freimann
Aktiv
E-post
Så sinnsykt irriterende at denne tv'en ikke kunne ha designet med seg. Den ser rett og slett ikke fin ut.
Han som designet denne burde få sparken
Ayabara
Aktiv
E-post
Ok. Da høres det ut som om prisen er ok da. De solgte 37" til 18k og 42" til 20k.
Jeg vil nok fortsatt ha skjermen, men han selgeren irriterer meg så smått likevel
Jeg skal koble en Mac Mini til skjermen min og bruke den som mediesenter stort sett. Dvs at det nok ikke vil oppleve statiske bilder stort mer enn max 3-4 timer. Dette er ikke nok til at jeg burde frykte innbrenning?
dejavu
Aktiv
E-post
øivindo
Aktiv
E-post
VannMann1
Aktiv
E-post
"Ayabara" skrev:Jeg slo til på en 37" PV60 med TV-bord for 18000,- på Elektrofil-messa i dag.
Mener å ha lest ett eller annet sted at 37" ikke skal/skulle komme
før i mai, har jeg lest feil ?
Kjell
Aktiv
E-post
Har lekt meg litt mere med skjermen, og må si meg meget godt fornøyd med den. Det kunne godt vært flere innstillinger på farge, men det er vel gjort slik, for å gjøre det lett for hvermannsen? Koblet på PCen og kjørte HD-klippene som ligger å MS sine sider (DVI - HDMI i 1280 x 720). Hvilken klarhet og dybde i bildet. gleder meg til HD blir vanlig
.
Legger ved et bilde (sorry for kvaliteten), som viser mine innstillinger etter kalibrering med DVE. Valgte Cinema mode da denne endrer gråskalaen en del. Du oppnår det samme med Normal, ,men da må du gi på med lysstryrke.
Ser at bildet ikke viser korrekt mot det sorte, men det er riktig IRL so to say.
HDMI_DVE_PV60.jpg (
49,103515625 KB) Vist 2582 ganger
Ayabara
Aktiv
E-post
Hvis den ikke kommer før i mai blir jeg skuffet... Fikk beskjed om at det kom til å gå ca 1,5 uke før jeg hadde den.
amundln
Aktiv
E-post
noen som vet hvoran denne tven stiller i forhold til pioneers 6'er? (xde
rxe etc)
har tittet på pioskjerm lenge men denne er jo en god del billigere
-amund
mjepson
Aktiv
E-post
Da fikk jeg tv'en igår, og koblet opp til følgende:
Analog antenne
Var relativt dårlig på forrige 32" sony crt, med uklart bilde i forhold til digital lyse dekoder som jeg hadde før. Ble heldigvis ikke dårligere bilde på pv60. Går fint å se på nrk1, tv2, mens tvnorge og nrk2 var litt dårligere å se på.
Sky digital parabol
Ble veldig bra, men avhenger selvfølgelig mye på hvilken kanal man ser på. Sky movies og BBC som viser bra innhold var veldig bra signal
Xbox
Brukt med RGB Scart. Ble veldig skarpt og fint i forhold til mitt gamle Matsui 42" LGv6 panel plasma. Så en episode av 24 og det var veldig bra, uten graderingene jeg hadde før, men setter man opp skarpheten på tv så blir det veldig kornete når under mørke scener. Andre Divx filmer var også veldig fine og klare å se på.
Philips dvd opptaker
Vanlig Scart, ble veldig bra bilde, ingenting å utsette. HDMI vil nok være utrolig bra, men har ikke HDMI på dvd opptakeren.
pv60'en var satt til dynamic i bildeoppsett, og da var kontrast på fullt. Jeg skrudde ned kontrasten til 75% og alt annet på 50% for å få best bilde. Skrudde også av alle andre funksjoner.
floyd
Aktiv
E-post
Er du iht til dette fornøyd med PV 60? Vil PV500 være et bedre kjøp?
mjepson
Aktiv
E-post
Jeg er veldig fornøyd.
DVD var veldig bra, xbox var meget bra, digital parabol var bra.
Jeg kan ikke ta med antenne signalet i vurderingen min, siden dette vær rævva på gamle tv og.
Mtp. at jeg har ett tv som er klar for HDTV også så er det kanon.
Eneste som er negativt med tv er veldig gjennskinn på dagstid med lys stue, men det løses lett med gardiner/persienner
øivindo
Aktiv
E-post
"mjepson" skrev:Jeg er veldig fornøyd.
Jeg kan ikke ta med antenne signalet i vurderingen min, siden dette vær rævva på gamle tv og.
Eneste som er negativt med tv er veldig gjennskinn på dagstid med lys stue, men det løses lett med gardiner/persienner
Du har ikke fått noe antydning til innbrenning?
Har du hatt PV500? Synes du PV60 er bedre?
totta
Aktiv
E-post
"øivindo" skrev:"mjepson" skrev:Jeg er veldig fornøyd.
Du har ikke fått noe antydning til innbrenning?
Har du hatt PV500? Synes du PV60 er bedre?
Hvordan er det med gjennskinn i forhold til et vanlig crt-tv? Er det mye gjennskinn "for å være flat-tv" eller er det generelt mye, også mer genskinn enn på gamle crt-tv'er?
Kan det virkelig være bedre med PV500? Panelet må jo uansett være bedre på PV60, vel? (det er jo en generasjon nyere panel - G9)