nastoisi
Aktiv
E-post
"sanasol" skrev:"nastoisi" skrev:Har ett lite problem med den ene scart inngangen. P2 scart kanal AV2 får jeg ikke opp farger. Er det noen innstillinger jeg kan kjøre der eller er det hardware feil? Prøvde å gå på menu - oppsett og det var ikke noe skilnad der i forhold til oppsettet på de andre. Prøvde å endre på farge system valget der inne uten at det gav meg farger. Står nå på auto.
Forslag?
Mulig at inngangen du bruker er satt opp på Super-VHS signal. Denne splitter opp gråtoner og farger, og du får dermed bare sort/hvitt hvis du kjører vanlig komponent signal inn på inngang stilt inn på S-VHS. Sjekk i oppsettet om hva inngangen er stilt inn på.
Takk for svar!
Er inne på oppsettet på denne inngangen, men finner ikke noe sånt omtalt eller innstilt der. Jeg må vel være på feil sted å sjekke nå?
De valgene jeg har er:
q-link
av2 utgang
styring med HDMI
Tekst-TV
Av timer
Farge system
Volum korreksjon
Tekst språk
Side området
Power save
OSD språk
Som du sikkert forstår er jeg litt amatør på dette.
sanasol
Aktiv
E-post
Hvilken enhet er det du kjører sigalene fra og inn på TV'n på denne inngangen da? Har ikke sett veldig mye på menyen på denne TV'n så her kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.
nastoisi
Aktiv
E-post
har prøvd med playstation, digital tv og dvd opptaker/avspiller. Alle med samme resultat og forskjellige scart kabler
sanasol
Aktiv
E-post
Tyder på at inngangen er satt opp for S-VHS. Har du prøvd med samme komponentene på en annen Scart inngang? Fungerer det der? Har ellers ingen løsning på problemet da jeg kjenner TV'n for dårlig. Lykke til.
BerZerk
Aktiv
E-post
Hei!
Er det noen andre som har problem med HDMI-signal fra Yamaha RX-V2600 til PV600? Jeg får ikke menyen på skjermen (fra reciveren) når jeg kjører DVD (Panasonic S97) med HDMI, bilde blinker (blir svart) og kommer så tilbake, deretter fungerer alt utenom menyen fra reciveren. Når jeg trykker på meny knappen forsvinner bildet og lyden fra DVD'en og kun menyen fra reciveren er på skjermen.....
Men når jeg kjører andre kilder gjennom HDMI kabelen fungerer alt helt fint..
ola
Aktiv
E-post
Har nettopp fått en TH-42PV60. Men er ganske grønn når det gjelder instillinger osv.
Foreksempel så lurer jeg på hvordan man kobler til vanlig bord antenne til tvn (ikke fått opp parabolen enda)?
Lurer også på om man bør endre de innstillingene som er standard. Har ikke forandret på noen av innstillingene, og syns alt virker å være bra, men er det noe jeg likevell bør forandre på?
Har koblet den til pc med en vanlig "pc til pc skjerm" kabel, og det virket egentlig helt fint, men bør jeg ha en spesiell kabel til dette?
Håper noen gidder å svare, hadde vært til stro hjelp!
Mvh. Ola
Rooney
Aktiv
E-post
Jeg har bestilt PV 60 som kommer på tirsdag, så merket jeg meg at direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap sier dette:
"Flatskjermer med jordet strømkontakt brukt mot kabelnett/telenett kan føre til kraftige elektriske støt, varmgang og økt brannfare. Faren kan avverges ved å bytte antennekabel. Problemet oppstår ikke på flatskjermer med ujordet strømkontakt."
Mitt spørsmål er ikke verre, enn at jeg lurer på om PV 60 har ujordet kontakt, eller om jeg må kjøpe en sånn antenne sak på Elkjøp?
elbow
Aktiv
E-post
Etter mange måneders jakt har jeg endelig fått en plasmaskjerm i hus. Jeg falt til slutt ned på PV600, bl.a. med hjelp fra denne tråden.
Men det er noen småting jeg lurer på:
1. Da skjermen ble levert stod den på høykant (sidene på skjermen pekte opp og ned). Jeg har hørt at den ikke må fraktes liggende, men kan det være et problem at den har stått på høykant?
2. Jeg har montert den på den rombeformede foten (fra Amentio), men det er tydelig glipe mellom foten og skjermen (et par cm). Er dette normalt?
lenny25
Aktiv
E-post
Du må bare sørge for å presse foten inn så langt den går og skru den godt fast. Har en liten glippe jeg også.
lenny25
Aktiv
E-post
Kan noen som har PV600 bekrefte at det skal lyse rødt fra en liten lampe på TVen når den står i standby-modus? Lyser ikke på min TV.
skfredri
Aktiv
E-post
Ja den skal lyse, og den skal blinke mens tv`en skrur seg på eller vist den motar infarøde signaler fra fjernkontrollen.
Sjønner at det kan være litt irriterende og skremmende med en sånn liten småfeil på en såpass kostbar tv, ta kontakt med forhandleren, ville jeg gjort
Sannsynligvis er det bare dioden som er gåen eller er koblet med feil polaritet.
lenny25
Aktiv
E-post
TVen er 2 uker og 1 dag gammel. Hvis jeg skal få det fikset, må jeg da stå for frakt av TVen selv? Kjøpte den på elkjøp nettbutikk, og er ikke spesielt lysten på å frakte den til verksted selv. Er ikke dette Elkjøp sitt ansvar. Greit å vite litt rettigheter før jeg begynner å krangle med dem...
lenny25
Aktiv
E-post
Sendte mail til Elkjøp om dette og fikk dette svaret :
De nyeste plasma tvene har ikke lenger denne funksjonen, dette ble tatt vekk for å bedre sikkerheten rundt brannfare.
Du skal derfor ikke se et rødt lys på din tv i standby.
Merkelig, men satser på at det stemmer da
øivindo
Aktiv
E-post
"lenny25" skrev:Sendte mail til Elkjøp om dette og fikk dette svaret :
De nyeste plasma tvene har ikke lenger denne funksjonen, dette ble tatt vekk for å bedre sikkerheten rundt brannfare.
Du skal derfor ikke se et rødt lys på din tv i standby.
Merkelig, men satser på at det stemmer da
Ring panasonic Norge å sjekk om det stemmer
lenny25
Aktiv
E-post
Ring panasonic Norge å sjekk om det stemmer
Gjorde det nettopp, det skal visstnok ikke lyse der kunne de bekrefte. Må være noe helt nytt dette da, siden det lyser på mange andre PV600er