dejavu
Aktiv
E-post
..som har vært på PV60 handletur til Elkjøp i dag da?Jeg spør fordi Elkjøps kundeservice opplyser at PV60 ikke er tilgjengelig. Hverken i butikkene eller på felleslageret deres,og stemmen i telefonen var meget tvilende til om den i det hele tatt ville dukke opp. Han anbefalte meg å bruke annonsegarantien, for det var flust av PV62 rundt omkring.Dog er jo den priset 3000 høyere. Dette vil vel være den naturlige erstatter til PV60???
Edit 1
Nå skal jeg ta turen ut dit, og høre hva de foreslår....
Edit 2:
kl. [u]1633:[/u]Som jeg tenkte, ble det en bomtur. -Ikke første gang, sa selgeren, -at varer annonseres,uten at de faktisk finnes i butikkene. Men PV62 hadde han. Den fikk jeg imidlertid ikke lov å kjøpe til 16995. Så da ble det ti dagers venteliste,hvilket er den tiden Elkjøp har reservert seg for å skaffe produktet. Fair enough! Men PV62 er likevel et nesten identisk produkt...
Hvor lenge varer egentlig VM?
puckno
Aktiv
E-post
Jeg var også på handletur i dag. Dro på Elkjøp Carl Berner. De hadde ikke TV'en hverken på lager eller i butikken.
De forventet å få inn 5 eksemplarer på onsdag.
De ringte deretter opp og sjekket hvor ellers denne TV'en kunne finnes i dag. De hadde den ikke på Skøyen, men den var inne i Sandvika.
Jeg spurte deretter om det faktisk var PV60 han sjekket opp og ikke PV62. Han svarte da at dette jo er identiske TV'er påsatt forskjellig kode.
Jeg spurte deretter om det betyr at de også har samme pris på PV62 som på PV60 i i annonsebilaget.
Da sa sa han at det selvsagt er samme pris.
Jeg har ikke sett TV'en 'live' ennå, og vil gjerne se den før jeg handler. Så jeg bladde ikke opp pengene der og da. Men ut fra hva jeg her hører så mistenker jeg at jeg da ville fått litt annet svar.
Er denne kampanjen fra Elkjøp bare bløff for å trekke folk bort fra bestillingslistene fra Siba og andre? Jeg begynner å lure...
dejavu
Aktiv
E-post
"puckno" skrev:ter om det betyr at de også har samme pris på PV62 som på PV60 i i annonsebilaget.
Da sa sa han at det selvsagt er samme pris.
Jeg har ikke sett TV'en 'live' ennå, og vil gjerne se den før jeg handler. Så jeg bladde ikke opp pengene der og da. Men ut fra hva jeg her hører så mistenker jeg at jeg da ville fått litt annet svar.
Er denne kampanjen fra Elkjøp bare bløff for å trekke folk bort fra bestillingslistene fra Siba og andre? Jeg begynner å lure...
Tviler på at det bare er bløff. Om 10 dager begynner de i så fall og blø, ved at de må ut med tilsvarende eller bedre produkt til dem som har benyttet seg av annonnsegarantien.
Men jeg fikk ikke kjøpt PV62,som Elkjøp Forus hadde inne.Selgeren sa han ikke fikk lov å selge det som erstatningsprodukt.
Lurer på om jeg skal ta med tilbudsavisa hele runden,-Euronics,Expert og Lefdal. Kanskje noen av dem ser syn på et raskt salg til konkurransedyktig pris..?
Undertaker
Aktiv
E-post
Heisann, ser dere diskuterer annonsegarantien til elkjøp. Den har jeg benyttet meg av selv en gang jeg skulle kjøpe en laptop de hadde annonsert. Hvis ikke elkjøp har pv60 i butikken etter at annonsegarantien er gått ut (10 dager?? var vel 7 før..uansett) da skal du ha et bedre eller tilsvarende produkt istedet. Pv62 ER uren tvil det mest tilnermede produktet, selgerne vil garantert prøve på å gjøre seg litt vanskelig på dette og si at de ikke får lov å selge den til den prisen osv, da river du bare annonsegarantien fra avisa opp i trynet demmes og spørr om det er du eller dem som ikke skjønner hva garantien innebærer. Ha itilleg nummeret til Elkjøp Norge klart på mobilen din og spørr om de il ha en bekreftelse fra høyeste hold på at pv62 er produktet du skal ha til annonsert pris.
