Fender
Aktiv
E-post
Ja, jeg fant de på web-siden til Avshop (
http://www.avshop.no)
Jeg ser de har 2 kalibrerings dvd'er:
Digital Video Essentials til kr. 299.- og Monster/ISF HDTV Calibration Wizard til kr. 399.-
Hvilken av disse er "best", eller hvilken bør jeg kjøpe?
Rooney
Aktiv
E-post
Vet ikke hvem som er best. Men burde kjøpe DVE platen fra play.com. Koster 170 inkl porto.
clinton
Aktiv
E-post
Høres jo bra ut det med at ingen har opplevd innbrenning.
Så det vil gjerne ikke bli noe problem og spille xbox ett par timer istrekk på den da.Hvordan er bilde når den er koblet til pc? vanskelig og lese tekst?
I produktsøket er jo spesifikasjonene på pv60 og pv62 helt like..så hva er forskjellen? uten om prisen
PT
Aktiv
E-post
Er det noen som har opplevd at tvn (PV60)velger 14:9 i stedet for 16:9 i auto format?. Min velger først 16:9 for etter ca 5 min og gå over i 14:9 (striper på sidene). Jeg har paraboltuner som er innstilt på 16:9. Har prøvd og forandere innsillingene på parabolen. Har også byttet på scart pluggene uten suksess. Problemet er ikke der ved avspilling med DVD.
Heisan
poppy
Aktiv
E-post
Ja, da er skjermen på plass (pv60) og visulet er det en stor overgang fra 28" CRT.
Plasmaen står i påvente av ben, i medfølgende isopor stand.
Intrykk kjempemessig bilde gjennom digital dekoder, analogt er det ikke mye å skryte av.
Problem: kjører signal gjennom digitaldekoder. Vidre går signalet via scart til HD DVD opptaker. Fra opptakeren går signaler til tv via scart.
Jeg sitter med ingen lyd i høyre høytaler på tv'en. Hvis jeg kjører analogt signal, er det lyd samt ved DVD avspilling. Det skulle vel tyde på at det er i den dig.dekoderen problemet sitter.
Dette er en helt plain dekoder fra canaldigital.
Noen tips til innstillinger for å rette på problet mottas med en stor takk.
tc
Aktiv
E-post
"Johnny Boy" skrev:Kjøpte rombefot i dag på elkjøp. 995,- var ikke så værst pris når en kan hive den i bilen rett etter kjøp. Prøvde å kjøpe fra Amentio, men det ble bare kluss. Ved kjøpet sto det at de hadde flere igjen, men etter over en ukes venting fikk vi beskjed om at det ikke er fler igjen likevel. Så da ble det kjøpet hevet.
Hvilket elkjøp var det du kjøpte den rombeformede foten på? Når jeg kjøpte den på mitt lokale elkjøp (Tromsø) for to uker siden tok de 1995,- Hadde virkelig vært noe om jeg kunne spart 1000,- på denne. Var det et spesielt tilbud, eller vanlig pris?
Mr. Panasonic
Aktiv
E-post
Jeg mistenker at butikkene tar pris på foten avhengig av hviket tilbud de har på tvn. kjøp pv60 på tilbud hos elkjøp nå til 15995 men kjøp foten et annet sted..... da sparer du penger!
xuax
Kunnskapsrik
E-post
butikkene står fritt til å prise foten selv. Grunnen til at du fikk foten for 995 vil jeg tippe er at expert har kjørt 42pv60 til 16999 ink H foten. (dvs her i kristiansand) eller at de har valgt å legge prisen på tilsvarende billigste pris på veggfeste som er annonsert
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!
"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
clinton
Aktiv
E-post
Kjøpte meg en pv 62 i dag..og når jeg koblet den til pc via hdmi/dvi og setter oppløsning fra pcen på 720p så dekker den alt uten om en liten ca på sidene og nede..når jeg brukte et test prog for og velge oppløsning selv,så valgte jeg 1280x720.og da dekker den alt.men med en gang jeg trykker apply så går den tilbake med og mangle litt rundt i kantene selv om den står i samme oppløsning..jeg bruker ati catalyst control senter.
Noen som skjønner noenting av hva jeg prater om som har noen ideer her?eller andre programmer jeg kan teste..no sender den 720p ut fra pc og da mangler det litt.
PT
Aktiv
E-post
Kjøpte PV 60 på Elkjøp, sa jeg skulle ha med H fot for samme pris som Elprice selger den for( 495,-) etter litt om og men fik jeg denne prisen.
Når jeg kom hjem og pakket ut viste det seg at jeg hadde fått en rombeformet fot.
De skulle i utgangspunktet ha 1000 kr for H foten.
Tror det er indeviduelt med hvem du snakker på Elkjøp, og hvor kine de er på og selge.
Heisan
clinton
Aktiv
E-post
kjøpte H foten på elprice i dag..den kostet 1000,men fikk den for 700.Gikk deretter på expert og kjøpte 10m med dvi/hdmi kabel som egentlig kostet 2000.fikk den for 999
.
okaarre
Aktiv
E-post
Jeg har nettopp kjøpt 42pv60, men har ingen tv kanaler siden jeg venter på å få lagt inn Lyse. Når jeg ser filmer på dvd spilleren får jeg bare svart hvit bilder. Noen som vet problemet? Farge innstillingene står på normal.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Hvilken måte kobler du til TV'n på?
Hvilket signaltype bruker du fra DVD?
Hvis det er SCART må du bruke RGB signal. (finnes i oppsettmenyen)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
okaarre
Aktiv
E-post
"Rune" skrev:Hvilken måte kobler du til TV'n på?
Hvilket signaltype bruker du fra DVD?
Hvis det er SCART må du bruke RGB signal. (finnes i oppsettmenyen)
Jeg er ikke helt inni dette, men...
Bruker vanlig scart kabel fra dvd-spilleren til tven (inn i Av-2)
Finner ikke RGB signal på oppsettmenyen. På "farge system" står det auto - PAL - SECAM - M. NTSC - NTSC. Ellers står q-link på av2 og av2 utgang på TV.
okaarre
Aktiv
E-post
"nastoisi" skrev:Har ett lite problem med den ene scart inngangen. P2 scart kanal AV2 får jeg ikke opp farger. Er det noen innstillinger jeg kan kjøre der eller er det hardware feil? Prøvde å gå på menu - oppsett og det var ikke noe skilnad der i forhold til oppsettet på de andre. Prøvde å endre på farge system valget der inne uten at det gav meg farger. Står nå på auto.
Forslag?
Akkurat som dette jeg sliter med. Samme problem.