xdim
Aktiv
E-post
Hei. Se vedlagte bilde. Jeg sliter med at det kommer en slik "lilla" aktig linjer/felter på mørke bilder. Dette skjer ikke så ofte. Hva er dette? Skal det være sånn??
[/img][/list]
post-13182-1154131913.jpg (
48,22265625 KB) Vist 1540 ganger
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Jeg har ikke sette dette på min PV600. Ta kontakt med Panasonic, høres ut som en feil med skjermen din.
xdim
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:Jeg har ikke sette dette på min PV600. Ta kontakt med Panasonic, høres ut som en feil med skjermen din.
Har du sett etter dette da? Kan være at du bare ikke har sett dette til nå? Har du filmen collateral? Den er full av dette problemet! Bare se på ansiktene når de sitter i taxien.
Hadde vært knall om du hadde sett etter. Håper det er feil på mitt panel.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"xdim" skrev:"bomholt" skrev:Jeg har ikke sette dette på min PV600. Ta kontakt med Panasonic, høres ut som en feil med skjermen din.
Har du sett etter dette da? Kan være at du bare ikke har sett dette til nå? Har du filmen collateral? Den er full av dette problemet! Bare se på ansiktene når de sitter i taxien.
Har desverre ikke den filmen. Er det bare med den filmen problemet oppstår? Da må det vel være filmen. Ser du bare med DVD eller med TV bilder også? Kan jo være feil med DVD spiller eller kabelen.
xdim
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:"xdim" skrev:"bomholt" skrev:Jeg har ikke sette dette på min PV600. Ta kontakt med Panasonic, høres ut som en feil med skjermen din.
Har desverre ikke den filmen. Er det bare med den filmen problemet oppstår? Da må det vel være filmen. Ser du bare med DVD eller med TV bilder også? Kan jo være feil med DVD spiller eller kabelen.
Er ikke bare den filmen nei. Så dette i går på CSI på tvnorge (Har kabel tv fra UPC). Har hatt LG pc1r før og den hadde ikke dette problemet.
Merkelige greier!
Merker også at tv'en sliter med panoreringer (til sidene). Da virker det som farge graderingene er skikkelig dårlige? Har du samme opplegg?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Er ikke bare den filmen nei. Så dette i går på CSI på tvnorge (Har kabel tv fra UPC). Har hatt LG pc1r før og den hadde ikke dette problemet.
Merkelige greier!
Merker også at tv'en sliter med panoreringer (til sidene). Da virker det som farge graderingene er skikkelig dårlige? Har du samme opplegg?
Nei, kjenner ikke igjen noe av det du beskriver. Er storfornøyd med min skjerm. Skal prøve å lånt Collateral, men det blir nok ikke med det aller første. Hadde jeg hatt de problemene du nevner, hadde jeg uten tvil kontaktet butikken/Panasonic. Mulig de kan sende en reparatør får å se på det, slik at du slipper å sende tilbake skjermen.
xdim
Aktiv
E-post
Jeg har snakket med panasonic i dag. De har hørt om ETT lignende tilfelle. Men de visste ikke hva det var. Skulle sende virdere til en teknisk avdeling et sted. Så jeg får vel svar om noen dager. Hadde vært knall om du kunne lånt collateral og sjekka. Håpe håper virkelig det er feil på min tv.
Men har du ikke problemer med panoreringer heller? Har jo lest litt på diverse forum at pana sliter litt med akkurat det. At det blir utydelig. Dessuten henger ansiktene litt igjen (noe det ikke gjorde med LG).
abz
Aktiv
E-post
Hei,
Jeg har nettop kjøpt TH-42PV60E og syns bilde var MYE bedre en LG sin 42pc1r. Er det noen som har tips om oppsett tenker da på
*Contrast
*Lysstyrke
*Farge
*Skarphet
Hadde satt stor pris på om noen hadde noen tips her til hva som er optimalt å sette den opp på.
Jeg har hørt at en bør kjøre alle ned til 50% de 100 første timene stemmer dette?
Mvh
Abz
Johnny Boy
Aktiv
E-post
da er 42" pv600 på plass
DAMN den virker stor
Nesten så en tenker at 37" hadde vært mer enn nok, men så hadde vi en 28" her før da. Synes designet er veldig flott. Nå gjenstår testing av bildet.
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Bare vent, etter en stund vil den virke mindre.
Jeg hadde angret bittert hvis jeg hadde valgt 37" når jeg kjøpte TV. Har selv 42" og vurderer større TV neste gang jeg bytter.
Men ja, overgangen fra 28" CRT til 42" plasma virker enormt.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Enig med Typhoon7. Etter en uke angrer du kanskje på du ikke kjøpte 50".
Tilvenningssak. Jeg skal i hvert fall aldri ha noe mindre 42" i fremtiden.
Johnny Boy
Aktiv
E-post
Wow, tv'n imponerer virkelig!
Synes bildekvaliteten er kjempebra, veldig realistiske og nydelige fargegjengivelser. Fin dybde i nyansene og et prima sortnivå. Kabelsendingene gikk overaskende bra (uten at det er BRA, selvfølgelig) tross relativt dårlig signal. DVD ble kjempebra og HD gjennom pc var virkeligheten selv.
Å se på bilder med sd kort gikk veldig fint, men opptak er jo ubrukelig? Ikke noe vits med opptak i så dårlig kvalitet, hvis jeg ikke har gjort noe feil da.
Og hva er poenget med den "hold" knappen? Hva er gevinsten ved å fryse bildet?
lenny25
Aktiv
E-post
Jeg får ikke til å se på bilder som jeg har kopiert fra pcen. Minnekortleseren finner ingen bilder på kortet.
Du som akkurat har fått Pv600; lyser tven din rødt når den står i standby?
Johnny Boy
Aktiv
E-post
Ja, den lyser i standbymodus.
Når det gjelder minnekortet...tror jeg leste et sted at det ikke gikk ann å se bilder på tv'n som var blitt tuklet med på pc. Skal teste dette nå.