Logo

Offisiell tråd: Panasonic PV60, PV600, PA60

Skriv et svar
10.06.2006 10.45.34 #316 av 923
Postet av: orso
"ziik" skrev:Grattis:) hva er egentlig forskjellen på pv60 og pv600? må vel være noe som gjør at pv600 er så mye dyrere enn pv60?

Du finner vel egentlig svar på det i denne tråden. Står også under produktsøk og Panasonic hjemmeside.
Forskjellene er at PV600 har et annet design, bedre lydsystem/høyttalere, minnekortinngang, spille inn TV-programmer til minnekortet (i MPEG 4 video), MultiWindow (PIP) og regner med den har bedre fjernkontroll og menysystem.
Panelet skal være det samme, men det er jo ikke umulig at den har bedre prosessering og de-interlacing enn PV60. Det får man ikke svar før de testet mot hverandre.
For meg var egentlig aldri PV60 aktuelt. Mye p.g.r. designet, men jeg ønsker også de andre funskjonene PV600 har.
Gleder meg stort til å endelig få en 42" plasma på veggen. Det blir noe annet enn en 25" Radionette.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2006 01.04.52 #317 av 923
Postet av: hugom
"bomholt" skrev:
"ziik" skrev:Grattis:) hva er egentlig forskjellen på pv60 og pv600? må vel være noe som gjør at pv600 er så mye dyrere enn pv60?

Du finner vel egentlig svar på det i denne tråden. Står også under produktsøk og Panasonic hjemmeside.
Forskjellene er at PV600 har et annet design, bedre lydsystem/høyttalere, minnekortinngang, spille inn TV-programmer til minnekortet (i MPEG 4 video), MultiWindow (PIP) og regner med den har bedre fjernkontroll og menysystem.
Panelet skal være det samme, men det er jo ikke umulig at den har bedre prosessering og de-interlacing enn PV60. Det får man ikke svar før de testet mot hverandre.
For meg var egentlig aldri PV60 aktuelt. Mye p.g.r. designet, men jeg ønsker også de andre funskjonene PV600 har.
Gleder meg stort til å endelig få en 42" plasma på veggen. Det blir noe annet enn en 25" Radionette.....
11.06.2006 01.08.54 #318 av 923
"hugom" skrev:
"bomholt" skrev:

11.06.2006 01.22.48 #319 av 923
kjempefornøyd :D
11.06.2006 01.31.46 #320 av 923
Heisan! Fikk mitt PV 60 i hus i går og e kjempefornøyd. Lang leveringstid men kom over en butikk som fikk inn ett stk. dagen derpå. Kjøpte det usett p.g.a. den positive omtalen her.
Savne texttv. Meine eg hadde det inne i går.
Får det inn på dreamboxsen men ikke på fjernsynet.
Hjelp te en nybegynner?
13.06.2006 12.27.08 #321 av 923
Postet av: Newbie
"hugom" skrev:Heisan! Fikk mitt PV 60 i hus i går og e kjempefornøyd. Lang leveringstid men kom over en butikk som fikk inn ett stk. dagen derpå. Kjøpte det usett p.g.a. den positive omtalen her.
Savne texttv. Meine eg hadde det inne i går.
Får det inn på dreamboxsen men ikke på fjernsynet.
Hjelp te en nybegynner?

Hm... Hvorfor firpelposta du egentlig? :P
13.06.2006 16.43.57 #322 av 923
Postet av: trym
Jeg har også bestillt PANASONIC TH42PV62E på elkjøp. Har ikke sett hvordan bildet er på den, men som andre her på forumet, har den positive omtalen vært avgjørende. Fikk den til 18k :lol:
13.06.2006 21.10.09 #323 av 923
Postet av: Msport
Bestilte LG 41PM1MA fra Komplett for en stund tilbake, men nå har tålmodigheten tatt slutt... Jeg og samboeren ble i dag enige om PV60 og satte oss på venteliste hos Siba Furuset. Prisen ble 19000,-

Var først en tur innom Elkjøp og der jeg ble tilbudt den ekslusivem modellen PV62! Diskuterte litt med selgeren og prøvde å prute litt, men prisen var etter hans mening SÅ bra på denne "eksklusive" modellen (ja, han brukte det ordet ekslusiv). Forresten så stod det faktisk PV62 bak på tv'en også. PV600 prisen var det ikke noe å gjøre med, ellers hadde det kanskje blitt den.

Uansett blir jeg nok fornøyd tror jeg. Skal bli gøy når den dukker opp!
14.06.2006 18.06.51 #324 av 923
Postet av: dejavu
"Msport" skrev:

Gratulerer!
Vet du når den dukker opp da?har inntrykk av at det ikke er en kjeft som klarer å levere Panasonic på dagen, nå for tida.

Og dere som sitter foran en nå: -Er det tegn til etterslep på sendingene fra fotball-vm?

Og èn liten ting til: -Jeg er litt forvirret hva angår dette med analog og digital tuner. Har skjønt at PV60 har analog. Men jeg har digital parabol. Betyr det at jeg kunne tatt ned HD-signal fra svensk tv,uten å kjøpe en slik tilleggsboks, man har hørtt om de siste dagene?