Har vært i kontakt med Elkjøp Norge flere ganger, og de er meget greie og medgjørllige. Det motsatte av de som jobber i butikkene med andre ord.
Har skjermen selv og kan love dere som ikke har testet den at bedre bilde er nok ikke å opdrive om dagen
Andepande
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:Begynner å bli veldig stort prissprang mellom PV60 og PV600. Nå har jeg allerede bestilt PV600 (24500,- inkl. veggfeste). Noen som tror det blir et prisfall på PV600 også? PV60 vil vel selges i større volum, så det er kanskje årsaken til så stor pris forskjell?
Det var imponerende billig. Bare veggfeste er jo etpar tusen. Hvor var det du bestilte den?
Jeg var på Elkjøp i dag og referte til prisen din, men fikk tilbud om 26990 ink veggfeste...takket høflig nei.
dejavu
Aktiv
E-post
..avisa. Siden Elkjøp ikke hadde apparatet dro jeg innom nærmeste Expert-butikk,og fikk kjøpt PV60 til 17000 inkl. bordstand(det på elkjøp er uten). Trengte bare vise fram annonsen,så falt prisen 3000 øyeblikkelig.
"Konkurrentpris" kallte selgeren det.
Så får jeg bare håpe jeg blir fornøyd. Det ser i hvertfall bra ut så langt.
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
"Andepande" skrev:"bomholt" skrev:Begynner å bli veldig stort prissprang mellom PV60 og PV600. Nå har jeg allerede bestilt PV600 (24500,- inkl. veggfeste). Noen som tror det blir et prisfall på PV600 også? PV60 vil vel selges i større volum, så det er kanskje årsaken til så stor pris forskjell?
Det var imponerende billig. Bare veggfeste er jo etpar tusen. Hvor var det du bestilte den?
Jeg var på Elkjøp i dag og referte til prisen din, men fikk tilbud om 26990 ink veggfeste...takket høflig nei.
Har sendt pm, men vil bare si at folk bør ikke kjøpe til denne prisen. Veil. pris på 42PV600 fra Panasonic er 26990 kr. Når skjermen virkelig har komme ut i markedet vil Elkjøp garantert redusere prisen. Elkjøp opererte forresten med en pris på PV60 til over 22k helt til å begynne med, den ble fort redusert....
BMH, som er en liten Hi-fi/Hjemmkino butikk i Bergen, selger 42PV600 til 24990 kr.
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Som det nevnes så vil PV62 være det naturlige valget som erstatningsprodukt. Den PV62 jeg har tittet på hos min Lokale elkjøp (elkjøp Skøyen) var merket med PV60 på baksiden. Jeg dobbeltsjekket med selger og de bekrefetet at det var modellen som de solgte som PV62.
Elkjøp bruker å være greie med annonsegarantien. Betalt TV'n nå innen 7 dager etter at du har betalt kan du kreve å få tilsvarende modell hvis de ikke klarer å skaffe. Husk at annonsegarantien bare gjelder 3 dager slik at dere må betale apparatet innen onsdag.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
bunnfisker
Aktiv
E-post
Var innom nordbydigital.se og der står PV600 til 24.995 SEK (uten fot eller veggfeste) og de påstår at de har den på lager. Med dagens NOK-SEK kurs tilsvarer det ca. 21.200 NOK. Grei nok pris for de som bor innen rimelig avstand til Svinesund.
Spørs hvor fort Elkjøp og de andre senker prisen til tilnærmet "Svensk" nivå.
Preludiac
Aktiv
E-post
Tror jeg har lest at bakpå PV"62"'en på Elkjip står det PV60 på merket...
Da er det vel liten tvil om hva som er korrekt produkt osv.. også med tanke på erstatningsprodukt....
