Walsh
Aktiv
E-post
Jeg har et ubehagelig problem med min Panasonic :( . Det opptrer spesielle bevegelser i bildet, spesielt i forbindelse med ansikter og ansiktskonturer. Det er som om det er en slags treghet eller noe. Av og til blir jeg rett og slett sjøsyk av å se på :x Panner og kinn er til tider i kraftig bevegelse. Jeg har både Canal Digital via parabol og kabel fra UPC. Problemet er like stort på begge typene signaler. Jeg har justert ned kontrasten. Er det noen som har opplevd noe lignende? Hva kan dette eventuelt skyldes? Jeg er svært takknemlig for svar.
morsk
Aktiv
E-post
"Walsh" skrev:Jeg har et ubehagelig problem med min Panasonic . Det opptrer spesielle bevegelser i bildet, spesielt i forbindelse med ansikter og ansiktskonturer. Det er som om det er en slags treghet eller noe. Av og til blir jeg rett og slett sjøsyk av å se på Panner og kinn er til tider i kraftig bevegelse. Jeg har både Canal Digital via parabol og kabel fra UPC. Problemet er like stort på begge typene signaler. Jeg har justert ned kontrasten. Er det noen som har opplevd noe lignende? Hva kan dette eventuelt skyldes? Jeg er svært takknemlig for svar.
Forutsatt at det er samme sak vi prater om, så er det slik på min PV60. Men dette gjelder jo alt som er i bevegelse, og syns kanskje mest på fotballkamper hvor banen fremstår mer som en grønn digital graut enn en plen, og som jo unektelig tar seg mye bedre ut på en gammeldags CRT-TV.
Men dette er jo et fenomen på alle flatskjermer, og et resulatat av at vi snakker om uferdig teknologi som fortsatt er under utvikling.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
"Walsh" skrev:Jeg har et ubehagelig problem med min Panasonic . Det opptrer spesielle bevegelser i bildet, spesielt i forbindelse med ansikter og ansiktskonturer. Det er som om det er en slags treghet eller noe. Av og til blir jeg rett og slett sjøsyk av å se på Panner og kinn er til tider i kraftig bevegelse. Jeg har både Canal Digital via parabol og kabel fra UPC. Problemet er like stort på begge typene signaler. Jeg har justert ned kontrasten. Er det noen som har opplevd noe lignende? Hva kan dette eventuelt skyldes? Jeg er svært takknemlig for svar.
Er det forskjell mellom TV-stasjonene?
For det er en rekke stasjoner som sender med elendig kvalitet og det vises mye bedre med en stor TV.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
yallaman
Aktiv
E-post
Ok, en liten digresjon fra den heftige prisdebatten:
Hører folk en tydelig, høyfrekvent lyd fra PV60, spesielt ved "lyse" scener, dvs. på bilder med høy lysstyrke? Regner med det er normalt, men ville bare høre andres erfaringer. Det er ikke viftesus altså, men sikkert noe elektronisk støy innenfra apparatet.
pnerbye
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Det fenomenet har jeg opplevd på gamle TV'er, men ikke på min PV60.
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
happymeal
Aktiv
E-post
"yallaman" skrev:Ok, en liten digresjon fra den heftige prisdebatten:
Hører folk en tydelig, høyfrekvent lyd fra PV60, spesielt ved "lyse" scener, dvs. på bilder med høy lysstyrke? Regner med det er normalt, men ville bare høre andres erfaringer. Det er ikke viftesus altså, men sikkert noe elektronisk støy innenfra apparatet.
Hei....endelig finner jeg en med det samme problemet.
Jeg fikk min 37 tommer PV60 i går - og er mektig imponert over bildekvaliteten på denne skjermen. Men, som du skriver - så har jeg også denne irriterende "duringen" i visse situasjoner med lyse bilder. Som du også sier, så er det ikke vifta jeg hører.
Lyden er slik at den irriterer når lyden er dempet.
Jeg har henvendt meg til MPX der jeg kjøpte apparatet, men har ikke mottatt svar ennå. Vurderer også å kontakte Panasonic direkte. Jeg kan holde dere oppdatert i saken.