Vennlig hilsen

teddy
14.06.2006 18.28.09 #325 av 923
Postet av: øivindo
"dejavu" skrev:
"Msport" skrev:

Gratulerer!
Vet du når den dukker opp da?har inntrykk av at det ikke er en kjeft som klarer å levere Panasonic på dagen, nå for tida.

Og dere som sitter foran en nå: -Er det tegn til etterslep på sendingene fra fotball-vm?

Og èn liten ting til: -Jeg er litt forvirret hva angår dette med analog og digital tuner. Har skjønt at PV60 har analog. Men jeg har digital parabol. Betyr det at jeg kunne tatt ned HD-signal fra svensk tv,uten å kjøpe en slik tilleggsboks, man har hørtt om de siste dagene?'

Vennlig hilsen

teddy

Ingen tegn til etterslep på min PV60 storfornøyd jeg! Ser fotball VM hver dag. :lol:
Du må nok kjøpe den tilleggsboksen :cry:
14.06.2006 19.56.49 #326 av 923
Postet av: orso
Bra å høre at det ikke er etterslep på PV60. Veldig mange flatskjermer som sliter med dette.
15.06.2006 08.50.43 #327 av 923
Postet av: knutinh
"dejavu" skrev:
Og èn liten ting til: -Jeg er litt forvirret hva angår dette med analog og digital tuner. Har skjønt at PV60 har analog. Men jeg har digital parabol. Betyr det at jeg kunne tatt ned HD-signal fra svensk tv,uten å kjøpe en slik tilleggsboks, man har hørtt om de siste dagene?

En gjenganger på dette forum er:
Jeg skal kjøpe tv med innebygd digital tuner. Betyr det at jeg kan/ikke kan bruke den på analogt/digitalt kabel/parabol/bakkenett?

1. 99% Av alle tv-er leveres med en analog tv-tuner som kan brukes til å hente signaler fra en vanlig tv-antenne (analoge bakkesendinger) og analoge kabel-tv-anlegg. I tillegg har den gjerne flere innganger som tillater å koble opp en ekstern tuner.

2. Enkelte tv-er blir nå levert med en digital tuner, som oftest en DVB-T for digitalt bakkenett. Denne blir ubrukelig når regulære digitale bakkenettsendinger starter!

3. For bruke parabol må du i dag normalt ha en digital parabol-tuner. Denne kan normalt IKKE brukes til å ta imot noe annet enn nettopp digitale satellitt-sendinger. Det å ha en "digital tuner" betyr ikke at du automatisk kan ta imot absolutt alle digitale tv-signaler.

4. De fleste leverandørene ønsker å bestemme hva du kan bruke til å se på kanalene deres. Det betyr at om du ønsker å ta imot absolutt alt må du ha:
-en analog tv-tuner (inkl i de fleste tv-er)
-en digital bakkenett-tuner (DVB-T) godkjent av NTV med smartkortleser
-en digital kabel-tv-tuner (DVB-C) levert av din lokale kabel-tv-leverandør
-en eller flere digitale parabol-tunere (DVB-S2) levert av de leverandørene du ønsker (disse har eksklusive avtaler med enkelte kanaler)

Det er lett å se at dette er upraktisk derfor er tanken om å være "forberedt for alle distribusjonsmeklanismer" urealistisk, i alle fall inntil leverandørene greier å samarbeide. Innmaten i en tuner for digitalt bakkenett er veldig lik innmaten i andre digitale tunere, de skiller seg mest på selve radio-delen og kryptering. Men viljen til å åpne seg har så langt ikke vært til stede, heller tvert imot.

mvh
Knut

-en digital parabol-tuner levert av

Bakkenett: Antenner som står plassert på landjorda. Normalt bruker man en liten bord-antenne eller en "normal" antenne på taket for å ta imot disse.

Kabel-tv: en coax som går i jorda, i veggen eller på annen måte fram til en koblingsboks på stua. Mest brukt i tettbygde strøk

Parabol: satellitter i geostasjonær bane bestråler jorda med signaler som man kan hente ned med en parabol-skål.

Analog transmisjon: En gammel teknikk for å overføre f.eks tv-signaler

Digital transmisjon: En nyere teknikk for å overføre tv-signaler som 1-erer og 0-ere.

Kryptering: Innholdsleverandører velger ofte å beskytte innholdet slik at du må ha et kort eller en boks som gir adgang til å se på signalene deres.
16.06.2006 23.30.07 #328 av 923
Postet av: dejavu
....Og det er jo ikke mer enn hva enkelte forhandlere ennå tar for PA50. Denne gang er det Lefdal som annonserer PA60 til 13995.

Det må vel være et godt kjøp, om en ikke er helt nødt å ha HD-ready stempelet?
17.06.2006 10.12.16 #329 av 923
Postet av: ziik
pv60 til 16995 på elkjøp i dag. fikk reklamen i posten:)
17.06.2006 10.16.41 #330 av 923
Postet av: Rune
"ziik" skrev:pv60 til 16995 på elkjøp i dag. fikk reklamen i posten:)

Hvilken by? Det er jo en knallpris. (med eller uten fot?)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Skriv et svar