Hmmmz...
sanasol
Aktiv
E-post
Ser at Elgiganten selger PV600 nå for 23999,- med levering i Juli. Usikker på om det er med brodstativ eller veggfeste til den da!
saga
Aktiv
E-post
"sanasol" skrev:Ser at Elgiganten selger PV600 nå for 23999,- med levering i Juli. Usikker på om det er med brodstativ eller veggfeste til den da!
PV600 , inkl. svingbart bordstativ. har eg fått tilbud på kr.23450,-
levert i florø , hjå ein lokal forhandler.
Har elkjøp , og dei vil komme med eit tilbud i morgen, men måtte
ta det opp med sjefen sin.Men eg trur at elkjøp bakker ut.
Uannsett vil eg da kjøpe pv600 , prisen er no begjynt å bli ok.
mvh
saga
xuax
Kunnskapsrik
E-post
"Preludiac" skrev:Tror jeg har lest at bakpå PV"62"'en på Elkjip står det PV60 på merket...
Da er det vel liten tvil om hva som er korrekt produkt osv.. også med tanke på erstatningsprodukt....
Det du har sett har vært en pv60, som man bare har hengt opp pris på pv62 ettersom de er like, mens det er forskjellig fot som følger med HVIS fot er inkludert.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!
"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Jafs
Aktiv
E-post
Ser at diskusjonen går heftig om priser og forskjell mellom 60 og 600.
Har hatt 42 tommers 600 i hus et par uker nå og er imponert. Sinnsyke farger, meget god lyd og fin dybde i bildet. Har kun analog tilkobling på tv signal enn så lenge, men dvd avspilling tyder på at jeg har mer i vente når digital dekoder kommer til høsten. Forøvrig vet jeg ikke hvor god den er, for jeg har ikke flere tv'er av andre merker med det samme signalet stående hjemme til sammenligning. Den nederlandske testen som ga LG like mye poeng, var beregnet på at LG var mye billigere og dermed stilte i en annen klasse. Mer interessant var at 600 ga Pioneer juling i 3000 euroklassen, noe som tyder på at den jevne kampen mellom 500 og pioneer i fjor nå er vippet i favør panasonic med introduksjonen av 600. Men vi trenger vel flere tester for å kunne si det.
Ser at folk er opptatt av pris og det er viktig. Noen vil kanskje si jeg ble snytt da jeg ga Elkjøp 27995 for denne, men det var med et pent bordstativ, og mer viktig, de leverte 2 dager senere, i slutten av mai. Har en kollega som venter på pv60 fortsatt. Den kommer nok denne uken, men vi bestilte samtidig.
Forskjellen må være designet, hvor jeg synes 600 er betydelig penere, og lydkvaliteten som nok er hvassere på 600. Jeg dropper nå det planlagte surroundanlegget og kobler det heller på det vanlige anlegget, da lyden er nok for en leilighet i Oslo. Der sparte jeg visst mellom 5 og 8000 bare på det.....
Ellers er det vitalt med 2 hdmi innganger, men det har vel 60 også? Innstillingene og bruksanvisningene er enkle (kanskje litt for enkle) og jeg vurderer å sette meg litt mer inn i dette når alle nye kabler er på plass.
På analoge signaler er 600 stor. Tv2 nyhetene gnistrer, og bildestøy på vm-kampene er meget lav. Det som er av problemer på disse skyldes nok mer produksjonen enn tv'n.
Det er neppe noen tvil om at pv60 er et meget godt kjøp. Om pv600 er "7-8000 bedre" er opp til den enkelte, jeg synes designet alene er verdt noen tusen....
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Takk for tilbakemeldingene Jafs. Interessant å høre om med LG og Pioneer i det nederlandske testen. Klarte ikke oversette teksten med Babelfish. Men det er slik du sier, vi trenger flere tester før vi vet om PV600 er bedre enn Pioneer.
Selv om du har betalt en del for skjermen, så har du også hatt den siden slutten av mai. Det betyr jo også en god del.
Veldig god pris du du fikk i Florø Saga (23450,-). Tviler på at Elkjøp vil gå noe særlig lenger ned.