ziik
Aktiv
E-post
"ziik" skrev:"ziik" skrev:Hvor høy er pv60 tn`n når foten er på? jeg har 78 cm høyde i reolen min og tv`n er 70, men hvor høy er den med foten.
Ringte Lefdal og PA60 er 76cm høy med fot, regner med at PV60 er like høy?
På Lefdal hang PA60 under PV60 og ble matet med samme kilde. Selger sa at bildet på PV60 var bedre enn på PA60. Nå er jeg frustrert, hadde nemmelig tenkt å reise inn dit imorgen for å kjøpe PA60:(
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"ziik" skrev:"ziik" skrev:"ziik" skrev:Hvor høy er pv60 tn`n når foten er på? jeg har 78 cm høyde i reolen min og tv`n er 70, men hvor høy er den med foten.
På Lefdal hang PA60 under PV60 og ble matet med samme kilde. Selger sa at bildet på PV60 var bedre enn på PA60. Nå er jeg frustrert, hadde nemmelig tenkt å reise inn dit imorgen for å kjøpe PA60:(
Kommer mye ann på innstillingene på Tven. Har selv sett de begge i samme butikk og PV60 så best ut. Årsaken var at innstillingene på PA60 var satt til dynamisk. Lek litt med fjernkontrollen.
ziik
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:"ziik" skrev:"ziik" skrev:"ziik" skrev:Hvor høy er pv60 tn`n når foten er på? jeg har 78 cm høyde i reolen min og tv`n er 70, men hvor høy er den med foten.
Kommer mye ann på innstillingene på Tven. Har selv sett de begge i samme butikk og PV60 så best ut. Årsaken var at innstillingene på PA60 var satt til dynamisk. Lek litt med fjernkontrollen.
Takk for svar, jeg glemte å si at selger på lefdal mente på at pa60 hadde samme kvlitet som pa50. Litt kipt å reise helt inn til oslo a kjøpe pa60 med tanke på at jeg leverte tilbake pa50 fordi jeg ikke var fornøyd.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
PA60 er nok hakket bedre enn PA50. Den har forbedret kontrast, lysstyrke og fargegjengivelse. Hvor mye bedre den er, vet jeg ikke. Selgere i elektro butikker har lite kunnskap, de ser stort bare skjermene med fabrikkinnstillingene.
Med ble du ikke fornøyd med PA50, kan det godt tenkes at du ikke blir fornøyd med PA60/PV60 heller. Syntes selv PA50 var en meget god skjerm. Husk å kalibrere bildet. Kjøp gjerne DVE (digital video essentials) til å gjøre det.
xuax
Kunnskapsrik
E-post
Jeg synes ikke pa60 var den helt store forbedringen fra pa50. Synes i hovedsak forbedringen kom ved å legge til en HDMI kontakt. Hvis du ikke var fornøyd med pa50 tviler jeg på at du blir fornøyd med pa60
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!
"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
yeach
Aktiv
E-post
Da var min PV60E innom hus...
Har ikke fått pakket den ut enda..men idag(etter noen timer søvn) blir det nok fiksing og triksing..
Noen som har tips om hvordan "kjøre inn" skjermen.. eller er det nok å bare følge bruksanvisning og snurr film ?
(har ikke rukket å se på bruksanvisningen enda tho..men vil tro det står noe standard info der)
Ble forøvrig kjøpt på expert steinkjer, da prisen deres faktisk ble billigere enn det elkjøp kunne levere inkl bordfot!
Betalte: 18.249,00. (inkl frakt)
Bilder kommer forhåpentligvis etterhvert
ziik
Aktiv
E-post
Ja ja, da ble det tv på meg i dag da:) pv60 ink fot for 17000 på expert.
