Takk forhånd!
Har sett mye fil og TV-serier direkte fra bærbar PC via VGA, og jeg kan ikke klage på kvaliteten. Så lenge kvaliteten på filene er bra, så har PV60en fine bilder å by på.
Eneste spom irriterte meg var at når jeg kjørte oppløsning 1024x768, som gir best resultat på skjermen, så fikk man et bilde som ikke hadde rette dimensjonene, altså dratt bilde. Dette ordnet seg når jeg fant mulighet for å stille inn "aspect ratio" i Windows media player som jeg stort sett bruker til avspilling.
Tronee
Aktiv
E-post
"Dudle" skrev:Jeg sliter med å få til riktig oppløsning på 42" PV60 en min når jeg kjører Windows Mediacenter 2005. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får beste oppløsning der jeg får med hele skrivebordet? Nå ser jeg ikke hvilke programmer som er åpne (linjen nederst på skrivebordet) og heller ikke hva som står til venstre på skjermen...
Bruker selv 1024x768 på den bærbare som jeg kobler til. Det gir best resultat for meg.
A8
Aktiv
E-post
"Dudle" skrev:er det mulig å få PV60 til å starte opp i AV-modus så jeg slipper å trykke på TV/AV hver gang jeg skrur på TVen?
hmm, bruk scart med rgb til rgb inngangen til tven og sørg for at dingsen du kobler til har rgb innkoblet.
ellers skal vel komponent kablene gjøre dette automatisk.
vet ikke med hdmi
Torja
Meget Kunnskapsrik
E-post
Nettside
HDMI har ikke det styresignalet som scart kontakten har. Det er derfor inngangsvelgere automatisk henter fram signalet fra scart kontakten straks apparatet med denne tilkoblingen skrus på. Men jeg leste et sted at noen produsenter av HDMI har begynt å snuse på denne muligheten med integrert styringssignal. Dette har jo vært dypt savnet i den digitale verden.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Torja" skrev:HDMI har ikke det styresignalet som scart kontakten har. Det er derfor inngangsvelgere automatisk henter fram signalet fra scart kontakten straks apparatet med denne tilkoblingen skrus på. Men jeg leste et sted at noen produsenter av HDMI har begynt å snuse på denne muligheten med integrert styringssignal. Dette har jo vært dypt savnet i den digitale verden.
Jeg savner også dette. Bruker nå bare HDMI inngangene på skjermen, men dette må man bare leve med. PV600 (ikke PV60) har noe som heter HDAVI kontroll. Sammen med en Panasonic DVD spiller som har det dette, kan det hende at styresignalet med HDMI fungerer.
Dudle
Aktiv
E-post
Jeg ga blaffen i hele HDMI-kabelen fra HTPCen og kjøpte RGB-DVI og det gorde sus i serken! Bildet ble kanonbra på alt som kommer fra harddisken eller web! Problemet nå er å få like bra TV-signaler i Mediacenteret som ved å kjøre signalene fra dekoderen direkte til plasmaen...har gitt opp Svideo og skal i kveld teste kompositt hvis jeg har tilkoblinet etc...Takker for engasjementet så langt!
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Dudle" skrev:Jeg ga blaffen i hele HDMI-kabelen fra HTPCen og kjøpte RGB-DVI og det gorde sus i serken! Bildet ble kanonbra på alt som kommer fra harddisken eller web! Problemet nå er å få like bra TV-signaler i Mediacenteret som ved å kjøre signalene fra dekoderen direkte til plasmaen...har gitt opp Svideo og skal i kveld teste kompositt hvis jeg har tilkoblinet etc...Takker for engasjementet så langt!
Har du prøvd VGA? Ville tro det er best til Mediacenter. Kompositt er den dårligste måten å koble på. Komponent kan også være en mulighet.