Fender
Aktiv
E-post
"happymeal" skrev:"yallaman" skrev:Ok, en liten digresjon fra den heftige prisdebatten:
Jeg fikk min 37 tommer PV60 i går - og er mektig imponert over bildekvaliteten på denne skjermen. Men, som du skriver - så har jeg også denne irriterende "duringen" i visse situasjoner med lyse bilder. Som du også sier, så er det ikke vifta jeg hører.
Jeg har henvendt meg til MPX der jeg kjøpte apparatet, men har ikke mottatt svar ennå. Vurderer også å kontakte Panasonic direkte. Jeg kan holde dere oppdatert i saken.
På min Panasonic TX-26LX6 LCD er det en slik irriterende durelyd som kommer og går, mens min PV600 er helt stille. (Hører der bare en svak susing fra vifta).
Max_Power
Aktiv
E-post
yallaman
Aktiv
E-post
"happymeal" skrev:
Har selv skrevet til MPX der jeg kjøpte min, men tviler vel på at de kan gjøre så mye. Fint om du forteller hva Panasonic eventuelt sier.
Hadde vært
veldig nyttig og interessant å høre om det er mange andre som har slik 'støy' (altså spesielt i lyssterke scener) eller om det kun er noen få av oss som har vært uheldige med apparatet...
KenJ
Aktiv
E-post
Er passe sugen på å kjøpe ny tv nå, og kjøpte nesten Panasonic TH-42PV60E HD men så begynte en kompis å kommentere den lave oppløsningen... Er det ikke en veldig lav oppløsning i forhold til hva som forlanges idag ? Er ikke inne på dette overhodet, men 1024 x 768 er vel ikke engang 720p?
Rikky
Meget Kunnskapsrik
E-post
1024*768 er ikke 720p nei, men TV-en får "HD Ready"-merket fordi det ikke stilles krav til horisontal oppløsning. Neste trinn er 1366*768, men da må du opp på 50", dette er vanlig på plasma. Selv om oppløsningen er relativt lav er bildet bra.
Walsh
Aktiv
E-post
"Rune" skrev:"Walsh" skrev:Jeg har et ubehagelig problem med min Panasonic . Det opptrer spesielle bevegelser i bildet, spesielt i forbindelse med ansikter og ansiktskonturer. Det er som om det er en slags treghet eller noe. Av og til blir jeg rett og slett sjøsyk av å se på Panner og kinn er til tider i kraftig bevegelse. Jeg har både Canal Digital via parabol og kabel fra UPC. Problemet er like stort på begge typene signaler. Jeg har justert ned kontrasten. Er det noen som har opplevd noe lignende? Hva kan dette eventuelt skyldes? Jeg er svært takknemlig for svar.
Er det forskjell mellom TV-stasjonene?
For det er en rekke stasjoner som sender med elendig kvalitet og det vises mye bedre med en stor TV.
Hei, og takk for svar! Det kan tenkes at fenomenet er mer framtredende på enkelte kanaler, f.eks. TV2. Faktisk måtte jeg ved en anledning avbryte filmtitting på TV2 som følge av disse bevegelsene. Jeg ble rett og slett "sjøsyk"
Det er som om ansiktstrekk blir hengende igjen, spesielt ved bevegelse i mørke sekvenser. Dette kan vel ikke ha noe med responstid å gjøre (som vel er minimal på denne TVen)?
VannMann1
Aktiv
E-post
"Rikky" skrev:1024*768 er ikke 720p nei, men TV-en får "HD Ready"-merket fordi det ikke stilles krav til horisontal oppløsning. Neste trinn er 1366*768, men da må du opp på 50", dette er vanlig på plasma. Selv om oppløsningen er relativt lav er bildet bra.
Regner med at når vi skriver februar/mars 2007 så har sikkert Panasonic kommet med en PV70 som støtter 1920 x 1080 pixler (full HDTV-oppløsning).
KenJ
Aktiv
E-post
Så hvis jeg er ute etter en tv som skal holde koken i mange år så får jeg bare vente til neste år med å kjøpe?[/quote]
aebriol
Aktiv
E-post
Hei,
Dere som har dette problemet med bevegelse ...
Har dere brukt DVE eller et annet kalibreringsprogram?
Neste spørsmål: Er sharpness slått helt av som det skal være?
Hvis jeg setter opp sharpness ødelegger jeg bildet, men så lenge den er på null som den skal være er det deilig å se fotball på min ... og jeg ser mye fotball