Har hele tiden vært litt negativ til utseendet på pv60 men når den kom inn i stuen var den ikke så ille. Blir sikkert vant med den etterhvert.
i kveld blir det ihverfall tv titting:)
Eneste problemet er at madammen ikke vet det og ho kommer hjem fra jobben kl 23.30 så det blir spennende
Jeg spurte om de hadde en sånn kalibrerings dvd men det hadde de ikke. Er ikke det å få kjøpt i butikk?
yeach
Aktiv
E-post
"dejavu" skrev:
Da har du blitt tatt ørlite ved nesen,ettersom Expert nå averterer skjermen til 16895. Selv betalte jeg 17000 inkl. fot på Expert. Men skitt au,-det er glimrende TV!
hehe...
var fornøyd med prisen .. og produktet.. der og da!
ettersom mitt siste tilbud fra elkjøp (...som kom etter henvisning til diverse og etter min vurdering god "Tyrkia-pruting") var 18500(inkl bordfot), var jeg bare glad for at expert kunne slå dette!
Min "pruterunde": expert - elkjøp - expert - elkjøp - expert/kjøp av tv..
men om expert nå reklamerer for samme skjerm til 16895(inkl fot??) ... derimot..
da er det mye som tyder på at det blir å besøke expert på mandag.. og at det er ønskelig å få en søt forklaring på denne prisforskjellen!
De er vel "pliktig" å informere om kommende "sånn over natta"-kampanjer... eller evt ikke?
Hvor så du dette dejavu (avis/tv...?) ?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"ziik" skrev:Ja ja, da ble det tv på meg i dag da:) pv60 ink fot for 17000 på expert.
Har hele tiden vært litt negativ til utseendet på pv60 men når den kom inn i stuen var den ikke så ille. Blir sikkert vant med den etterhvert.
i kveld blir det ihverfall tv titting:)
Eneste problemet er at madammen ikke vet det og ho kommer hjem fra jobben kl 23.30 så det blir spennende
Jeg spurte om de hadde en sånn kalibrerings dvd men det hadde de ikke. Er ikke det å få kjøpt i butikk?
Gratulerer med ny skjerm, håper du blir fornøyd. DVE selges b.l.a. hos play.com. Se linken.
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=1833
ziik
Aktiv
E-post
Etter første kveld med pv60 så er jeg faktisk ganske fornøyd. Har sett på vanlige tv sendiger via parabol og ringenes herre på dvd. De små tingene som var grunnen til at jeg leverte tilbake PA50 tv`n kan jeg ikke se noe til på PV60`n noe som gjør at jeg mest sannsynelig da kommer til å beholde denne.
Dvd spilleren min er 8-10 år gammel så det blir nok en tur innom hifi-klubben for å kjøpe en billig denon med hdmi utgang, Etter som jeg har skjønt så får man den for ca 1000.-
Eneste jeg har merket meg er at tv`n sliter litt med å finne ut hvilket format den skal stille seg inn på når jeg skifter kanal, er det vanlig?
Ellers så er det jo litt synd at man ikke fyller hele skjermen når man ser på film, disse svarte strekene oppe og nede gjør jo tv`n litt mindre enn det den er og somer man da så forsvinner teksten ut av bildet.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
"ziik" skrev:
Ellers så er det jo litt synd at man ikke fyller hele skjermen når man ser på film, disse svarte strekene oppe og nede gjør jo tv`n litt mindre enn det den er og somer man da så forsvinner teksten ut av bildet.
ca 50% av filmene vil fylle hele skjermen. (de som er filmet i 1.85:1)
Les mer om formatene her:
http://www.hjemmekino.no/guide/aspectratios.asp
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Undertaker
Aktiv
E-post
Når jeg koblet pcen min til pv60 sleit jeg litt med å finne den beste skjermoppløsningen for at bokstaver under ikoner og lignende skulle bli like klart som på pc-skjermen. Det er ikke det at jeg ikke greier å lese hva der står, men det virker bare som om bokstavene er fete i toppen, eller sammentrykkte om du vil. Noen som har noen gode råd eller??