morsk
Aktiv
E-post
Er det noen som vet hvor den løse Ferittkjernen som følger med i esken til PV62 skal brukes? Er det på antenneledningen, til strøm, på Scart og\eller HDMI ledningen?
Fender
Aktiv
E-post
"bart24" skrev:har nå i d siste lagt merke til at kanalnummeret vises så mye legnre en før ved kanalskifte... samme ved overgang av inganger også...
slår jeg på component ingangen for eks så kommer component opp med hvit tekst og sort ramme bak seg. som altid. men nå går det de vanlige sekundene så forsvinner det sorte bakgrunsramen og den hvite teksten str der nærmere et halvt minutt.... det samme skjer vist jeg forandrer volum etc! når volum baren forsviner så kommer kanalnr\ingangsnavn opp igjen og blir stående en evighet...
hadde et par dager det var iorden igjen før det kom tilbake denne uka. men vis det er noe jeg har trykt på så tas tips gjærne imot.
er det noen som har vært bortig dette?
Du har sikkert trykt ned "i" (statusinformasjon) på fjernkontrollen.
knuhen
Aktiv
E-post
Leste om nye HDMI Standaren 1.3 i Adressa i dag.
Er det mulig å bytte modulen i pana 60-en når denne standaren kommer, ser det er en på et forum som hevder dette, men ?
Rune
Nerd
E-post
Nettside
"knuhen" skrev:Leste om nye HDMI Standaren 1.3 i Adressa i dag.
Er det mulig å bytte modulen i pana 60-en når denne standaren kommer, ser det er en på et forum som hevder dette, men ?
Tvilsomt, men på den annen side så ser jeg ikke hva man skulle trenge 1.3 på en TV for.
Det er greit at man har støtte for større fargedybde, men DVD, Blu-Ray og HD-DVD har alle 24 bits farger akkurat som 1.2 støtter. Lydformatene som 1.3 støtter skal du uansett ikke dekode i TV.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
sanasol
Aktiv
E-post
"morsk" skrev:Er det noen som vet hvor den løse Ferittkjernen som følger med i esken til PV62 skal brukes? Er det på antenneledningen, til strøm, på Scart og\eller HDMI ledningen?
Hvos den Ferrit-kjernen skal på samme sted som på PV600 så er det i tilfelle du skal koble til hodetelefoner at du skal bruke denne. Du åpner kjernen og legger ledningen i en loop rundt.
LeviataN
Aktiv
E-post
Da var 42PV62E og dreibar fot (TY-ST42P600W) på plass i stua. Stoor overgang fra 28" 4:3 må jeg si
15650,- på Elkjøp til sammen (Nice price)
Dudle
Aktiv
E-post
Har søkt og lett men finner ikke noe svar på dette, selv om det sikkert står 100 steder på forumet...(mannfolk er som kjent elendige på å lete - og jeg er intet unntak). Er PV60 42" fortsatt et bra kjøp eller er det for tett opp til neste modell, PV70...???
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Dudle" skrev:Har søkt og lett men finner ikke noe svar på dette, selv om det sikkert står 100 steder på forumet...(mannfolk er som kjent elendige på å lete - og jeg er intet unntak). Er PV60 42" fortsatt et bra kjøp eller er det for tett opp til neste modell, PV70...???
Den har ikke 1:1 pixelmapping over HDMI, men tror den har det med VGA utgangen.
Oppfølger til PV60 kommer nok ikke før neste vår. Eneste skjerm som matcher eller muligens er litt bedre enn PV60 er Pioneer 427. Og selvfølgelig PV600
Dudle
Aktiv
E-post
Takker for usedvanlig raskt svar! Pioneren er vel en god del dyrere, det samme med PV600 så i bunn og grunn er vel det du sier at PV60 er det beste kjøpet i 15-tusen kroners-klassen, for øyeblikket..???
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Dudle" skrev:Takker for usedvanlig raskt svar! Pioneren er vel en god del dyrere, det samme med PV600 så i bunn og grunn er vel det du sier at PV60 er det beste kjøpet i 15-tusen kroners-klassen, for øyeblikket..???
Ikke bare i 15-tusen kroners klassen. Sammen med Pioneer plasmaen er den det beste det er å oppdrive av flatskjermer på markedet uavhengig av pris. Så da sier det seg selv at der er et usedvanlig godt kjøp. Du må bare leve med litt kjipere design.
yallaman
Aktiv
E-post
Vet noen dette?:
Er det ingen måte å lagre bildeinnstillingene for PV60 på? Hvis man er så uheldig å komme borti 'N'-knappen nede på fjernkontrollen (like ved 'Aspect'), noe som fort kan skje, så nullstilles ALLE bildeinstillingene (lysstyrke, kontrast, etc). Dette er jo noe herk, for å si det mildt. Fant ikke noe i bruksanvisniga...
Max_Power
Aktiv
E-post
"yallaman" skrev:Vet noen dette?:
Er det ingen måte å lagre bildeinnstillingene for PV60 på? Hvis man er så uheldig å komme borti 'N'-knappen nede på fjernkontrollen (like ved 'Aspect'), noe som fort kan skje, så nullstilles ALLE bildeinstillingene (lysstyrke, kontrast, etc). Dette er jo noe herk, for å si det mildt. Fant ikke noe i bruksanvisniga...
Den "N" knappen er den mest håpløse funksjonen jeg noen gang har vært borti. Hva er vitsen? Er denne knappen beregnet på at selgere lett kan nullstille alt etter at klåfingrete har vært og tuklet med innstillingene?
Kunne ikke denne knappen i så fall vært plassert på TV'n?
yallaman
Aktiv
E-post
Så da er det ikke bare jeg som synes 'N'-funksjonen er noe dritt... Burde ta en kniv å skjære knappen bort!!
Kjell
Aktiv
E-post
OM N-knappen
Dagens tips.
Stikk en tynn synål gjennom N-knappen, klipp den til passende lengde med en avbiter, så "låser" du N-knappen og slipper problemet.
pnerbye
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Kan jeg anbefale TH37PA60 til svigerfar hvis han alikevel bare skal benytte den til kabel-TV i de neste 10 årene? Mener å ha sett at denne TV'en faktisk er bedre på SD-signaler enn PV60? Vil TV'en kunne nedskalere eventuelle HD-sendinger i fremtiden?
Petter
Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200